Vad hände med Giant?

Grävling

Medlem
Vad hände med Giant?
Har blivit intresserad av modellen Trance 29" men det ingen som säljera deras mtb (iaf bland alla online shop).

Har Giant haft stora problem med att leverera cyklarna inför säsongen kanske? Någon som vet något?

Senast ändrad:
Vad hände med Giant?
Det också, men svenska agenturen är väl enligt min mening inte toppen.

Hade dom lagt 40 miljoner dollar på reklam i olika flöden så hade giant säkert synts mer.

Vad hände med Giant?
Giant är en av de stora tillverkarna som bygger ramar åt en rad dyra märken. (Trek, Scott, Colnago bla) Tampas antagligen med samma komponentbrist som de flesta och tjänar kanske mera på att nöja sig med att vara underleverantör?

[Killgissning]

Vad hände med Giant?
Jaguarverken som är importör har väl inte gjort särskilt mycket väsen av sig på länge. Nu har de enbart Giant + Magura samt deras egna Marwill. Förr har de ju även haft Haro + något mer jag inte minns. Gissar de klarar sig tack vare Magura men Giant förtjänar väl mer än såhär?

Vad hände med Giant?
Vet du vad Giant producerar åt dem andra? Typ billiga alu ramar eller vad som?
Kolfiber och alu. Giant har iaf historiskt varit störst på båda dessa avseende ramar.

Dels har de egna produkter (flera egna produkter är också influerade av de märken de bygger för och vice versa). Bland annat canyon har en hel del spår av Giant’s innovationer.

Mina fem cent är att Giant är mycket cykel för pengen och att ramarna i kol är sjukt fina i gjutningen om man tittar in i rören (inga lösa fibrer eller ojämna ytor etc).

Tyvärr är generalagenten (som borde spelat ut sin roll i ett litet land som sverige…) inte så uppskattade hos många LBS, vet dock inte varför men hört det tillräckligt många gånger.

Vad hände med Giant?
Jaguarverken som är importör har väl inte gjort särskilt mycket väsen av sig på länge. Nu har de enbart Giant + Magura samt deras egna Marwill. Förr har de ju även haft Haro + något mer jag inte minns. Gissar de klarar sig tack vare Magura men Giant förtjänar väl mer än såhär?
Magura/Bosch har tagit tillbaka sale för Sverige för typ ett år sen, order gäller nu från Tyskland, vilket fungerar fint från deras ordersida.

Vad hände med Giant?
Googlar man så finns det ett gäng olika återförsäljare som har nån enstaka Trance i lager, kolla runt så hittar du kanske nån som passar.

Vad hände med Giant?
Egentligen borde man skicka denna tråd till jaguarverken… bland de finaste ramarna på marknaden och man måste köpa från tysken eller bikeshop för att hitta något.

Vad hände med Giant?

Magura/Bosch har tagit tillbaka sale för Sverige för typ ett år sen, order gäller nu från Tyskland, vilket fungerar fint från deras ordersida.

Problemet är att du inte kan få någon service. De skickar inte service kit till privatpersoner och de har ingen som servar i Sverige. Skulle inte köpa Maguraprodukter med dagens omständigheter.

Tillbaka
Topp