Vad är det mest udda du packat på cykeln?

Valkyrie

Aktiv medlem
Som rubriken lyder. Ofta hamnar jag i en situation där jag behöver ta med något konstigt från punkt A till B så det har legat en del otippade och roliga saker i packväskorna. Så det har bland annat blivit:
  • Viktskivor
  • Såpbubblor
  • En stänkskärm (ovanpå pakethållaren)
  • Maskeraddräkt
  • Soppa (nervöst!)
  • Yxa (genom Stockholm)
  • Fullproppat med pantburkar
  • Kryddväxter i krukor
Nu menar jag vad ni fått ner på själva cykeln utan kärra el.dyl.

Heliumballong i form av en 4a. Ca 1 x 1 x 0,3 meter. Slutade med att kassen innehållandes en svävande ballong knöts bakom ryggen och bogserades 10km hem.

Jag såg ut som någon slags jättespermie.

IMG_6922.jpeg

Senast ändrad:
Var det inte någon här som hade en mindre cykel på pakethållaren, pakethållare mot pakethållare? Eller har jag drömt det här?
@aben har nog lite att berätta här... ;) han transporterade hem en hel Miyata i delar + massa tillbehör från Eslöv till Trelleborg (ca 7 mil) på sin Nishiki...

Fullstor westerngitarr på ryggen när jag skulle på dejt. En annan intressant övning är att transportera en annan cykel genom att hålla den i styrstammen och "cykla i bredd" med den. Vem håller längdrekordet i den disciplinen?

Senast ändrad:
Fullstor westerngitarr på ryggen när jag skulle på dejt. En annan intressant övning är att transportera en annan cykel genom att hålla den i styrstammen och "cykla i bredd" med den. Vem håller längdrekordet i den disciplinen?
Det rekordet innehas nog av nån cykeltjuv;) Jag lyckades köra upp för skogscykelbanebacken upp mot Axelsberg från Örnsberg (Öh....kanske bara Salle som vet var det är) transporterandes min gamla Peugot stålhäst. Den backen är braaant!

Det har många gjort i Nederländerna. Jag har cyklat flera km genom olika stan med en cykel bredvid. Lite jobbigt när man måste stanna, men på tiden hade de flesta cyklar fotbroms.

Barncykel hängande på styret (mitt handtag under barncykelns sadel) har jag gjort fler gånger än jag kan räkna, när barnen fått följa med nån kompis hem från skolan och lämnat kvar cykeln. Var lätt med en 16-tums Isla, lite värre med en 20-tums, klart utmanande med en 24-tums. Dotterns nuvarande med 26-tumshjul får rulla bredvid.

En Billybokhylla (visserligen nedmonterad och hjälpligt förpackad) var nog det jobbigaste. 200 cm spånplatta är långt när man ska ta sig genom centrala Örebro, och en fullstor billyhylla är tung.

43 svar och ingen har länkat till denna utmärkta tråd ännu?

Men det är bra med inspiration!

Tillbaka
Topp