Vad är det som gått sönder? Lapierre x-control
Jag skulle pver en rot i låg fart, tappade fästet med bakhjulet och mer eller mindre la cykeln ned. När jag reste den upp igen hängde bakväxeln fritt. Min första tanke var att växelörat gått av. Men icke. Det är någon skitskum del. Den har gått rakt av på ett ställe där den ser ut att gå från smalt till tjock. Har svårt stt avgöra om det är plast eller porös metall, när jag lyser på brottstället ser det ut att blänka lite på vissa ställen. Den har slltså gått rakt av, det är inte en skråma på nånting annat. Någon som vet var det är? Kan det bytas i ett kick eller blir det ett garantiärende? Ska höra av mig till LBS imorgon. Det är alltså en sproilans lapierre som gått sönder på första stigkörningen.
Växel, ovan ifrån
Växel, från sidan
Baktriangel, från sidan
Baktriangel, under ifrån
Baktringel, ovanifrån (det ser ut att vara någon slags skruv som sitter i hålet i baktriangeln. I "skruvhuvudet" är det ett insektsformat hål)
Det ser ut att vara någon ihålig skruvkonstruktion i skitmatrial som gått rakt av.
Kan någon hjälpa mig med ovanstående frågeställning vore jag ytterst tacksam. Letat i user manual och kikat på internetz utan succé.
Växel, ovan ifrån
Växel, från sidan
Baktriangel, från sidan
Baktriangel, under ifrån
Baktringel, ovanifrån (det ser ut att vara någon slags skruv som sitter i hålet i baktriangeln. I "skruvhuvudet" är det ett insektsformat hål)
Det ser ut att vara någon ihålig skruvkonstruktion i skitmatrial som gått rakt av.
Kan någon hjälpa mig med ovanstående frågeställning vore jag ytterst tacksam. Letat i user manual och kikat på internetz utan succé.