Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en samlarcykel och svår att värdera, med två köpare som bjuder mot varandra på en auktion kan en sådan här cykel sticka upp rejält. Har aldrig sett den till salu och hittar inget på internet heller. Häftig cykel som jag själv gärna skulle vilja äga men jag tror den ligger i en helt annan prisklass än vad jag har möjlighet ge. Rätta försäljningsvägen är nog via något kändare auktionshus.Hej
Jag går i tankarna att eventuellt sälja min fin håj.allt är orginal utom styrlina och sadel men sadel finns kvar.
Jag har nr 27 av 50..
Med vänlig hälsning,Martin
De klart att den heter:) iPhone valde ordet själv..haha..Det är en samlarcykel och svår att värdera, med två köpare som bjuder mot varandra på en auktion kan en sådan här cykel sticka upp rejält. Har aldrig sett den till salu och hittar inget på internet heller. Häftig cykel som jag själv gärna skulle vilja äga men jag tror den ligger i en helt annan prisklass än vad jag har möjlighet ge. Rätta försäljningsvägen är nog via något kändare auktionshus.
Edit. Modellen heter Executive :)
Nej. En aluhoj i total basvariant som det inte står cannondale eller nåt annat religiöst på är inte värd så mycket. Hade det varit min hade jag lagt ut den för 4' men varit villig att tillslut gå ner till 3'Vad tror vi om detta? Google säger mig att det är en 2013. Lite intresserad. Rimligt pris? Visa bilaga 564158
Om den passar! Schysst hoj, rimligt prissatt. Fälgbroms är absolut inte en deal-breaker! Pruta en femhundring på plats, bara för att!?!Fortfarande på jakt efter min första cykel. Har av nån anledning snöat in på Canyon (snygga och prisvärda). Var rätt säker på att jag ville ha skivbromsar, men dyker aldrig upp något. Har redan en trainer och ändå tänkt köra inomhus när det blir kallt, lika bra att slå till på en fälgbroms kanske?! Är som sagt en första cykel, så kanske rimligt med en mindre investering.
Visa bilaga 567156
Rimligt pris? Är senaste versionen 105 som jag förstår det (r7000). Slår jag till?
Nä, avstå det. Tycker jag. Hade den varit min hade du får åka hem tomhänt i så fall. ?Pruta en femhundring på plats, bara för att!?!
Tror fan det. Enda oros-molnet på himlen nu är att jag upptäckte att den inte är samma size som alla andra Endurace 7 varit i Large, och som är den storleken jag behöver (188.5 cm, 88 innermått). Just denna variant är mindre av nån anledning och rekommenderas upp till 187 cm. Men kan knappast vara en deal-breaker, va?Om den passar! Schysst hoj, rimligt prissatt. Fälgbroms är absolut inte en deal-breaker! Pruta en femhundring på plats, bara för att!?!
Det är för stor skillnad tycker jag och att få rätt storlek och geometri på ramen är helt avgörande.Tror fan det. Enda oros-molnet på himlen nu är att jag upptäckte att den inte är samma size som alla andra Endurace 7 varit i Large, och som är den storleken jag behöver (188.5 cm, 88 innermått). Just denna variant är mindre av nån anledning och rekommenderas upp till 187 cm. Men kan knappast vara en deal-breaker, va?
Visa bilaga 567166
(Sorry att det gått från vad är cykeln värd till "ska jag köpa cykeln".)
Bra att nån ryter ifrån! Tack. Det var nära att äntligen få sitt slut, men jakten får gå vidare ?Det är för stor skillnad tycker jag och att få rätt storlek på ramen är helt avgörande.
Kolla så att måtten är korrekta, 554 mm för överrör på 2019-modellen låter väl kortBra att nån ryter ifrån! Tack. Det var nära att äntligen få sitt slut, men jakten får gå vidare ?
Du har rätt! Jag skulle åka och hämta den där i Stockholm idag MEN så sa web alert till att det kommit nya cyklar på canyon.... hann fan inte ens tänka två sekunder. De försvinner så jävla fort.“The thing is with some people, they just need to act”
Köp en cykel och cykla!
Därför jag ber om P.MVilket vagt inlägg. Du får nog skriva ut en säljesannons och ett datum du kan sälja din kompletta på, tror ingen betalar dig i förskott för att du ska byta ram och plocka över komponenter. Saknas ju storlek, modell, ort, pris, specifikationer och liknande.
Varför inte diskutera saken öppet här i forumet?Därför jag ber om P.M
Vagt att svara innan du läst inlägget.
Anledningen är att jag söker en person som är kunnig och uppdaterad, istället för en öppen spekulationstråd.Kan du inte lägga ut infon i tråden här då? Då lär du få större gensvar på din lite märkliga och hemlighetsfulla fråga.
Eller är det nåt du inte vill att eventuella köpare ska känna till?
Tror du har hittat alldeles rätt! På Happy finns massor av kunniga och uppdaterade cykelnördar, som ofta också är väldigt hjälpsamma!Anledningen är att jag söker en person som är kunnig och uppdaterad, istället för en öppen spekulationstråd.
Att vända sig hit var inte mitt första alternativ men inte lyckats hitta någon tillgänglig på annat håll än.
Om tråden retar er, var det inte min avsikt
Inte alls, försökte bara hjälpa dig i rätt riktning till att få mer effektiva och trovärdiga svar på dina funderingar.Om tråden retar er, var det inte min avsikt
Jag har läst inlägget flera gånger.Därför jag ber om P.M
Vagt att svara innan du läst inlägget.
Hej alla,
Jag har en mycket fin premium FS mtb 2021. Älskar den mäkta men tyvärr är den en storlek för liten för mig och jag funderar på att byta.
För att finansiera behöver jag sälja min nuvarande. För att inte förlora för mycket på komponenterna jag uppgraderat till, tänker jag flytta de som sitter på min nuvarande, till den nya, sedan sätta de nya komponenterna på cykel som ska säljas. (Är ute efter ramen på cykel #2) Jag gissar att jag kommer kunna sälja cykeln med dessa komponenter utan förlust, men behöver input från någon mer som känner sig relativt säker på saken.
Om någon känner sig manad, vänligen skicka PM, så svarar jag med info och specs.
Stort tack på förhand isåfall :)
Ja skickade ett pm med lite frågor.Jag vill prata om nåt helt annat. PM för info.
Tycker det verkar rimligt, men var beredd på att pruta ett par tusen.Vad tror ni min är värd?
Rädd att jag satte ett alldeles för högt pris.
![]()
Säljes: Pinarello Paris 51,5cm
Pinarello Paris. Ram, hjul och sadelstolpe i kolfiber. Full dura ace. Dura ace hjul. Pro stealth sadel. 170mm vevarmhappyride.se
Ja, är osäker på om det är en 54a eller 52a.Tycker det verkar rimligt, men var beredd på att pruta ett par tusen.
Tror dock att storleken är mindre, samt att den skulle bli snyggare med vänd stam och kedjan på stora fram och lilla bak.
Jag är ingen expert och tänker inte uttala mig om priset men det vore nog till hjälp att veta årsmodell. Hittar inte så mycket på nätet, här en tysk test (Tour har skrivit om den också):Hallå alla experter.
Jag har gått i säljtankar i snart ett år, velat fram och tillbaka. Jag har under mina år mest cyklat landsväg och då även flera Siljan Runt men nu under pandemiåren så har det blivit mer och mer mtb och senaste året så har lvgn bara hängt i förrådet. Jag har inget sug att rulla ut den i dagsläget heller.
OM jag nu skulle sälja den, vad tror ni skulle vara en rimlig prislapp?
RADON Sage 7.0
Alu
Ultegra 2x10 (vevparti FSA)
Nya hjul sen 2år tillbaka Campa Zonda C17
Bytt styr och vevlager för ett år sen.
Nya däck Pirelli P-zero velo 28mm
Alla vajrar bytta och likaså kedja och kassett (ultegra rakt igenom)
Vikt inkl. pedaler och flaskhållare- 8130g
Visa bilaga 570563
Jag vet inte riktigt vad årsmodell egentligen har med saken att göra om alla lager och slitagedelar är uppgraderade, bytta eller underhållna noga och med regelbunda intervaller. Till skillnad från mtb så sker det inte jättemycket förändringar i geo på landsvägssidan.Jag är ingen expert och tänker inte uttala mig om priset men det vore nog till hjälp att veta årsmodell. Hittar inte så mycket på nätet, här en tysk test (Tour har skrivit om den också):
Det jag själv också skulle undra över är vevlagertyp, pressfit eller gängat? 2015 års modell tycks ha BB86?![]()
Testbericht: Radon Sage 7.0 (Modelljahr 2012)
Das herausragend ausgestattete Radon beeindruckt Sportler mit berauschendem Vortrieb bei satter Laufruhe. Der Rahmen ist aber recht schwer.www.roadbike.de
Du skrev inget om utväxlingen? Eller menade du att den har tiodelat? Det är ingen dealbreaker för den som accepterar fälgbromsar, skulle jag förmoda. Däremot är pressfit vevlager det för mig, men kanske inte för alla.Jag vet inte riktigt vad årsmodell egentligen har med saken att göra om alla lager och slitagedelar är uppgraderade, bytta eller underhållna noga och med regelbunda intervaller. Till skillnad från mtb så sker det inte jättemycket förändringar i geo på landsvägssidan.
det som drar ner priset i mina ögon är utväxlingen och fälgbromsar (vilket inte är en fråga då jag själv inte skulle köpa skivbroms, det är ju mest en smaksak). Vad som höjer priset är att jag uppmanar dig till att hitta en cykel idag på 8130g. Men det är 2013 och det är pressfit BB86 precis som på den du tittade på.
www.cyclingweekly.com