Vad är detta för cyckel?

Shike78

Ny medlem
Vad är detta för cyckel?
Jag fick hem ett brev från polisen om att jag hade ett beslag att hämta ut.
Aldrig haft något beslagtaget så jag tog mig till polisen och ifrågasatte, enligt dem hade denna cyckel blivit beslagtagen och personen upgett mitt namn och personnummer.
Jag sa till polisen att jag inte äger någon cyckel då jag inte ens vet hur man cycklar och deras svar va "nu äger du en cyckel och kan lära dig"

Min fråga är, vad är detta för cyckel och var kan man sälja begagnade cycklar?

Bilagor

• 69954574_486408398587665_2933258531962355712_n.jpg
    69954574_486408398587665_2933258531962355712_n.jpg
    222.8 KB · Besök: 72
Vad är detta för cyckel?
Så mycket information!

Ser ut som en Trek Marlin modell budget.
Du kan sälja dom lite vart som helst men kan du inget om cykeln är risken rätt så liten att du faktiskt får sålt den.

EDIT: Oh hur fan vet någon random person ditt personnummer? Måste ju vara någon som jävlas med dig?
Och hur fan kan polisen bara "aa den e din" baserat på vad uppgiftslämnaren lämnat? Dom kan ju i alla fall kolla andra register?

Senast ändrad:
Vad är detta för cyckel?
VättleBökaren sa:
Oh hur fan vet någon random person ditt personnummer? Måste ju vara någon som jävlas med dig?
Och hur fan kan polisen bara "aa den e din" baserat på vad uppgiftslämnaren lämnat? Dom kan ju i alla fall kolla andra register?
+1
Ja, jag skulle inte känna mig bekväm med att en högst troligen kriminell person springer runt och uppger mitt namn och personnummer. Bara en tidsfråga innan de används till nåt värre. Reagerade inte polisen på det?

Vad är detta för cyckel?
VättleBökaren sa:
Oh hur fan vet någon random person ditt personnummer?

Den biten är det minst konstiga, räcker med en sökning på nätet. Det är spännande i GDPR dagar att man som företagare ska ha register över vilka personuppgifter man lagrar om tex anställda, samtidigt som sidor som Ratsit kan visa alla uppgifter om vem som helst och vad deras hund brukar äta till frukost.

Vad är detta för cyckel?
ooms sa:
VättleBökaren sa:
Oh hur fan vet någon random person ditt personnummer? Måste ju vara någon som jävlas med dig?
+1
Ja, jag skulle inte känna mig bekväm med att en högst troligen kriminell person springer runt och uppger mitt namn och personnummer. Bara en tidsfråga innan de används till nåt värre. Reagerade inte polisen på det?

Typiskt kriminella att lämna in cyklar till polisens hittegodsavdelning! ?

Det är säker någon som driver med dig, men antagligen en nära vän eller familj som tycker att du behöver en cykel. Ta chansen! Följ polisens råd. Lär dig cykla. Säkert jättesvårt om man är vuxen, men bra att kunna. Och roligt!

Håll reda på lapparna du fick av polisen. Kan vara bra att kunna bevisa att cykeln är din om du skulle konfronteras av cykelns ursprungliga ägare. Kanske bra att ha ett fotografi i telefonen.

Vad är detta för cyckel?
mamme1 sa:
Shike78 sa:
denna cyckel blivit
någon cyckel då
man cycklar och
en cyckel och
för cyckel och
begagnade cycklar?
Konsekvent genomfört trots den sena timmen, det måste man i alla fall ge trollet.

:)

Att varken kunna cykla, eller veta något om cyklar eller veta var man säljer begagnat gods. Men att leta upp Happyride och skapa ett konto och posta en post :/

Vad är detta för cyckel?
moros sa:
mamme1 sa:
Shike78 sa:
denna cyckel blivit
någon cyckel då
man cycklar och
en cyckel och
för cyckel och
begagnade cycklar?
Konsekvent genomfört trots den sena timmen, det måste man i alla fall ge trollet.

Att varken kunna cykla, eller veta något om cyklar eller veta var man säljer begagnat gods. Men att leta upp Happyride och skapa ett konto och posta en post :/

Det är väl egentligen inte så ovanligt... ?

Vad är detta för cyckel?
Skogsgubben sa:
ooms sa:
VättleBökaren sa:
+1

Typiskt kriminella att lämna in cyklar till polisens hittegodsavdelning! ?

Det är säker någon som driver med dig, men antagligen en nära vän eller familj som tycker att du behöver en cykel. Ta chansen! Följ polisens råd. Lär dig cykla. Säkert jättesvårt om man är vuxen, men bra att kunna. Och roligt!

Håll reda på lapparna du fick av polisen. Kan vara bra att kunna bevisa att cykeln är din om du skulle konfronteras av cykelns ursprungliga ägare. Kanske bra att ha ett fotografi i telefonen.
Hur kan du få "beslagtagen" till att det är inlämnat hittegods?

Vad är detta för cyckel?
Lämna in den till polisen igen, utan att uppge något personnummer. Den där är ju troligen stulen, och trots din märkliga historia, inte din att sälja. I värsta fall får du tillbaka den om några månader, i bästa fall blir en unge glad när cykeln kommer tillbaka.

Vad är detta för cyckel?
moros sa:
mamme1 sa:
Shike78 sa:
denna cyckel blivit
någon cyckel då
man cycklar och
en cyckel och
för cyckel och
begagnade cycklar?

googlade cyckel forum. denna poppade upp.
kan inget om cycklar men hur man registrerar sig på ett forum kan väl alla?

Vad är detta för cyckel?
ooms sa:
VättleBökaren sa:
+1

Redan gått så långt att jag en gång blev kallad till rättegång och när jag dök upp reagerade poliserna som gjort insatsen på att jag inte är samma person.
Polisen kollar inte alltid upp om uppgifter stämmer, om någon kan ens personnummer bra och kan säga det snabbt så tror dem på det.

Vad är detta för cyckel?
Shike78 sa:
moros sa:
mamme1 sa:
Shike78 sa:
denna cyckel blivit
någon cyckel då
man cycklar och
en cyckel och
för cyckel och
begagnade cycklar?

googlade cyckel forum. denna poppade upp.
kan inget om cycklar men hur man registrerar sig på ett forum kan väl alla?

http://www.saob.se/artikel/?unik=C_0151-0198.PAVp

Tillbaka
Topp