Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
... och halAtt den blir blöt.
Ni slipper damm i käften!
Sett till den uppdaterade prognosen är det nog inte långt från verkligheten.
Är några mil öster om Siljan men kan bara hålla med. Tror aldrig att jag sett så mycket vatten i vattendragen som nu.Visa bilaga 644367Visa bilaga 644368Det är inte torrt i terrängen runt Siljan just nu. Väldigt mycket vatten i alla vattendrag och djupa vattenpölar.
Precis, full fart spar tid?Rakt över pölarna bara, kommer bli sjukt roligt, viktigast är att det inte regnar första 3 minuterna ??
Tur banan har ny sträckning, ny tidsera gäller, då blir det easy att slå tiden nästa år.
Samma här.. är förstagångsåkare och tänkte köra Mezcal fram och Terreno bak.. är det idioti? ?Fredagen verkar bli värre än lördagen vädermässigt. Frågan är hur sönderkört det blir av fredagens lopp.
Jag funderar på vilka däck jag ska köra på. I normala förhållanden hade jag tänkt köra på Schwalbe Thunder Burt. Nu funderar jag på att byta till Racing Ralph. Wicked Will borde vara overkill...
Tror inte det spelar någon roll, Ralph eller Burt. Det är väl inte så många partier som kan skapa lera och klägga igen däcken, så risk att de blir igensatta bör bli minimalt, sen finns det inga sten och rötter att tala om som ställer till det.Fredagen verkar bli värre än lördagen vädermässigt. Frågan är hur sönderkört det blir av fredagens lopp.
Jag funderar på vilka däck jag ska köra på. I normala förhållanden hade jag tänkt köra på Schwalbe Thunder Burt. Nu funderar jag på att byta till Racing Ralph. Wicked Will borde vara overkill...
Jag kommer att köra racing Ralf och racing Ray ?Fredagen verkar bli värre än lördagen vädermässigt. Frågan är hur sönderkört det blir av fredagens lopp.
Jag kör mina Ranger, 3.0 fram, 2.8 bak, satsar på att bara forsa genom pölarna. Med helstelt är det bara att gasa.Tror inte det spelar någon roll, Ralph eller Burt. Det är väl inte så många partier som kan skapa lera och klägga igen däcken, så risk att de blir igensatta bör bli minimalt, sen finns det inga sten och rötter att tala om som ställer till det.
Själv kör jag med WTB Ranger, tänkte ladda på NineLine, men med förändrat val av cykel till HT så behöver jag lite starkare casing för utrymme av lägre däcktryck.
Flyter ovanpå pölarna, den lösningen ?Jag kör mina Ranger, 3.0 fram, 2.8 bak, satsar på att bara forsa genom pölarna. Med helstelt är det bara att gasa.
Så mycket som det bara går. Bättre flytkraft dåMen den viktigaste frågan är, vad ska man ha för däcktryck?
Tur att det inte är Åre bike week nu i varje fall...Nu kommer nästa regnområde in, så det lär inte finnas en torr fläck på CV.
Öppet spår går på fredagen, själva startskottet för sommarveckorna. Det är väl för att kladda till spåren till de som kör tävlingsklasser.Cykelvasan går på lördag. Vilka kör på fredagen? Pöbeln som inte platsar på lördagen?
Misstänkte det. Spännande!Öppet spår går på fredagen, själva startskottet för sommarveckorna. Det är väl för att kladda till spåren till de som kör tävlingsklasser.
Inte på vanliga CV i alla fall. Torrt!Så fredag är tvärtom för de som inte orkar med pöbeln.
Var det inte riktigt blött förra året med?
Tiden går fort. Det kanske var några år sen kollegorna körde.Inte på vanliga CV i alla fall. Torrt!
2019 var det lervälling för motionärerna på lördagen. Fredagen var helt ok.Tiden går fort. Det kanske var några år sen kollegorna körde.
Edit. Har ett vagt minne att det kanske var torrt om man var snabb nog
Förra året va värmerekord för Cykelvasan. Över 30 grader, va hemskt drygtSå fredag är tvärtom för de som inte orkar med pöbeln.
Var det inte riktigt blött förra året med?
Ja, jag slog fel med 3 år. Börjar bli för gammalFörra året va värmerekord för Cykelvasan. Över 30 grader, va hemskt drygt