Vad göra i norra tyskland?

triple

Medlem
Vi skall åka till Hamburg och handla cykel, jag och flickvännen. Vi tänkte några dagar extra och göra en minisemester och åka runt lite när vi ändå är där, men vad skall man göra?

Funderade på nordvästra kusten lite, finns det något fint/trevligt där?
Hur är Hamburg något man inte skall missa eller något man borde missa?

Vi kommer att ha med oss cyklar i paket hem och skall sova i bilen så vi får inte plats att ta med hopskruvad cyklar också. Så cykla blir det inget med, men kanske något trevligt ställe att gå en dagsutflykt på?

Tipps och tricks i tyskland motages tacksamt!

Hamburg har Europas näst största containerhamn. Gå ner till hamnen (nedanför St Pauli) och ta den stora "Hafenrundfart". Ta en av de små båtarna, de kommer in i kanalerna i det som kallas "Speicherstadt". Mulligt.

Gillar ni att partaja så ska ni inte missa Reeperbahn. Strunta i sexindustrin och glid in på vanliga barer/pubar och häng med i allsången. Sen när lördag kväll går mot söndag morgon glider ni ner mot Elbe och "Fischmarkt". Där öppnar ställena 0500 och stänger 1000. Superproffsigt att avsluta med lite König pilsner där.

Efter lite surfande: Speicherstadt låter coolt, dit måste vi åka! och Reeperbahn är väll ett obligatorium, men Fischmarkt lämnar vi nog där hän faktiskt, för sent för en gammal man som jag...

Tackar!

Gå på djurparken, där har de till och med en myrstack bland alla andra djur.
Elefanterna kan kliva ur sin inhägnad om de vill och ströva runt bland allt folk, det var lite pirrigt när en av dem gjorde det fast ingen brydde sig så det var väl som det brukar vara antar jag.

Edit: Hamnen är intressant, skapliga containerfartyg som lastas och lossas där

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp