Vad är Cykeln värd??
Du skrev inget om utväxlingen? Eller menade du att den har tiodelat? Det är ingen dealbreaker för den som accepterar fälgbromsar, skulle jag förmoda. Däremot är pressfit vevlager det för mig, men kanske inte för alla.

Det som har hänt med lvg-ramar är att man oavsett rammaterial lärt sig att bygga in ett visst mått av komfort utan att för den skull ändra geometrin. Äldre ramar kunde ju uppfattas som mera stötiga jfrt med dagens, men det finns ju även andra faktorer än ramen som spelar in där.

Zonda-hjulen är nog ingen kioskvältare heller:
Fälgens innerbredd uppges vara 17 mm, vilket är smalt med dagens mått.

Sammanfattningsvis nog inget större fel på din hoj men det är en tio år gammal modell med teknik från den tiden och det kommer att påverka priset.
Jo absolut och jag är helt med på resonemanget. Men vad jag skulle veta är om det är värt att sälja eller låta den hänga tills dess död. Hade jag cyklat hade jag inte sålt bara för att köpa ny men ska den inte användas så. Och får jag upp suget igen om några år så kan jag köpa en ny då istället.
Och utan att försöka försvara mitt val av hjulbyte så hade jag lagerhaveri i framhjulet för ett par år sen precis innan Siljan Runt och behövde en snabb lösning, sen fastnade jag för dom för dom är väldigt sköna att rulla långt på. Men med ett par vassare hjul kan du ju komma ner under 8kg utan problem.
Vad skulle anse vara en rimlig prislapp då?
Om man har i åtanke på att ALLT är i toppskick även om allt inte är toppmodernt.

Vad är Cykeln värd??
Jo absolut och jag är helt med på resonemanget. Men vad jag skulle veta är om det är värt att sälja eller låta den hänga tills dess död. Hade jag cyklat hade jag inte sålt bara för att köpa ny men ska den inte användas så. Och får jag upp suget igen om några år så kan jag köpa en ny då istället.
Och utan att försöka försvara mitt val av hjulbyte så hade jag lagerhaveri i framhjulet för ett par år sen precis innan Siljan Runt och behövde en snabb lösning, sen fastnade jag för dom för dom är väldigt sköna att rulla långt på. Men med ett par vassare hjul kan du ju komma ner under 8kg utan problem.
Vad skulle anse vara en rimlig prislapp då?
Om man har i åtanke på att ALLT är i toppskick även om allt inte är toppmodernt.
4000 :-

Vad är Cykeln värd??
En aluhoj med tiodelat är ju inte lätt bara för att den väger 8,1kg? Min nyss pensionerade, något äldre hoj, vägde in på 6,9 med högre profil på fälgarna. Att nya instegshojar med skivor är tyngre vet jag inte om det påverkar så mycket?
OM jag bestämmer mig för att sälja så finns ju risken att jag hamnar i "blockettråden" då jag inte kommer sälja den för 4k. ?
Vad var din tanke då? 7k? ?

Vad är Cykeln värd??
En aluhoj med tiodelat är ju inte lätt bara för att den väger 8,1kg? Min nyss pensionerade, något äldre hoj, vägde in på 6,9 med högre profil på fälgarna. Att nya instegshojar med skivor är tyngre vet jag inte om det påverkar så mycket?

Vad var din tanke då? 7k? ?
Saken är den att jag är ganska säker på att man kan få 7k för den men jag hade tänkt 6 kanske. Men det bär emot att sälja den för högt bara för att man kan. Ska man följa begagnadmarknaden eller ska man göra det moraliskt rätta? Därför jag ställer frågan här. Jag försöker åtminstone inte lura folk genom att sälja en defekt cykel som kommer kosta dom lika mycket i underhåll..
Förövrigt så ligger nya cyklar i prisspannet 20-30k runt 8-9 kg och skulle jag köpa en ny så är ju sub8 ett krav.
Hatar att sälja cyklar då man känner sig som en bluffmakare hur man än gör.

Vad är Cykeln värd??
Saken är den att jag är ganska säker på att man kan få 7k för den men jag hade tänkt 6 kanske. Men det bär emot att sälja den för högt bara för att man kan. Ska man följa begagnadmarknaden eller ska man göra det moraliskt rätta? Därför jag ställer frågan här. Jag försöker åtminstone inte lura folk genom att sälja en defekt cykel som kommer kosta dom lika mycket i underhåll..
Förövrigt så ligger nya cyklar i prisspannet 20-30k runt 8-9 kg och skulle jag köpa en ny så är ju sub8 ett krav.
nya aluhojjar med skivbroms kan köpas för runt 8000 :-. En märkescykel som tex en CAAD optima för 13-14' och då är den ny och på nästa all punkter bättre än din.

Du kan kanske hitta någon som inte har så bra koll men annars är cykeln inte mer värd än 4'

Vad är Cykeln värd??
Nej, du får ju göra som du vill. Men du frågade ju tråden om vår åsikt? Jag kollar Blocket lite nu för att hjälpa en polare att hitta en 5-10k hoj. Jag hade aldrig rekommenderat din hoj för 6k. Även om begagnatmarknaden är tokig går det rätt enkelt att hitta nyare eller bättre (elvadelat och/eller kolfiber) i det prisspannet.

Nya lvg-hojar har blivit skittunga! Och dyra! Min nya aero och skivbromshoj med elväxlar vägde in långt över 8 och kostade mycket mer än 20k…

Vad är Cykeln värd??
Nej, du får ju göra som du vill. Men du frågade ju tråden om vår åsikt? Jag kollar Blocket lite nu för att hjälpa en polare att hitta en 5-10k hoj. Jag hade aldrig rekommenderat din hoj för 6k. Även om begagnatmarknaden är tokig går det rätt enkelt att hitta nyare eller bättre (elvadelat och/eller kolfiber) i det prisspannet.

Nya lvg-hojar har blivit skittunga! Och dyra! Min nya aero och skivbromshoj med elväxlar vägde in långt över 8 och kostade mycket mer än 20k…
Nä men det är vad jag menar, jag tror fortfarande att man kan få mer än 6 men sen känns det inte moraliskt rätt. Jag förstår vad du menar i övrigt, men har man cyklat så mycket som en själv så blir man väldigt kräsen, inte på tillverkare utan helheten.
Med det sagt så är jag tacksam för er tid och respons. Vi får se vad jag beslutar att göra. Vi ses väl i "blockettråden" då. ?

Vad är Cykeln värd??
Jag har en Specialized sirrus hybrid som jag funderar på att sälja beroende på marknadsvärde. Tjejcykel årsmodell 2020. Vad tror ni är ett rimligt pris för den, och är det överhuvudtaget värt att sälja, eller ska jag ha den kvar som cykel för korta ärenden? Den är i använt skick, med ett antal små märken etc, men väl fungerande i övrigt och inga problem med drivlina. https://www.specialized.com/se/sv/s...207?color=277458-171207&searchText=92918-4102

Vad är Cykeln värd??
Jag har en Specialized sirrus hybrid som jag funderar på att sälja beroende på marknadsvärde. Tjejcykel årsmodell 2020. Vad tror ni är ett rimligt pris för den, och är det överhuvudtaget värt att sälja, eller ska jag ha den kvar som cykel för korta ärenden? Den är i använt skick, med ett antal små märken etc, men väl fungerande i övrigt och inga problem med drivlina. https://www.specialized.com/se/sv/s...207?color=277458-171207&searchText=92918-4102
Ser ut att vara en fin cykel. Är den i bra skick skulle jag lagt upp den för halva nypris och se om någon nappar.

Vad är Cykeln värd??
Nä men det är vad jag menar, jag tror fortfarande att man kan få mer än 6 men sen känns det inte moraliskt rätt. Jag förstår vad du menar i övrigt, men har man cyklat så mycket som en själv så blir man väldigt kräsen, inte på tillverkare utan helheten.
Med det sagt så är jag tacksam för er tid och respons. Vi får se vad jag beslutar att göra. Vi ses väl i "blockettråden" då. ?
Jag håller absolut med, 5000kr är mer än rimligt och t.o.m mer.
Alltså man får ju ta svaren i den här tråden med en nypa salt... Oftast kan man nog få ut betydligt mer än vad som anges här.

Sätter du ut den för billigt så är det ju någon som köper den och genast lägger ut på blocket för 3000kr mer.

Vad är Cykeln värd??
Alltså man får ju ta svaren i den här tråden med en nypa salt... Oftast kan man nog få ut betydligt mer än vad som anges här.

Sätter du ut den för billigt så är det ju någon som köper den och genast lägger ut på blocket för 3000kr mer.
Jättebra med input, det verkar ju ändå finnas ett värde värt besväret att tvätta av den och lägga ut annons. Det är ju faktiskt en riktigt bra cykel så det vore kul om den kom till någon som använde den. Men jag var lite rädd för att det blir svårsålt ändå då det finns många billiga hybrider på marknaden och köparna kanske inte ser någon vits med bättre växlar och bromsar. Samtidigt så är den i mindre storlek, och det brukar faktiskt inte ens finnas billiga cyklar att tillgå för den som är under medellängd. Jag kunde inte hitta någon billig själv på t.ex. XXL när jag köpte den.

Vad är Cykeln värd??
Jag hjälper ett dödsbo att sälja en Bianchi racer. Den från slutet av 80-talet. Skulle gärna vilja veta vad det är för modell och eventuellt värde. Skicket är hyggligt. Den har stått i en källare i 20 år. Smutsig men ingen synlig rost. Däcken behöver förmodligen åtgärdas. Fler bilder finns.

Bilagor

• Bianchi_1.jpg
    Bianchi_1.jpg
    1.1 MB · Besök: 140
Vad är Cykeln värd??
Jättebra med input, det verkar ju ändå finnas ett värde värt besväret att tvätta av den och lägga ut annons. Det är ju faktiskt en riktigt bra cykel så det vore kul om den kom till någon som använde den. Men jag var lite rädd för att det blir svårsålt ändå då det finns många billiga hybrider på marknaden och köparna kanske inte ser någon vits med bättre växlar och bromsar. Samtidigt så är den i mindre storlek, och det brukar faktiskt inte ens finnas billiga cyklar att tillgå för den som är under medellängd. Jag kunde inte hitta någon billig själv på t.ex. XXL när jag köpte den.
Din är nyare det gör den mera lättsåld tror jag, de flesta som säljs har fler år på nacken och det drar ned priset.

Vad är Cykeln värd??

En cykel är värd det någon vill betala för den. Och det varierar med bl a årstid och utbud. Efter VR brukar det komma ut många hojar på Blocket och då blir det t ex lite svårare. Men det finns å andra sidan ett antal (40-åriga) icke-cyklister som ska göra en svensk klassiker som behöver en "Vättern-raket" och då kan man nog få lite mera för en bra standard-racer, som inte nödvändigtvis behöver ha det senaste. I de fallen handlar det om att ta sig runt och kanske inte om ett cykelintresse, som det gör här på Happy.
På Blocket finns många fantasifullt prissatta varor. En del verkar ta en rövare, andra inser inte att det kanske inte går att få så mycket som tänkt för något som vare sig är nytt eller har antikvärde.

Vad är Cykeln värd??
En cykel är värd det någon vill betala för den. Och det varierar med bl a årstid och utbud. Efter VR brukar det komma ut många hojar på Blocket och då blir det t ex lite svårare. Men det finns å andra sidan ett antal (40-åriga) icke-cyklister som ska göra en svensk klassiker som behöver en "Vättern-raket" och då kan man nog få lite mera för en bra standard-racer, som inte nödvändigtvis behöver ha det senaste. I de fallen handlar det om att ta sig runt och kanske inte om ett cykelintresse, som det gör här på Happy.
På Blocket finns många fantasifullt prissatta varor. En del verkar ta en rövare, andra inser inte att det kanske inte går att få så mycket som tänkt för något som vare sig är nytt eller har antikvärde.
Nä men så är det ju. Sen kan jag ju tycka att 4000 är lågt för min då jag själv cyklat på den i alla år och hållt den i toppskick då jag precis som de flesta andra här älskar att nörda ner mig i cyklar och cykeldelar. Sen så är det ju rätt skevt vad man betalade för cykeln för 9år sen och vad man får ge för motsvarande idag.

Om jag bestämmer mig för att sälja min cykel så vill jag givetvis få så mycket som möjligt för den och jag tror inte nästa ägare kommer bli besviken eller känna sig lurad. Men jag räknar inte heller med att någon här skulle köpa den utan snarare någon som vill ha en bra cykel att börja på och det anser jag verkligen att det är.
Men det jag uppskattar att få allas input då jag velar som fan. Risken finns att jag ångrar mig om jag säljer bara för att jag inte cyklar på den just nu...

Vad är Cykeln värd??
Nä men så är det ju. Sen kan jag ju tycka att 4000 är lågt för min då jag själv cyklat på den i alla år och hållt den i toppskick då jag precis som de flesta andra här älskar att nörda ner mig i cyklar och cykeldelar. Sen så är det ju rätt skevt vad man betalade för cykeln för 9år sen och vad man får ge för motsvarande idag.

Om jag bestämmer mig för att sälja min cykel så vill jag givetvis få så mycket som möjligt för den och jag tror inte nästa ägare kommer bli besviken eller känna sig lurad. Men jag räknar inte heller med att någon här skulle köpa den utan snarare någon som vill ha en bra cykel att börja på och det anser jag verkligen att det är.
Men det jag uppskattar att få allas input då jag velar som fan. Risken finns att jag ångrar mig om jag säljer bara för att jag inte cyklar på den just nu...
Ett marknadsvärde är buslätt att ta reda på; sälj den via valfri auktionsfirma.

Bruksvärdet är att förklarliga skäl svårare att fastställa.

Vad är Cykeln värd??
Jag tror det är svårt att få ut ett högre pris för en äldre lvg-cykel även om den är bra underhållen. En äldre cykel som gått långt är ett svårt köp särskilt för en nybörjare, den kan vara i fint skick men också ganska sliten även om en del är bytt och en lätt aluram där man inte vet hur den körts har en finit livslängd. Min rekommendation till någon som är nybörjare skulle absolut vara att leta efter en cykel som bara är lite använd och dessa finns det ganska många av.

Vad är Cykeln värd??
Jag har läst inlägget flera gånger.
Vill du ha en kompis som jobbar gratis? Jag trodde först du ville sälja till någon.

Men vill du ha hjälp med en värdering hur i hela världen ska någon kunna hjälpa dig gratis på sin fritid utan en enda fakta presenterad? Lägg upp vad du vill sälja så får du hjälp med värdering, undrar du om något passar? Tala ur skägget så får du garanterat jättebra hjälp.
Jag fick hjälp av en av de absolut bästa och mycket riktigt, gratis.

Vad är Cykeln värd??
Canyon Aeroad SLX 8.0 Disc Cherry Pepper Red 2018 storlek 54

I princip original, endast en bur med stora trissor har monterats på bakväxeln, men kan göras ogjort. Garmin-fäste tillköpt. Styrlinda bytt till bekväm och snygg svart Supacaz.

Modellen har Ultegra 6800 Di2.

Köpt i slutet av 2018 till min hustru som tyvärr knappt kunnat nyttja den och således i mkt fint skick.

De medföljande Reynolds-hjulen är sålda då de var närmast omöjliga att byta däck på.

Har numer Zipp 303 Firecrest från 2016 med Conti 5000 28mm med Vittoria-latex.

Vad är Cykeln värd??
Någon som har erfarenhet av att prissätta ramar/ramset? Fick en ny ram i ett reklamationsärende men jag har insett att jag vill ha en hardtail med mer slag på gaffeln och flackare gaffelvinkel. Tänkte därför sälja denna, kostar som hel hoj runt 20k på Bikester men har inte hittat lösa ramar. Är mitt pris uppåt väggarna? https://happyride.se/annonser/polyg...med-modern-geometri-mycket-fint-skick.197376/

Vad är Cykeln värd??
Hej någon som kan säga på ett ungefär vad cykeln är värd?
den är gjord mellan 2005 och 2008. Den har en ks 150mm droper.
Shimano saint bromsar.
Sram x-o 1x9 växelsystem
En fox 36 van rc2 där fram och en fpx dhx 5.0 där bak
20220821_195017.jpg

Vad är Cykeln värd??
Det blev inget med MTB-karriären så jag tänkte avyttra cykeln. Har extremt dålig koll på begagnatpriserna där så jag tänkte be om lite råd.
Köptes vid årsskiftet 2016/2017 och har högt räknat rullat kanske 20-30 mil. Alltså extremt lite slitage på den.
Tack på förhand.

Model: Grand Canyon AL SLX 9.9
Frame: Grand Canyon AL SLX 29
Size: M
Weight: 10.7 kg
Front Fork: Fox Factory 32 Terralogic 100 – 29 Kashima
Group: Shimano Deore XT – Crowns 26-36 – Cassette Sprockets 11v (11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40)
Stem: Ergon Iridium 3-5
Handlebar fold: Ergon Iridium 3-5 Flatbar (width 720mm)
Seatpost: Ergon Iridium 3-5
Saddle: Ergon Iridium 3-5
Wheels: DT Swiss X1700 Spline Two
Tires: Continental Mountain King II Racesport 2.2 (front) – Continental X-King Racesport 2.2 (post.)
Brakes: Shimano Deore XT - DISC Ø: front 180mm / rear 160mm
Knobs: Ergon GA1 Evo

Geometry
Reference size: M
Wheelbase: 1108 mm
Base length: 427 mm
Case height: 335 mm
Tube angle direction: 69°
Seat tube angle: 74°
Top tube: 600 mm
Tube length direction: 100 mm

Vad är Cykeln värd??
Hej! Jag undrar om någon i detta forum har koll på hur mycket följande cykel kan vara värd? Har inte så mycket uppgifter på den mer än att det är 21 växlar, Campagnoloutrustad, Bronxsadel. Mått, fler bilder och sådant kan jag ta reda på, men har fått cykeln och hade varit roligt att få ett värde på den.
7A40AC20-E8A0-4D5B-B7D1-36A18FBAA0E1.jpeg

Vad är Cykeln värd??
En Master i gott skick kan vara värd en bra slant för rätt köpare, men den kommer inte vara lättsåld om målet är att få ut så mycket som möjligt. Bara Campagnolo Delta-bromsarna brukar kosta ett par tusenlappar idag…

Vad är Cykeln värd??
Hur långt är ett rep...

Allt beror på. Framför allt var. I Sverige är det få som samlar på klassiska tävlingscyklar. Internationellt är det en klart större hobby.

Nu står det inte klart i ditt inlägg om du vill sälja den eller bara få ett hum om värdet på det du fått. För det första vill jag gratulera till att ha fått en sådan gåva och jag hoppas att det inte är sorgliga omständigheter (arv, etc.).

Ett tips så här i början. Fotografera alltid cyklar med växelsidan mot kameran. Det kan vara avgörande för flera bedömningar.

Om vi ändå antar att växlarna är matchade till bromsar etc. bör det sitta en så kallad "C-record"-grupp på den. Om du ÄR ute efter att sälja den kommer det vara värt att sälja den i delar - I Sverige. Utomlands inte lika säkert.

Värdet i Sverige bedömer jag till 15-18 000 - i delar. Komplett 10-12 000 (verkligt värde - inte begärt i annonser)

Internationellt och komplett (utifrån skick man kan ana på bilden) cirka 25-30 000. Den har en bra storlek och kulör för internationell marknad. Skulle man slakta den för delarna internationellt skulle ramen gå för 15-20 000.

Det är ebay som gäller.

Det är inte en Colnago Master utan en Colnago Master Piu. Det kännetecknas av de speciella muffarna och att bakbromsens vajer är dragen i överröret. Jag bedömer årsmodellen till 1989-90. Om den är såld i Sverige som ny är det stämplat en bokstavs- och sifferkombination på växelsidans bakgaffel som anger importör och år:

36047985016_b28c43433f_b.jpg

Här är en länk till min (från 1989) edit - Det är "E": et som gäller inte "84"...

Vad är Cykeln värd??
Hur långt är ett rep...

Allt beror på. Framför allt var. I Sverige är det få som samlar på klassiska tävlingscyklar. Internationellt är det en klart större hobby.

Nu står det inte klart i ditt inlägg om du vill sälja den eller bara få ett hum om värdet på det du fått. För det första vill jag gratulera till att ha fått en sådan gåva och jag hoppas att det inte är sorgliga omständigheter (arv, etc.).

Ett tips så här i början. Fotografera alltid cyklar med växelsidan mot kameran. Det kan vara avgörande för flera bedömningar.

Om vi ändå antar att växlarna är matchade till bromsar etc. bör det sitta en så kallad "C-record"-grupp på den. Om du ÄR ute efter att sälja den kommer det vara värt att sälja den i delar - I Sverige. Utomlands inte lika säkert.

Värdet i Sverige bedömer jag till 15-18 000 - i delar. Komplett 10-12 000 (verkligt värde - inte begärt i annonser)

Internationellt och komplett (utifrån skick man kan ana på bilden) cirka 25-30 000. Den har en bra storlek och kulör för internationell marknad. Skulle man slakta den för delarna internationellt skulle ramen gå för 15-20 000.

Det är ebay som gäller.

Det är inte en Colnago Master utan en Colnago Master Piu. Det kännetecknas av de speciella muffarna och att bakbromsens vajer är dragen i överröret. Jag bedömer årsmodellen till 1989-90. Om den är såld i Sverige som ny är det stämplat en bokstavs- och sifferkombination på växelsidans bakgaffel som anger importör och år:

36047985016_b28c43433f_b.jpg

Här är en länk till min (från 1989) edit - Det är "E": et som gäller inte "84"...

Spetskompetens. Love it.

Vad är Cykeln värd??
Är den i din storlek och att du är cyklist skulle jag - om jag var du (och inte i behov av pengarna) - använda den ett tag innan du bestämmer dig. Jag köpte min ny och det finns en anledning till att jag har den kvar...

edit - som jag skriver på flickr skaffade jag min under tiden som student i Lund och åt pasta med ketchup hur länge som helst för att jag hade dragit iväg stora delar av studielånet på den här ramen. Har aldrig ångrat det.

Vad är Cykeln värd??
99F1CAE3-8457-459E-B51B-D79A8F58DF00.jpeg
Jag har en Trek Madone 2.1 från 2014 (tror det är 2014 iaf)
Den har 105-komponenter runt om, 2-delat fram. Jag har lagt ut det för 5500:- i K&S, är det orimligt mycket begärt? Vad tycker ni hade varit ett rimligt pris?

Vad är Cykeln värd??
Jag har två cyklar på köp&sälj för närvarande. Läget är rätt segt. Väldigt till obefintligt intresse. Är priset fel?

Jag fick mitt inlägg raderat eftersom jag länkade till annonserna.

Tillbaka
Topp