Putte--
Aktiv medlem
Vad är Cykeln värd??
Jo absolut och jag är helt med på resonemanget. Men vad jag skulle veta är om det är värt att sälja eller låta den hänga tills dess död. Hade jag cyklat hade jag inte sålt bara för att köpa ny men ska den inte användas så. Och får jag upp suget igen om några år så kan jag köpa en ny då istället.Du skrev inget om utväxlingen? Eller menade du att den har tiodelat? Det är ingen dealbreaker för den som accepterar fälgbromsar, skulle jag förmoda. Däremot är pressfit vevlager det för mig, men kanske inte för alla.
Det som har hänt med lvg-ramar är att man oavsett rammaterial lärt sig att bygga in ett visst mått av komfort utan att för den skull ändra geometrin. Äldre ramar kunde ju uppfattas som mera stötiga jfrt med dagens, men det finns ju även andra faktorer än ramen som spelar in där.
Zonda-hjulen är nog ingen kioskvältare heller:
Fälgens innerbredd uppges vara 17 mm, vilket är smalt med dagens mått.![]()
Campagnolo Zonda wheelset review
Campagnolo Zonda wheels sit pretty far down the tree of wheelsets the Italian brand produces, though the sub-£500 hoops should offer a decent upgrade or a robust option for those long rideswww.cyclingweekly.com
Sammanfattningsvis nog inget större fel på din hoj men det är en tio år gammal modell med teknik från den tiden och det kommer att påverka priset.
Och utan att försöka försvara mitt val av hjulbyte så hade jag lagerhaveri i framhjulet för ett par år sen precis innan Siljan Runt och behövde en snabb lösning, sen fastnade jag för dom för dom är väldigt sköna att rulla långt på. Men med ett par vassare hjul kan du ju komma ner under 8kg utan problem.
Vad skulle anse vara en rimlig prislapp då?
Om man har i åtanke på att ALLT är i toppskick även om allt inte är toppmodernt.