Vad gör ni för framsteg?...

För min del har hjärtoperationen i december inneburit en fantastiskt stor förbättring av mitt liv. Slipper oron, både i vila och vid träning och är mycket mer avslappnad. Nu vågar jag leva ordentligt!

Jag har också insett att jag tidigare begränsade mig i träningen omedvetet pga hjärtbesväret, men nu när det är historia märker jag hur mycket bättre jag tränar!

(Opererades för AVNRT, om nån undrar.)

Jag kom 4:a på 1:a majloppet i kvänum förra helgen i P15-16. Det är min bästa placering i min 7:åriga karriär :D. Det gick riktigt fort, bara 23 sek efter 3:an. Så det är nog kanske ingen ommöjlighet att klippa en tredjplats nån gång under säsongen?! Vem vet?

Jag är från Skövde ck om ni undrar, btw ni kommer väl och kör Långa Billingeracet den 24/5?! Bättre väder utlovas ;)

Bilagor

• P1030416.JPG
    P1030416.JPG
    122.1 KB · Besök: 22
Lärt mig langa rullande 180 med trialen med trottoarkant som kick. big_smile Bisarrt men funkar. Wallridade en fontän också, både trialstyle med pedalup på kanten och bmx-style med bunnyhop...

Jag kör som bäst när jag är bakfull och för trött för att fatta vad jag håller på med tydligen.

Borde finnas lite bilder när jag langar abubaca (och fakie air?) på en berghäll också.

Jag tror jag har sett minst en Macaskill-video för mycket...

Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Lärt mig langa rullande 180 med trialen med
> trottoarkant som kick. big_smile Bisarrt men
> funkar. Wallridade en fontän också, både
> trialstyle med pedalup på kanten och bmx-style
> med bunnyhop...
>
> Jag kör som bäst när jag är bakfull och för
> trött för att fatta vad jag håller på med
> tydligen.
>
> Borde finnas lite bilder när jag langar abubaca
> (och fakie air?) på en berghäll också.
>
> Jag tror jag har sett minst en Macaskill-video
> för mycket...

Och på svenska för n00bs plz... :P

Jag körde "chillstigen" på Gärdsåskullen med min nya HT idag, med enbart bakbroms som behöver luftas och har ca:35% bromskraft.

Det var ett enda långt framsteg med tanke på hur lite HT jag cyklat innan, kul var det också. :)

incognito: 1. Ta fart och rulla mot en trottoarkant, använda stöten som blir när man slår i kanten i kombination med ett bunnyhop för att få höjd nog för att snurra ett halvt varv i luften och fortsätta rulla baklänges.

2. Hoppa upp mot kanten på en fontän (och åka som på sidan på en vägg liksom). Först hoppade jag upp med en pedalrotation. Och sedan körde jag med fart och hoppade upp med bunnyhop. (ungefär 40cm)

3. Hittade en sluttande berghäll som var som en skrovlig skejtramp typ. Använde den för att dels hoppa upp och sätta ner bakhjulet och sen hoppa bakåt och rulla ner och dels för att bara hoppa rakt upp och rulla baklänges ner igen sen.

Alltihop med en trialhoj som man hörde kvida av behandlingen den utsattes för... 850 gram aluminiumgaffel blir inte glad när den belastas konstigt. :D

Tidigare framsteg finns här: http://www.scandinaviantrials.com/wp-content/uploads/bild-234.jpg (direkt till bilden) :P

Dagens: Droppade ett "sketchy" drop med trialen. Klippa som lutade dels uppför och dels åt sidan. Sedan nedanför kanten stack den ut en bit. Landingen var lutande (i sidled och lite uppför) blandning av sten och gräs. Höjden? 160-170cm, vilket väl inte är jättehögt men känns rätt jobbigt när man känner hur bakdäcket viker sig för att hitta grepp på det lutande underlaget.

Kändes helt kontrollerat, vilket är det relevanta framsteget. Att köra okontrollerat är ju inget svårt. :D

Fick upp farten lite i Gesunda i lördags samt vågade mig på några småhuck.

Dessutom fick JoMenSåAtt mig att köra ett av "gapen" i acceleratorn, tack för det!

jag körde 15 mil landsväg solo på enbart vatten i lördags, med 30+ i snitt, känner mig rätt stolt över det faktiskt. Fast jag var rätt seg i huvudet de sista 4 milen :)

Hade tydligen kvar lite rastlöshet i kroppen igår efter Fornstigen i cruisingtempo, så på kvällen fick jag ett svettoryck å drog till Slakmotabacken i Haga med fulcrossen å flåsade mig upp 3 vändor. Hoppas det inte blir en ovana för det var rätt jobbigt.. (för mig)

Tillbaka
Topp