bajskorv
Medlem
Vad är detta för del och hur rengör jag den bäst?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
1. Jockey wheel.
Om man vill vara sån, så. :)Eller, på svenska: växeltrissa.
LöphjulEller, på svenska: växeltrissa.
Hålla en trasa emot med en stor skruvmejsel och veva runt svarvar bort smuts orsakat av wet-lube. Plocka av hjulen för rengöring låter lite överambitiöst och dessutom vette tusan hur många gånger man kan göra det innan gängorna vissnar. Ofta sitter skruven med låsvätska.Pilla bort det bara?
En smal mejsel o en mattkniv... 3 min och vips borta ?Pilla bort det bara?
Dessutom så gör det ingen störra skada om de inte blir kliniskt rena heller.En smal mejsel o en mattkniv... 3 min och vips borta ?
Då ger man gängan en liten droppe låsvätska ?Hålla en trasa emot med en stor skruvmejsel och veva runt svarvar bort smuts orsakat av wet-lube. Plocka av hjulen för rengöring låter lite överambitiöst och dessutom vette tusan hur många gånger man kan göra det innan gängorna vissnar. Ofta sitter skruven med låsvätska.
Jo. Körde lite gubbcross förr och halva gräsmattor i bakväxeln var intressanta att få bort....Då ger man gängan en liten droppe låsvätska ?
Nå ibland sitter just gräs som fan och då är det ju enkelt att skruva av eländet. Ger ju oerhört friktion och massor ned wattförluster ?. Men visst går det oftast att veva baklänges och dra i stråna samtidigt.
Ja, det är verkligen spännande!Och nu undrar vi alla lite hur TS hanterade denna viktiga och komplicerade fråga på vilken förslagen har stått som spön i backen?
Säljer hojen och köper en ny.Och nu undrar vi alla lite hur TS hanterade denna viktiga och komplicerade fråga på vilken förslagen har stått som spön i backen?
Säljer hojen och köper en ny.
Eller lämnar in den till lbs?Eller cyklar bort skiten..
Vilken korv?24 svar. Korven har nog fixat det....
+1Säljer hojen och köper en ny.
Man kan ju annars bränna bort skräpet med en nukleär brasa?!
TS nick ;-)Vilken korv?
Och resultatet av det är som jag var inne på i en annan tråd att alla som cyklar på elcyklar och som har elektroniska växlar blir ståendes som fån då all elektricitet slås ut.. Men har du några belägg för att TS verkligen får bort gräset från trissa?
Nej tyvärr. Det är så svårt att få till test på sådant nu. Ont om kärnvapen nu i nätbutikerna. Covid relaterat kanske? Blir bättre tillgång 2022?Och resultatet av det är som jag var inne på i en annan tråd att alla som cyklar på elcyklar och som har elektroniska växlar blir ståendes som fån då all elektricitet slås ut.. Men har du några belägg för att TS verkligen får bort gräset från trissa?
Fixad typo.Kanske bara tända en brasa är rätt bra ändå?
De har iaf en ide om hur man skall göra....Skämt åsido. Måste ju finnas ett specialverktyg från park tools för att lösa det här.
Om du inte överlever på rätt sätt gör du ju fel, och måste straffas! Sån är världen idag.Jag gör inte så.... och har överlevt ändå.
Attans... ? Får ta mitt straff då...Om du inte överlever på rätt sätt gör du ju fel, och måste straffas! Sån är världen idag.
Kanske straffas du hela tiden med en teoretisk/minimal effektförlust (pga inte optimerad/anal skötsel av dina löphjul)?Attans... ? Får ta mitt straff då...
Då kan det vara dags att ge den lite kärlek.fan, jag borde kanske serva min gamla 9s.. den har verkat lite ledsen se senaste veckorna. Väldigt oväntat då den fungerat fint i 20 år....
Iofs, men det drunknar i gubbens klenhet ändå...Kanske straffas du hela tiden med en teoretisk/minimal effektförlust (pga inte optimerad/anal skötsel av dina löphjul)?
Så är det ju. Sätt mig på en aerocykel så är jag troligtvis lika långsam som på min lvg (gammal, stål, runda rör). Kanske är straffet för mig (som också slarvar med mina trissor) att vara obotligt långsam?Iofs, men det drunknar i gubbens klenhet ändå...