Vad för slags djur har ni cyklat ihjäl?

Ett antal flygfän av mindre modeller som med en kamikzepilots beslutsamhet som bestämmt sig
sluta sitt liv igenom att flyga in i min mun och genom svalget ner i magen...
Jävla puckade insekter !

Körde över en liten skogsmus som sprang över vägen när jag cyklade till jobbet en dag . En annan gång blev jag anfallen av en liten ilsken hund modell Terrier som kom utspringande från en gård och högg efter mitt ben slog till honom med pedalen som träffade rakt i huvudet . Han skrek till och vände tvärt och sprang tillbaka in på gården.

JT skrev:
-------------------------------------------------------
> nenja skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Undrar hur många trådar det tar innan du inte
> > sitter och har sett liknande tråd 10ggr och
> > väntar på att ngt som du redan listat ut
> skall
> > skrivas/postas. ;D
>
> Dagens mest obegripliga mening? ;-)

Ja den formuleringen gick sådär. =(

TEAM AVANTI skrev:
> Jag har hört att tävling Kjells Tur och någon
> krockade med älg.
> Älg klara sig men cyklist klara inte...

Det exemplet brukar åxå dyka upp i dessa trådar. :-D
Men jag har för mig att båda klarade sig med livet i behåll. Älgen sprang in i skogen och cyklisten bröt nåt (nyckelbenet?), samt att älgen han trampa sönder cykeln.

Å i de här trådarna så brukar jag åxå skriva om min kompis som körde över tre änder. Men det orkar jag inte skriva om igen...

Stalle

jag har kört på små fåglar o en stor schäfer, rådjur var det nära en gång, men den klarde sig.
brossan körde över en grävling....

Höll på att köra på en svartmyra för något år sedan, men lyckades parera och åkte in i bergväggen istället.

Sjukt nära att smälla med en välgödd grävling en sen sommarkväll förra året. Ligger i fullt blås med hädisk dödsmetall i lurarna nedför en stenig skogsstig, vars sidor är kantade av halvmeterhögt gräs. Plötsligt hoppar aset ut en meter framför cykeln - tjock o fet var den också, och första tanken var väl ungefär "shit, nu dör nån", men icke! Besten satte full fräs på alla fyra och drog efter några meter ifrån mig, för att sen vika av in i skogen och lägga sig o kuckelimucka nånstans.

Många korta ben verkar vara the shit, helt klart.

Aloha
/J

Alltid när jag ser en såndär "handväskohund" tänker jag: En sån skulle vara lätt att köra på och vilket jävla liv de skulle bli.

Mvh

Aldrig kört ihjäl något större än insekter med trampcykeln. Däremot var det tyvärr en katt en gång, som av någon för mig okänd anledning bestämde sig för att begå självmord genom att springa in under bakhjulet på motorcykeln. Det var ingen trevlig upplevelse.

Vart nära att klippa en kamikaze-ekorre en gång.
Den sprang rakt ut framför mig på gångbanan och klarade precis
mitt framhjul. Den självmordsbelägna lilla saken vände dock tillbaka och lyckades
denna gången klara sig precis undan bakhjulet! Annars har det vart lugnt med djur.

En och annan insekt har fått sätta livet till i min mun, gott med lite protein =P

Var ute och cyklade lvg med en kompis en gång förra året, såg en katt som satt vid vägkanten och skulle korsa vägen, trodde han skulle vänta på oss men icke, han tar och springer MELLAN kompisens hjul i 30kmh....snacka om jackass-katt!!!

Janneman_SWE skrev:
> Sjukt nära att smälla med en välgödd grävling
> en sen sommarkväll förra året. Ligger i fullt
> blås med hädisk dödsmetall i lurarna nedför en
> stenig skogsstig, vars sidor är kantade av
> halvmeterhögt gräs. Plötsligt hoppar aset ut en
> meter framför cykeln - tjock o fet var den
> också, och första tanken var väl ungefär
> "shit, nu dör nån", men icke! Besten satte full
> fräs på alla fyra och drog efter några meter
> ifrån mig, för att sen vika av in i skogen och
> lägga sig o kuckelimucka nånstans.
>
> Många korta ben verkar vara the shit, helt
> klart.
>
> Aloha
> /J

du hade nog fått bita i gräset annars, dom är fan stenhårda dom där:D

TEAM AVANTI skrev:
> Jag har hört att tävling Kjells Tur och någon
> krockade med älg.
> Älg klara sig men cyklist klara inte...

jag var lite drygt 2 meter från att krocka med en älg...tok-älg som nästan sprang in i mig!!!

En gång flådde jag ett gäng kaninungar. Men det var när jag klippte gräsmattan. Så vad har det med den här tråden att göra??

Inte jag som orsakade detta men en orm och en padda har jag mosat.

squirrelbikelg.jpg ht=509

Där kom bilden...

Det "högst stående" djur jag kört på/över med cykel är nog en snok som låg och solade på cykelvägen. Tog den för en gren tills det var för sent :S Den verkade dock må efter omständigheterna bra när den lugnat ner sig lite...

Jag var max en meter från att smälla med ett rådjur i onsdags. Det hade precis samma färg som stigen så jag såg det inte i skuggorna under träden. Som tur var hoppade det undan precis när jag susade förbi. Det kändes som om mitt styre måste passerat precis ovanför rumpan på det men det kanske var en halvmeter bredvid, inte mer... Det blev nog räddare än vad jag blev för jag började asflabba, men det gjorde inte rådjuret, vad jag hörde iallafall :D

Imorse var jag nära att behöva slå ihjäl ett rådjur. En bil hade kört på ett i morse. Rådjuret låg och sprattlade på marken och två kvinnor stod brevid och väntade på polisen.
Men jag ville inte börja dagen med att döda ett stort djur.
/J

En lite fågelstackare som slogs ihjäl bland mina framhjulsekrar under nerfärd från en fransk alp förra sommaren.

Två ggr har jag rullat över huggormar som lögat sig bakom en kurva. Tror dock de klarar sig bra då jag har humant lågt tryck i däcken :) såg ut så när de ringlade iväg iaf.

Krockade nästan med en grävling på vägen utanför vårt hus för nåt år sen. Den var stor!
Annars är det bara maskar, skalbaggar och annat småkrafs.

Chainsuck skrev:
> Duvor inne i lägenheten??! Huva så äckligt.

Icke! Dom är inskaffade i butik, och är alltså inte såna duvor man ser ute i naturen. Dom är skrattduvor (för att det låter som dom flabbar när dom gör vissa läten).

Plattade till en björktrast som satt o solade på en snabb stig för några år sen. Sniglar och maskar hatar jag att köra över(blir så geggigt) så jag undviker om möjlugt köra där dom finns

Var nära att köra över den har stackars krabaten idag, troligtvis trillat ur boet som ligger i en luftventil på fastigheten där jag jobbar, tyvärr blir den fömodligen tagen av något katt. =(...

krabat.jpg ht=590

En härlig sommarmorgon för nästan exakt ett år sedan så stack vi Spårvägsmotionärer ut på en liten landsvägstur - som vi alltid gör om söndagarna - och vi hann inte långt från Källbrink (klubblokalen i Huddinge) innan vi var två stycken som körde över en katt. Först var det vår spinningledare Mia som körde över kroppen, katten hoppade till och hamnade rakt framför mitt framhjul och då körde jag över huvudet så det sa "klock". Katten sprang iväg men jag undrar om den verkligen överlevde..:-(

Igår kväll höll jag på att cykla på två igelkottar på två olika ställen inom en radie av 200 meter. Jag räddade den ena från att bli överkörd av en bil som kom bakifrån.

Jag har kört på Fisk en gång.

OBS! Vi kallar en av kompisarna för fisk :-)

Höll på att klippa en katt häromdagen. Den jagade en annan katt och tittade inte alls efter cyklar.

Polaren körde på en duva mitt framför en busshållplats fylld med personer (Kungsportsplatsen i Göteborg). Det flög fjädrar åt alla håll, men han tyckte det var så pinsamt att han inte stannade o kolla hur det gick.

En gång cyklade jag i krypfart över ringvägen vid Skanstull (sthlm) på en tant som kom springade i hög hastighet mot mig. "Men vad gör hon?" hann jag tänka innan hon sprang in i framhjulet och liksom studsade tillbaks och blev sittade på asfalten. Hon dog som tur var inte, utan verkade helt oskadd. Men hon var dödstyst när jag försökte tilltala henne. Sa inte ett pip. Bara stirrade tomt. Hon hade blivit en zombie!
Två gånger har jag lyckats välta springande tanter vid det stället. Kanske var det samma tant, det får vi aldrig veta.

Hehe...
fattar inte vad det är för fel på fåglar. Sköna djur tycker jag, men imorse när jag skulle
till jobbet (med min offroad-mc) så dök en kråka eller vad det nu va framför framhjulet..
Varenda gång man kör kustvägen o andra småvägar så ska fåglarna flyga ut framför hojen.
Varför??

//Panos

Det här var inte mitt fel men någon hade klippt den, kan vara en cyklist. Den här kompisen måste ha gått helt vilse. Han ska inte finnas vid Arningeleden i Täbytrakten. Så gick det som det gick också.
P6093855.JPG ht=544

Var faktiskt en kille som cyklade ihjäl en älg för ett par år sedan mellan gislaved och hestra! Älgen sprang ut framför cyklisten och blev rädd varpå den trillade i diket och bröt nacken!!! Klå det om ni kan!!!
(faktiskt sant!)

Är det inte väldigt mycket ormar i år? Jag tycker jag ser ett flertal varje gång jag är ute, senast idag 3 st.

Anders H skrev:
> Det här var inte mitt fel men någon hade klippt
> den, kan vara en cyklist. Den här kompisen måste
> ha gått helt vilse. Han ska inte finnas vid
> Arningeleden i Täbytrakten. Så gick det som det
> gick också.

Vad är det för nåt?

Fåglar kan inte ha särskilt stora hjärnor. Dom flyger ut framför bussen när jag kör titt som tätt. Bonk! säger det och sen kan man ju räkna ut hur det gick. En dag när jag var rätt färsk chaufför sprang det ut en ekorre typ 10 meter framför bussen eller nåt, tvärvände sådär som ekorrar gör, liksom inuti sitt eget skinn, mitt på vägen. Sen såg jag den inte nåt mer och antog att stackarn var platt. Långt senare körde jag över en råtta på motorvägen utanför mörby centrum. Nog för att den var fet men det hoppade till rätt ordentligt. Det gjorde mig iaf glad över det faktum att ekorren troligen klarade sig gången innan.

Och förlåt att jag drar upp en så gammal tråd. Har ingen aning om hur jag hittade den.

Tillbaka
Topp