Vad är Cykeln värd??

Vad är Cykeln värd??
Ah, skulle väl räknat med att det fanns en sån tråd redan. Nån snäll moderator får gärna flytta mitt inlägg då.

Vad är Cykeln värd??
Skulle aldrig sälja en nyköpt cykel som är något år gammal. Tidernas förlustaffär som sagt. Behåll den istället och häng upp på väggen tills du känner för att plocka ned den! Låter som en väldigt häftig cykel.

Vad är Cykeln värd??
Nu börjar jag bli sugen på en ny cykel, och eftersom det är en strikt en-in-en-ut-policy hemma så funderar jag på att göra mig av med ett CX ramkit. Det är en Serotta i 6/4 titan med en Wound-Up gaffel. Ramen är egentligen för canti, men gaffeln är för skivor och det sitter en adapter i baktriangeln. Chris King-styrlager. Har en sådan mojäng något värde alls idag?

Vad är Cykeln värd??
Står i valet och kvalet om jag ska sälja eller behålla min lvg-hoj. Har nyligen fått första ungen och känner att motivationen och tiden saknas. Om jag beslutar mig för att sälja, vad är rimligt pris? Har väldigt dålig koll på beggatpriser känner jag och hade uppskattat lite input. Specs som följer:

Ram: BMC TeamMachine SLR01 2019 stl. 56
Hjul: Zipp 303 Firecrest
Pedaler: Dura-Ace R9100
Däck: Continental Grand Prix 5000 25mm
Vev: Dura-Ace R9100
Grupp: Ultegra Di2 R8050
Sadel: Fizik Antares R1
Styre: BMC RCB01
Stam: Enve Road Stem

Utgå från att allt är i det närmaste nyskick.

Halva nypriset är väl stort avdrag, fast å andra sidan kan man mycket väl ha köpt förra årets modell till 30% rabatt. Enda sättet att få veta är väl att sätta ut den för det du vill ha, och får du inga spekulanter så sänk priset.

Får du jättemånga som hör av sig är det ju bara att ta bort annonsen och sätta ett högre pris. Du har ju ingen skyldighet att sälja bara för att du satt ut en annons. Någon som hör av sig kanske blir sur men det är ju deras problem.

Det ska ju också finnas lite prutmån kvar för någon som kommer och kollar på plats.

Senast ändrad:
Vad är Cykeln värd??
Jag har en Kona Aha som jag överväger att sälja. Den är i väldigt fint skicka den köptes NOS av mig, så det är bara jag som har kört på den. Jag svor på att aldrig sälja den, men nu jag faktiskt inte kört den på ett ganska långt tag. Vad kan den tänkas vara värd?
(Inte min cykel på bild)

Bilagor

• p4pb2025042.jpg
    p4pb2025042.jpg
    79.3 KB · Besök: 237
Vad är Cykeln värd??
inte en cykel, så hoppas det är OK... har ett CX-hjulset som jag vill sälja.. Vad tror ni är ett OK riktpris för:
  • Fälgar: Stans No tubes ZTR Grail
  • Nav: DT350 Bak/Fram (12x142, 15x100)
    • hub för shimano 11spd
  • Spokes: DT Comp

Bilagor

• grail_wheels.PNG
    grail_wheels.PNG
    362.2 KB · Besök: 144
Vad är Cykeln värd??
inte en cykel, så hoppas det är OK... har ett CX-hjulset som jag vill sälja.. Vad tror ni är ett OK riktpris för:
    • hub för shimano 11spd
Nya går dom på 420 euro hos typ tredje sidan på Google om man söker på "ztr grail dtswiss 350". Relativt tunga med 1650g. Ja svårt. 3k max?

Vad är Cykeln värd??
Ibis Ripmo Carbon XL
Köpt hösten 2018 som en GX, uppgraderad med,
- XO1 shifter och bakväxel (ny)
- Enve carbonstyre
- Guide RSC bromsar

Den är i myket bra skick. Vad sätter man för pris?

Vad är Cykeln värd??
    • hub för shimano 11spd
Missade ekrarna, det var väl med platta ekrar. Hör av dig vad du får, annons ute såg jag.

Vad är Cykeln värd??
Giant Reign 2015.
aluram.
Zee drivlina och bromsar.
lite slitdelar bytta senaste året. Lager kasett mm.
Fatbar styre och styrstam.
Annars orginal.
service borde göras på gaffel, bakdämpare och reverb. I övrigt välanvänd.
vad skulle jag kunna få 7500-12000 är min gissning?
Tack för mig

Vad är Cykeln värd??
Vad skulle ni säga om den här? Min granne ska sälja den men har svårt för värdet? 5000kr? Scott gambler strl. Small. Marzochi 888. Fox van R tror jag sitter bak. Sram x7. Avid bromsar lite osäker på modellen. Årsmodell kan väl vara 2010 kanske?

Jag tycker 5000 låter lite dyrt. Är den nyservad, utan glapp, med raka hjul och med fräsch drivlina och däck så kanske 5000. Men jag skulle nog snarare säga 3-4000.

Vad är Cykeln värd??
En ”kinaspark”

GX växlar
Nx vevparti
Sram TL bromsar
Fox dämpare och gaffel 100mm med twinloc
Syncros hjul från en scott scale
Vad kan en sådan vara värd?
Byggd i höstas.AD14C380-5510-4189-8D74-F96C6117BA09.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Hej alla! Går i säljtankar för min och min sambos landsvägscyklar:
1: Focus Izalco (gissning 2011) med full Sram Force. Fullcarbon och välvårdad. Nytt sedan 15 mil är kedja, kasett och vajer+höljen. Hjul standard DT Swiss
2: Focus Cayo (gissning 2016) full 105 och fullcarbon. Hjul Fulcrum. Sparsamt körd och välvårdad till nyskick.
D966058F-12FC-497F-BCDC-31824A325A19.jpeg

Vad är Cykeln värd??
Hej alla! Går i säljtankar för min och min sambos landsvägscyklar:
1: Focus Izalco (gissning 2011) med full Sram Force. Fullcarbon och välvårdad. Nytt sedan 15 mil är kedja, kasett och vajer+höljen. Hjul standard DT Swiss
2: Focus Cayo (gissning 2016) full 105 och fullcarbon. Hjul Fulcrum. Sparsamt körd och välvårdad till nyskick.Visa bilaga 417649
6-7000 kr styck?

Vad är Cykeln värd??
Hej! Har tänkt att försöka sälja mitt gamla 26” Scale-bygge, men har dålig koll på marknaden numera. Vill nån ens ha 26” nu för tiden?
Jag byggde den typ -13/14 och har den har rullat kanske 10 mil lätt stig och några mil asfalt. Byggd på bara dom finaste delarna med byggkostnad på närmare 6-siffrigt. Väger in på strax över 7kg.

Vad tror panelen vore ett rimligt pris?

Spec:

Scott Scale RC medium 26” -13 (?!)
Hjul: DT Swiss XRC950T med Tufo tuber
Gaffel: DT Swiss XRC100 kolfiberben/krona
Växlelgrupp: Sram XX1
Bromsar: Formula R1 racing kolfiber, Ai2 skivor
Stolpe/stam: Ritchey WCS carbon
Styre: Ritchey superlogic carbon
Sadel: Selle Itaila SLR teknoflow carbon

Skick som ny mer eller mindre, bortsett från nåt litet märke på ramen.

Bilagor

• 907952DE-9273-4318-B73A-2356604F1A31.jpeg
    907952DE-9273-4318-B73A-2356604F1A31.jpeg
    281 KB · Besök: 584
Vad är Cykeln värd??
Jag tror du ska fundera på att slakta den och sälja de fina delarna. Som komplett cykel har jag svårt att tro att någon vill betala ens 5000kr, men det är min gissning.
Däremot kanske någon vill bygga en lätt 26" junior/barncykel och vill ha delar till det (tex jag kunde varit intresserad för något år sedan).

Vad är Cykeln värd??
Jag tror du ska fundera på att slakta den och sälja de fina delarna. Som komplett cykel har jag svårt att tro att någon vill betala ens 5000kr, men det är min gissning.
Däremot kanske någon vill bygga en lätt 26" junior/barncykel och vill ha delar till det (tex jag kunde varit intresserad för något år sedan).
Den går definitivt att sälja för mer än 5000 på blocket. Skulle nog själv kunna tänka mig att köpa den för 5000 och montera släta däck för att ha som pendlare.

Vad är Cykeln värd??
Är det en barncykel? Om inte och vi ska ha ram, sadel och vev för barn och betala 10 för resten av delarna så vet i fan om det blir ett bra pris för en barncykel. Även om den här lätta hjul.

Edit. Även gaffeln ger nog blandat resultat för nån på 30-40kg.

Vad är Cykeln värd??
Är det en barncykel? Om inte och vi ska ha ram, sadel och vev för barn och betala 10 för resten av delarna så vet i fan om det blir ett bra pris för en barncykel. Även om den här lätta hjul.

Edit. Även gaffeln ger nog blandat resultat för nån på 30-40kg.
Enligt Sixten Fors passar Scale 26" medium för barn från ca 150 cm och uppåt.

Fast sadelhöjden på bilden ovanför ser ju smått komisk ut.

Vad är Cykeln värd??
Här nedan är en av MÅNGA postningar med den bilden gällande detta. ?

Vad är Cykeln värd??
För en junior är det en snabb hoj helt klart. Sixten var inte ute och cyklade så mycket här även om han såklart drev det ett steg till. Ner med sadeln så gör det inte så mycket att STA är flackt, framändan blir ju som den blir men med en lätt junior går det säkert utmärkt.

Vad är Cykeln värd??
Den ser mycket riktigt hög ut för en grabb på 148cm och då har väl barn ändå långa ben relativt.

Hur som helst. Mellan 5 och 10 000 är det alltså.

Vad är Cykeln värd??
Happys gissning; 5-10 000kr
Säljarens förväntning; 30 000kr
Vem var närmast sanningen? Återkom gärna med svaret!
Visa bilaga 418013
Ja det är bara att gratulera om TS lyckas med den försäljningen. Eller beklaga å köparens vägnar...
Till TS: på nåt sätt hör det väl till med någon slags respons? Många har ändå lagt ner lite energi på din fråga och även om svaren inte var det du önskade så är det lite oartigt att bara försvinna. Tycker i alla fall en gnällig gubbe som jag.

Vad är Cykeln värd??
Ja det är bara att gratulera om TS lyckas med den försäljningen. Eller beklaga å köparens vägnar...
Till TS: på nåt sätt hör det väl till med någon slags respons? Många har ändå lagt ner lite energi på din fråga och även om svaren inte var det du önskade så är det lite oartigt att bara försvinna. Tycker i alla fall en gnällig gubbe som jag.
Blir lätt så när man inte får de svar man önskar.

Tillbaka
Topp