Vad gör ni för framsteg?...

Mårten

Aktiv medlem
Tråden finns och funkar rätt bra på Swebikers så jag tänkte att vi kunde prova den här också. :)

Det handlar alltså om att bara skriva när man gör något kul framsteg, klarar en ny linje, sätter nytt fartrekord på en sträcka osv. Gärna med tillhörande bild. Kanske kan funka för dela med sig av glädjen och att pusha varandra osv.

Dagens framsteg för mig var sidehop från bakhjul till bakhjul kontrollerat i balans, inget högt - bara 60cm. Satt 2 gånger sen gick det inte mer, var i slutet på turen så jag tror jag var för trött.

Toppentråd! Jag kan bara peka på en uppåtgående trend gällande kondition och teknik. Sakta men säkert blir jag bättre och bättre :)

Körde Lasses slinga utan fotisättning för första gången här om dagen. Blöt och halt var det också.. vilket jag kan tycka är lite märkligt.. borde gått bättre när det var torrt tidigare i somras. Well well..

Har bakhjulskörningen kvar.. Det var ju trots allt sommarens målsättning. Men om inte annat kan jag ju spara det till nästa sommars mål.

Jag körde till jobbet på 9:50 igår. Det är ett framsteg. Brukar ligga på 10:40-11:50. Betänk att det är flera korsningar och stopp på vägen. Ett lite framsteg för mig. Det är 5500 meter. :)

-Skogling

härko skrev:
-------------------------------------------------------
> Körde Lasses slinga utan fotisättning för
> första gången här om dagen. Blöt och halt var
> det också.. vilket jag kan tycka är lite
> märkligt.. borde gått bättre när det var torrt
> tidigare i somras. Well well..

Det är inte dåligt! :)

Faktiskt inte jättekonstigt. Man kör ju helt annorlunda när det är blött och blir mer fokuserad själv vilket går åt på Lasses... Dessutom är inte underlaget jätteläskigt när det är blött där mer än en och annan häll. Rötterna ligger ganska "vettigt". I kombination med att du cyklat hela sommaren... tja, bra jobbat! :)

Har kört ganska många 40-50 m repor på bakhjulet utan att axa i sommar - ett stort framsteg för mig, men nu när jag satt på grövre bakdäck går det sämre igen :(

Jag trodde jag gjorde framsteg tills jag satte mig på min FS.
Fast jag har ätit 43 semlor i år varav en hemmagjord mot 30 förra året.

Kört längre och längre sträckor på mtb:n började med 1 mil per pass 3 ggr/veckan och kör nu drygt 4 mil per pass 3 ggr/veckan. Eftersom det är min första cykelsäsong så har utvecklingen gått rätt fort, kan inte köra på bakhjulet dock :( får bli till nästa säsong :)

Ett par minuter snabbare till jobbet, 55 minuter istället för >57. Snart har jag tränat upp mig så jag kan gå i trappor och sånt igen.

Har snart cyklat bort gravidmagen från semestern. Har även blivit både snabbare och uthålligare mot förra året. Har också fått tillbaka långcyklarsuget. Nästa år smäller det. :)
/J

BFS skrev:
> Jag gör inga framsteg. Måste vara fel på
> cykeln...
för lite kolfiber?

Johan A skrev:
> Jag trodde jag gjorde framsteg tills jag satte mig
> på min FS.
> Fast jag har ätit 43 semlor i år varav en
> hemmagjord mot 30 förra året.

Jag ska göra framsteg på tisdag. Då ska jag få cykla Yeti igen. Då satan ska det gå fort!

Jag var hos naprapaten igår och mina vader känns mycket bättre idag, snart kan jag nog springa utan att dom é stela och konstiga.

Cyklade min 6-milarunda med 33.6 i snittfart (ensam) för några dar sen, det är mer än 1 km/h snabbare än jag haft i snitt förut på den rundan. Kändes skitskumt, bara trampade och trampade utan att benen tog slut. Återstår att se om det var en engångsgrej eller om jag faktiskt blivit snabbare...

Jag har inte rört bilen utan cyklat till jobbet varje dag denna vecka trots att det hängt regn i luften, ett klart framsteg. Ska nog försöka fortsätta med det ;-).

olzone skrev:
> BFS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag gör inga framsteg. Måste vara fel på
> > cykeln...
> för lite kolfiber?

Eller för lite slaglängd. Eller för långa kedjestag. Nåt är det iallafall. :)

mytomspunnen skrev:
> Jag blir bara sämre och långsammare på att
> cykla. Kan det ha ngt att göra med att jag
> nästan aldrig gör det längre tror ni?

Du har säkert nått ditt tak. Så jävla dåligt av scf.

bigmollo skrev:
> Så jävla dåligt av scf.

Sååååå jääääääääääääääääla dåligt!

bigmollo skrev:
> Du har säkert nått ditt tak. Så jävla dåligt
> av scf.

Faen, du verkar grymt fängslad av geologen??

Johan A skrev:
> Jag trodde jag gjorde framsteg tills jag satte mig
> på min FS.
> Fast jag har ätit 43 semlor i år varav en
> hemmagjord mot 30 förra året.

pumpa dämparen lite oftare =)

Jag har börjat ana att om jag fortsätter träna några år så finns det en chans att jag ska kunna bli en hyfsat habil tempoåkare. Framstegen det här året är förvisso små, men de är ändock framsteg.

rikard skrev:
> pumpa dämparen lite oftare =)

Fick ju köra med gaffeln låst och dämparen låst i propedalläge 3.
Fast det beror inte på min vikt utan att jag tydligen är helt kass på att cykla när cykeln inte är helstel. Fast jag är ju kass på det med så jag gör nog inte så många framsteg :oD

Jag la ner bakhjulsåkningspasset idag, och ägnade istället ledig tid för att ta upp sladdandets hedervärda konst. Ganska enkelt och mycket bättre än att styra och bromsa om vart annat visar det sej. Brudfaktorn var dock lägre än bakhjulsåkning.

Jag har cyklat dubbelt så långt i år som förra året, redan. Blev iofs farsa men det var det värt. Utan det hade jag ju inte gjort någon förbättring till i år - dubbel vinst alltså!

Jag har ätit mer godis än någonsin på jobbet. Tänkte nog göra nya framsteg i hur mycket jag kan cykla när jag är ledig. En tur om dagen från och med torsdag.

Vilken grej!
Klarade hela stigen mellan Läbybro och Rödmosseleden utan fotisättning ikväll (Led 22 på Nåstendelen av MTB runt Uppsala). Åt båda hållen!

Har klarat allt utom knixen vid stora stenarna nära Rödmosseleden norrut tidigare.

*Applådåskorna tonar bort*

[Snyftande]Jag vill tacka Gud, Mamma, lillklingan och Big Betty Gooey Gluey för att jag nått så här långt[/snyftande] :)

/Johan

Trevligt Johan!

Själv har jag dammat av bmx:en och är lycklig över att ha klarat ett bunnyhop utan att trilla bakåt... Fan vad balanspunkten är obefintlig.

Jag har ökat min träningsdos med 40% från förra året och varit med i oändligt många fler (4st) långlopp.

Senast redigerad av en moderator:
SS och helstelt men kul skönt flyt i skogen ändå. Håller med erik h, enkelt och okomlpicerat. Kul att man inte är långt efter alla FS svettosar.

Senast redigerad av en moderator:
JojjeM skrev:
> Vilken grej!
> Klarade hela stigen mellan Läbybro och
> Rödmosseleden utan fotisättning ikväll (Led 22
> på Nåstendelen av MTB runt Uppsala). Åt båda
> hållen!

Bravissimo!

>
> Har klarat allt utom knixen vid stora stenarna
> nära Rödmosseleden norrut tidigare.
...

Va? Du skojar. Den är ju plättlätt. =P

Den här hade jag missat:

härko skrev:
> Körde Lasses slinga utan fotisättning för
> första gången här om dagen. Blöt och halt var
> det också.. vilket jag kan tycka är lite
> märkligt.. borde gått bättre när det var torrt
> tidigare i somras. Well well..
...

Härligt! Välkommen på torsdagscykling!!!

Mårten skrev:
> Själv har jag dammat av bmx:en ...

Och när ska du skaffa en skogscykel då?

/Johan

Tillbaka
Topp