Vad är Cykeln värd??
Tack så mycket och en klapp på axeln? Ett bidrag till kaffelängden? Det var en billig cykel när det begav sig och oservad så kommer det vara ganska kostsamt att få den i gott skick.

Vad är Cykeln värd??
Har en Battaglin helt I kolfiber med campa chorus, förutom kassett som är ny tiagra (det var vad cykelhandlaren hade inne) och ny kedja. Hjulen är Giant PA-2. Ramen mäter jag till 48 cm. Jag med mina 180 cm har åkt på den hela säsongen, men bytt till större cykel nu.
Cykeln är hel och allt sånt, gått en PBP för 15 år sen, sen stått rätt mkt.

Vad får man för den här?
Ingen som vågar sig på ett förslag?

Vad är Cykeln värd??
Tack så mycket och en klapp på axeln? Ett bidrag till kaffelängden? Det var en billig cykel när det begav sig och oservad så kommer det vara ganska kostsamt att få den i gott skick.
Håller med dig i stort. Dock tänkte jag nog erbjuda snäppet över en klapp och fikabidrag:) Men förstår vad du menar. Tack för din input.

Vad är Cykeln värd??
Hejsan.
Pga ändrade ekonomiska förhållanden måste jag eventuellt sälja min hoj, som jag inte ens hunnit provcykla i skogen än sedan den blev färdig. Tänkte försöka få lite hjälp med värdering!

Det är en Lexon Genius 2020, kolfiber fulldämpad xc-ram från Shenzen-fabriken i Kina. Modern geometri med 68graders styrkrona bla.
Shimano SLX 1*12 gruppset, Rockshox Reba RL gaffel, Rockshox Monarch RL dämpare. 110mm/100mm slag.
Easton Haven hjul med Schwalbe Ray och Ralph däck.
Shimano 2kolvs bromsar med 180mm/160mm skivor.
Red cykling products 740mm flatbar.
Minns inte vad det gör sadel, men ingen värsting.
Vanlig sadelstolpe, ingen dropper.
ESI Grips.
Vet inte vad den väger exakt men runt 12kg.
Vad kan man rimligen begära för en sådan cykel?
Mvh

Vad är Cykeln värd??
Blir svårt att värdera känner jag eftersom det är en Kina-ram, omodern geometri (68° HA) och ingen dropper.
Räkna ihop vad den kostat dig och fundera på hur stor förlust du är beredd att ta.

Vad är Cykeln värd??
68graders headtube på en XC är väl inte direkt omodernt? Slackare vinkel än så brukar väl vara för downhill och enduro?
Ramen är kanonfin, det är Shenzen's egna märke och vad jag läst är det en helt ok ram.
Komponenterna köpte jag extremt billigt av en kompis, så jag bör inte behöva gå med förlust förhoppningsvis. ?

Vad är Cykeln värd??
Cyklade 3 min på ett bygge som aldrig blev av. Det är fan repsekt ?

Missförstår du med flit för att dumma dig eller vad är problemet? Jag köpte komponenterna av en bekant, nya i kartong. Byggde cykeln och har än så länge inte hunnit testa den i skogen, utan har cyklat några minuter på tomten. Behöver jag rita med krita också?

Vad är Cykeln värd??
Om jag av någon anledning skulle få köpa en ny Ferrari för 2kr, är den fortfarande värd vad en ny Ferrari kostar, och inte 2kr.
Jo visst, men man talar bara inte om det för någon när man tänker göra affärer. Det är ju rena självmordet ?

Prova att gå in hos bilhandlarn och avslöja att du köpt din ferrari för 2k, och se vad du får för bud.

Vad är Cykeln värd??
Lägg ut på köp o sälj o blocket o Facebook för det pris du vill ha för den. Om ingen köper den va priset för högt, du kommer säkert få en del bud under begärt pris o kan då få en hum om vad folk vill betala. Sälj till nån som gett bud eller lägg ut ny annons med lägre pris. Upprepa tills cykeln är såld. Begagnatmarknaden är lite upp o ner nu pga att coronan gjort att det knappt finns nya cyklar att köpa så svårt att gissa vad folk är villiga att betala, speciellt för en kinaram där det inte finns så mycket att jämföra med.

Vad är Cykeln värd??
Ursäkta, men detta är nog bland det dummaste jag hört. Vad jag betalar för en produkt har absolut inget med produktens marknadsvärde att göra. Om du på allvar tror det, behöver du nog gå en crashcourse i marknadsekonomi och hur kapitalism fungerar.

Vad är Cykeln värd??
Lägg ut på köp o sälj o blocket o Facebook för det pris du vill ha för den. Om ingen köper den va priset för högt, du kommer säkert få en del bud under begärt pris o kan då få en hum om vad folk vill betala. Sälj till nån som gett bud eller lägg ut ny annons med lägre pris. Upprepa tills cykeln är såld. Begagnatmarknaden är lite upp o ner nu pga att coronan gjort att det knappt finns nya cyklar att köpa så svårt att gissa vad folk är villiga att betala, speciellt för en kinaram där det inte finns så mycket att jämföra med.

Tack, ja det är nog så det får bli. Det är ju just kinaramen som gör värdet oklart. Det är fin lätt ram, och den känns kanon. Men det finns ju mycket åsikter kring dessa ramar.

Vad är Cykeln värd??
Kapitalism har inget med det här att göra. Men på marknaden som du handlade på så var väl marknadsvärdet 2kr för Ferrarin?

Vad är Cykeln värd??
Kapitalism har inget med det här att göra. Men på marknaden som du handlade på så var väl marknadsvärdet 2kr för Ferrarin?

Det är en parameter du la till nu. Jag köpte Ferrarin i detta teoretiska exempel för 2kr, trots att marknadsvärdet är över miljonen. Då är inte just min Ferrari värd endast 2kr, bara för att jag kom över den till det priset. Om alla kunde köpa en Ferrari för 2kr vore det självklart en annan sak.

Vad är Cykeln värd??
Trist på en sådan fin cykel, men det skulle man ju kunna göra förstås. Och det vore ju bekvämare att sälja allt samtidigt. Vad är det med geometrin som är tokigt?

Vad är Cykeln värd??
Fråga Milton. Han skulle nog säga att en sådan Ferrari inte kan finnas.

69 kr på handelsavenyn.se. Så ja lite dyrare då.

285793-bburago-ferrari-samlarbil-ferrari-portofino.jpg

Vad är Cykeln värd??
den ramen är nog tyvärr inte värd speciellt mycket mtp geometrin.

Vad är det som är så fel med geon? 120 fram, 110 bak, hyfsat up to date i nosvinkeln, kanske aningen kort i reachen med 445mm på en large men geon är nästan identisk med ex Orbea Oiz TR, Epic Evo 2020 och en massa andra cyklar som säljer som smör i solsken. Här inne är det rätt nördigt o alla Large utan minst 470 i reach är ocyklingsbara men det stämmer ju inte riktigt.

Vad är Cykeln värd??
Vad är det som är så fel med geon? 120 fram, 100 bak, hyfsat up to date i nosvinkeln, kanske aningen kort i reachen med 445mm på en large men geon är nästan identisk med ex Orbea Oiz TR, Epic Evo 2020 och en massa andra cyklar som säljer som smör i solsken. Här inne är det rätt nördigt o alla Large utan minst 470 i reach är ocyklingsbara men det stämmer ju inte riktigt.

Ja, jag undrade också lite varför geometrin var så tokig? ? Men men, det finns säkert något modernare.

Vad är Cykeln värd??
Vad är det som är så fel med geon? 120 fram, 110 bak, hyfsat up to date i nosvinkeln, kanske aningen kort i reachen med 445mm på en large men geon är nästan identisk med ex Orbea Oiz TR, Epic Evo 2020 och en massa andra cyklar som säljer som smör i solsken. Här inne är det rätt nördigt o alla Large utan minst 470 i reach är ocyklingsbara men det stämmer ju inte riktigt.
Den de kallar large är 21" med 534mm sadelrör, det kallar andra tillverkare xl. För en xl anser jag 445mm är kort reach, sen går den förstås att cykla på ändå men inget jag personligen skulle betala mer för än någon annan ebay-ram.

Vad är Cykeln värd??
Har en trek fuel ex 5 plus från 2018.
Nypris 21.000kr
27,5 x 2.8 däck
Strl XL
sitter dropperpost från crankbrothers på.
Cyklad 2 säsonger.
Vad skulle man kunna begära för en sådan framåt vårkanten?

Bilagor

• 987A5797-AB90-422C-B4EE-3086AFA6B79E.jpeg
    987A5797-AB90-422C-B4EE-3086AFA6B79E.jpeg
    971.8 KB · Besök: 275
Vad är Cykeln värd??
Den de kallar large är 21" med 534mm sadelrör, det kallar andra tillverkare xl. För en xl anser jag 445mm är kort reach, sen går den förstås att cykla på ändå men inget jag personligen skulle betala mer för än någon annan ebay-ram.

Nej, deras Large är 19"

Ok. Det går ju dock att påverka med stems, sadel position och eventuell setback på sadelstolpen. Sen beror det ju lite på vilken nivå av cyklist man är, och man är villig att lägga över 40k för kolfiber och fulldämpat, eller 15-20k för en något omodernare geometri vilket det allra flesta hobbycyklister förmodligen inte är införstådda med.

Tillbaka
Topp