Vad är det för del?

Ironhorse

Medlem
Vad är det för del?
Jag hittade en lite skruv på golvet i garaget och jag har ingen aning om var den kan höra hemma. Saken är den att jag just köpt en ny cykel och är lite orolig att det är något som gått sönder och trillat loss. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Den är knappt 1 cm lång och har en plasring som går runt en rundad skruvskalle. Det verkar som om skruven ska kunna röra sig i plastringen. Hör den till en cykel ens? Jag har letat efter lämpliga ställen att skriva fast den på men inte hittat något.

Bilagor

• liten skruv.jpg
    liten skruv.jpg
    35.5 KB · Besök: 28
Vad är det för del?
Det där är inget som jag veteligt nånsin har sett på en cykel. Så jag är tämligen säker på att du kan sluta oroa dig...

Vad är det för del?
rekcos skrev:
-------------------------------------------------------
> Skruv för att fästa V-bromsar på framgaffel
> liknar det.

nä nu är du nog i de blå molnen rekcos ;)

tror inte det där ens har med en cykel att göra....
kan tänka mej den suttit som stoppkloss eller liknande i en bildörr,baklucka möjligtvis

Vad är det för del?
Nu har jag cyklat med min nya cykel och den har inte fallit ihop, så det verkar lugnt. Jag har även kollat mina andra cyklar och inte hittat något ställe där skruven skulle kunna passa. Försökte söka lite i bilen också men kammat noll, så då återstår bara alternativet med de närstående då...fast det är väl bäst att börja med sig själv.
Tack för hjälpen iaf! Om någon kommer på var det ska sitta så meddela gärna mig!

Vad är det för del?
Äntligen har jag hittat var den lilla skruven kommer ifrån!
Den kommer faktiskt från en kikare. Det är ett litet fäste som gör att man kan justera skärpan. Min treårige son berättade att han tappat kikaren på golvet i garaget.
Skönt att det inte var något från en cykel eller bil!
Tack till er som engagerat er!

Vad är det för del?
Min kikare är fylls med cyanvätegas att dra i sig ifall nordkoreanerna hittar mig.

Vattentät men inte gastät? Brukar inte de dyra vara kvävgasfyllda och det är just de som är vattentäta?

Vad är det för del?
Jag skulle säga att det är en skruv till en IKEA-möbel som det har fastnat en plastring på.

En såndär skruv som sen hakas med en stor rund mutter som drar ihop två vinkelräta kanter.

Stalle

Vad är det för del?
Ja det ser ut som skruven till ett vridlås ifrån IKEA, men dom där skruvarna har jag sett lite här och där så den behöver inte komma ifrån just en möbel. (fd ikea-montör)

Vad är det för del?
Rudan skrev:
> hellre tappa kikaren i golvet än tappa en skruv
> alltså? Kikaren är nog inte din finaste pryl
> gissar jag på. :)

Nej kikaren är inte min finaste pryl...längre.
Faktiskt var det en liten billig kikare så det är ingen större skada skedd. Det är knappast någon konstig gas i den.
Den enda skruv jag själv har kvar är dock på plats...

Vad är det för del?
Rudan skrev:
> Min kikare är fylls med cyanvätegas att dra i
> sig ifall nordkoreanerna hittar mig.
>
> Vattentät men inte gastät? Brukar inte de dyra
> vara kvävgasfyllda och det är just de som är
> vattentäta?

Om inte den underliggande humorn i mitt inlägg lyste igenom så måste du ha missat en av de roligaste trådarna någonsin i ett svenskt forum (om kikare):

http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=40899&highlight=vibbe

Tillbaka
Topp