Vad är skillnaden på en garmin 540 och garmin mtb ??.

Lilllarne

Aktiv medlem
Jag ska byta ut min 530 och tänkte klicka hem 540 .

Jag har aldrig kört sönder min 530 och den passar i storlek ,användningsområde.

Jag såg nu att dom hade släppt en mtb version .

Någon som vet om den är bra ,vad är skillnaden mellan dom 2 ?

Sammanfattning väger ca50g istället för 80 , den är lite snabbare och tåligare .
Jag har dock aldrig saknat något i 530 varken funktion eller "övervikt" .... ska man då lägga 4k för 30g och 1040 programvara
Om man läser sammanställningen i DCR:s artikel så var det väl lite mer än så som skiljer, en stor skillnad är storleken. Antar att det som kan locka är en tåligare enhet, enduro/downhill-specifika features och att nya fästen kommer med.

Jag har en 530 och tycker skärmen är för liten för effektiv navigering så skulle inte rekommendera Edge Mtb om kartan är det minsta viktig.

Om man läser sammanställningen i DCR:s artikel så var det väl lite mer än så som skiljer, en stor skillnad är storleken. Antar att det som kan locka är en tåligare enhet, enduro/downhill-specifika features och att nya fästen kommer med.

Jag har en 530 och tycker skärmen är för liten för effektiv navigering så skulle inte rekommendera Edge Mtb om kartan är det minsta viktig.
Jag accepterar skärmstorleken på min 840 för navigering, även om större alltid är bättre för sånt, men å andra sidan vet jag inte hur ofta jag stoppat loggningen med mitt knä när jag mtb'ar med den monterad på toppröret, och jag har den på toppröret för att jag skadade den när jag otb'ade när den var ovanpå styret så hellre toppröret på mtb ändå.
Så om man monterar som GPS på toppröret så finns en fördel med att den är smalare.
Jag använder inte hälften av alla features på min, har 840 för precis positionering, så är fel person att spekulera i features.

Tillbaka
Topp