Vad för slags djur har ni cyklat ihjäl?

Körde väll inte över dem direkt men jag var tvungen att göra en snabb innbromsning.
Bakom ett backkrön stod en vildsvinsflock. Jag trodde vildsvin skulle vara uppmärksamma djur. Men inte då, de verkar se mig samtidigt som jag ser dem, glor ett ögonblick och får sen en grym fart rakt ut i bushen.

Amphibian skrev:
-------------------------------------------------------
> En gång körde jag över en död igelkott... fick
> ingen punka men det var inte kul!

Jag körde över en levande igelkott en gång, jag kom i hög fart på en cykelbana nära Pampas Marina när den kilade över vägen framför hjulet. Den rullade som en liten boll vidare ner i diket. Fick inte heller punktering, konstigt nog.. En blond tjej som bevittnade incidenten gjorde första hjälpen på igelkotten, vet inte om han klarade sig. Hade bråttom så jag åkte vidare.

Senast redigerad av en moderator:
> En blond tjej som bevittnade incidenten gjorde
> första hjälpen på igelkotten, vet inte om han
> klarade sig. Hade bråttom så jag åkte vidare.

konstgjord andning?

jag körde på Kalle Anka en gång, o vilket kvackande det blev på han så jag körde på han en gång till så det blev tyst.

farmor anka blev väl lite sur på mej för hon har ringt flera ggr o tjatat om det

Sprang in i en grävling som kom på en korsande stig en gång. Jag hörde nåt som grymtade i takt till höger och sen small det. Jag fick byta kalsonger, han hade nog inga på sig.

Huggorm, snok, mördarsniglar(he,he) många daggmaskar, fjäril, liten fågel samt försök att köra
ihjäl en schäfer, misslyckades dock.

Huggorm, snok, mördarsniglar(he,he) många daggmaskar, fjäril, liten fågel samt försök att köra
ihjäl en schäfer, misslyckades dock.

Känns som det mer börjar bli skryt om vem som kan ta ihjäl mest nu...

Jag cyklade nästan ihjäl en hel familj med arten "idioter" på cykelbanan häromdagen, arten "idioter" brukar nämligen cykla bredd i bredd (dom kan även promenera) i snigelfart och flyttar sig inte. Bästa sättet att komma förbi är att vänta på en lucka och bränna om med 20cm tillgogo åt sidorna så brukar arten bli lite rädda.

Den arten kan även gå under namnen "blockmongon" "idiotjävlar" eller "svenssons"

Vet inte om jag är den skyldige men den här satt klistrad på min framgaffel när jag kom hem.

Bilagor

• DSCN4345.jpg
    DSCN4345.jpg
    33.4 KB · Besök: 25
mest getingar humlor andra små flygande insekter som flyger in i axeln apnnan eller under ögat
men större djur har undkommit dock kan ju vara rent av farligt att krocka med större djur. Med det sagt så menar jag inte älgar björnar osv. utna grävlingar rävar ekorrar osv.

Var på Borneo och cyklade i höstas och skulle cykla från Mt. Kinabalu till Kundasang... Området runt Mt. Kinabalu innehåller många härliga back dör man kunde komma upp i en sådär 70 km/h utan problem...

Just som jag åker i en sådan backe kolla jag på cykeldatorn för 1 sekund..då hör jag, splash, men tänkte inte mer på det och cyklade vidare..när vi sedan stannar och följebilen kommer hoppar en kille ut och frågar vem som körde över ormen lite längre upp vid en bro... Svarade att jag hade hört en konstigt ljud där så det kanske var jag som körde över den...

Kille berättade då att ormen som jag just hade kört över är fridlyst och kan generera i dryga böter....

Har plockat två små ormar (typ 40cm maskar) varav den ena på längden! Lömska små saker som ser ut som kvistar på skogsstigarna...

Sen undrar jag varför insekter är målsökande i mitt högra öga? Tror nog att jag är 100%ig på höger öga.
Ett antal sniglar och sånt har väl fått möta gummipläterad död också. En av dom fick dock hämnd på mig genom att skvätta ner mig på ryggen.

Och eftersom östersund har halva världsbeståndet av ekorrar så har det varit ruskigt nära med dom också. Har som tur är sluppit mosa en sån.. dom är coola på någe vis.

Just det, en vässla(!) var nära en gång utanför skjutbanan. Det är enda gången jag har sett en sån, var tvungen att wikipeda fram den.. =)

greblleM skrev:
> Har plockat två små ormar (typ 40cm maskar)
> varav den ena på längden! Lömska små saker som
> ser ut som kvistar på skogsstigarna...
>
> Sen undrar jag varför insekter är målsökande i
> mitt högra öga? Tror nog att jag är 100%ig på
> höger öga. Alla insekter är målsökande mot ögon!
> Ett antal sniglar och sånt har väl fått möta
> gummipläterad död också. En av dom fick dock
> hämnd på mig genom att skvätta ner mig på
> ryggen.
>
> Och eftersom östersund har halva
> världsbeståndet av ekorrar så har det varit
> ruskigt nära med dom också. Har som tur är
> sluppit mosa en sån.. dom är coola på någe
> vis.
>
> Just det, en vässla(!) var nära en gång
> utanför skjutbanan. Det är enda gången jag har
> sett en sån, var tvungen att wikipeda fram den..
> =)

har krossat en huggorm körde över huvudet så den dog snabbt.. men sen ahr man ju kört över en massa sniglar men de kan man knappt räkna..

//Alvar

Cyklat ihjäl har jag väl en huggorm och några paddor/grodor.

Under gårdagens tur höll jag på att köra in i en megastor älgtjur. En 14 eller 16-taggare skulle jag tro av kronan storlek att döma, jag hann aldrig riktigt kolla ordentligt... Men fy f-n vad stora älgar är på nära håll.

En helt sjukt osannolik sak hände mig på vägen hem från jobbet i dag. På väg längst med hammarby kanalen i riktning mot lilla skanstulls bron så rundar man en glasbyggnad där bla SOS ligger.
Jag saktar alltid ner i dnna kurva då jag vet att människan är lat av naturen och tar inner spår, så också jag.

När jag rundar hörnet så får jag se en tjej med en kopplad hund lite längre bort. Inget konstigt med det gott om tid att sakta ner för henne. Vad jag hinner se i periferin är något litet hårigt som precis i svängen är på väg in i mitt hjul. Jag hinner undvika det med framhjulet men klipper det med bakhjulet. Eftersom jag precis är i en en skarp sväng så känner jag hur jag kör över djuret och halkar till på det i sidled ungefär som om man halkar till på en fall frukt och plötsligt får grepp igen.

Hjälp! Shit shaiz wurst! What the fuck har jag dödat far genom skallen!!!!!!

Den första tanken som dyker upp är att tjejen har haft en andra hund av modell "Paris Hilton size" o kopplad springandes lös och nu har jag pressat sönder den mot asfalten. Shit shit shit!!! Paniken och ångesten stiger! Jag får stopp på cykeln och vänder. Till min förvåning ser jag tjejen och den stora hunden fortsätta i rask takt....

Va fasen har jag kört över?

När jag letar längst kajen med cykel belysningen får jag se en välnärd råtta släpa sig iväg mot vattnet med bakbenen släpandes i marken. Arme stackare tänker jag. Han är utom räddning. Jag måste så här på torsdags kvällen ta på mig bödelns roll och göra pinan kort för den stackaren. Innan jag hinner samla mig så ser jag råttan vingla över kanten och falla i vattnet där strömmen väntar och för bort honom.

Fasen va snöplgt! Hoppas rådisen får träffa sin rådis familj i rådis himlen.

Cyklar tagen där ifrån.

Jäklar vilken grej! Hopp från kajkant var väl ändå det bästa han kunde göra. Det närmaste jag kommit det är att damma över en redan död råtta i Högdalen.

GöranH skrev:
> Cyklat ihjäl har jag väl en huggorm och några
> paddor/grodor.
>
> Under gårdagens tur höll jag på att köra in i
> en megastor älgtjur. En 14 eller 16-taggare
> skulle jag tro av kronan storlek att döma, jag
> hann aldrig riktigt kolla ordentligt... Men fy f-n
> vad stora älgar är på nära håll.

Var cyklade du någonstans??

En and som liksom hoppade in i navet. Den hade en mycket seg hals/nacke. Men jag och cykeln klarade oss fint. Tog en jäkla tid att förklara för de i seniorboendet vid Hässelby/Mälaren, varför jag genat på deras gångväg. Men sen vart de lite glada att den där galna anden var bragd om livet. Den kunde ju ha fågelinfluensa sa dom.....nam nam sa jag och stoppade in i en påse, som försvann i virvelvallan. Det var tydligen Gun på trean som tagit hem den för tillredning.

jag cyklade över en asafet groda för ett tag sen och kände hur cyklen guppade till när jag rullade över med bakhjulet för det gick itne så fort, men som tur var så klarade han sej så vi la han i en postlåda, men det var en lördag så vet itne om han klarade sej till måndag :(

Google-ads för den här tråden:

untitled.jpg ht=100

De två första annonserna förstår jag, men den tredje? Handlar det om MoeJoes igelkottsdräpande? Och riktar det sig annonsen i så fall kanske till just igelkottar?

Kännde mig nödgad att stanna på mordplatsen i dag på väg till jobbet. Visst det är ett skadedjur men lite jobbigt var det allt.

Stackarn som stötte på mördar cylist.....

Tänk om man kört ihjäl tjejens lilla brytbröds hund lixom......

Senast redigerad av en moderator:
Jag klippte en gång en självmordsbenägen igelkott på en cykelväg genom skogsdunge, skymning och kan kutade rakt ut framför hjulet. Bump-bump, både framhjul och bakhjul. Igelkotten tvärdog tyvärr (jag är rätt förtjust i igelkottar annars) och jag hade 3 hål i framslangen och 2 bak

Har väl mosat en och annan ödla under somrarna. Men för 2 veckor sedan cyklade jag över en kråka. Den kom flygande/hoppande rakt framför mitt framdäck och blev dekapiterad på köpet. Den var redan skadad innan av någon okänd orsak, så det blev slut på lidandet för den i och med mitt 29tums däck.

Nog måste det vara något genetiskt fel på fjärilar, de är alla suicidala. Kommer det en fjäril på vägen där man cyklar så kan man ge sig fan på att fjärilen först viker undan åt höger, sedan tvärgirar den åt vänster. Det slutar alltid med att den blir fjärilshack av de vassa Sapim-ekrarna. Men klart bättre än att köra på en bisamråtta i alla fall.

Är det bara jag, eller är det ovanligt mycket orm i år? Jag ser levande ormar varje cykeltur och dessutom ett helt gäng överkörda. Hittills bara den här veckan har jag sett fyra levande ormar, två huggorm och två kopparsnok/ödla. Så många ormar som det är i år har det inte varit tidigare år.

Jag tror vi hade ihjäl en snok i lördags. De låg och solade på vägen och blev väldigt förvånad när 11 gubbar kom susande. Så förvånad att den dog.
/J

lleberg skrev:
> Äntligen har jag kommit på nått kul att
> skriva!
>
> LATMASKEN!

HAHAHAHAHA!

bigmollo skrev:
> Jag tror vi hade ihjäl en snok i lördags. De
> låg och solade på vägen och blev väldigt
> förvånad när 11 gubbar kom susande. Så
> förvånad att den dog.
> /J

Snokar spelar döda om man skrämmer dom rejält. Var det ingen som körde över den så behöver ni nog inte ha dåligt samvete :)

Skogssniglar, mördarsniglar, diverse insekter, en orm (fast den var nog redan död), maskar i alla de former, å´så en och annan väglus... En ganska normal meritlista för en cyklist.

/steen

Igår påväg till jobbet såg jag inte färre än två skadecyklade (antar jag, de låg på cykelvägen och sprattlade) fåglar. Jag var inte den skyldige till ngn av dem. Var det stora suiciddagen för småfåglar igår?

En fågel flög rakt in i mitt framhjul en gång, tog upp den och den dog i handen efter bara några sekunder. Knäckande. Sen frontalkrockade jag med en älg under mtb tävling för flera år sen, men den brydde sig typ inte...bara jag och cykeln som fick ont.

Tillbaka
Topp