Vad händer med RST?

Mårten

Aktiv medlem
Vad händer med RST?
Snubblade in på: http://www.rstmtb.com/index.html

f1rst-productR.jpg

XC-gaffel med retur och kompressionsjustering. Lockout på styret.

titan-productR.jpg

AM-gaffel med samma justermöjligheter. 100 eller 130mm slag.

space-productR.jpg

Biffig street-/dirtgaffel. 36mm innerben. 80-100mm slag.

storm-productR.jpg

Långslagig FR-gaffel. Upp till 180mm slag med 1 1/8" styrrör alternativt 1.5".

m29-productR.jpg

XC. 29"-er gaffel.

Dähå:
r1-productR.jpg

Tar upp till 2.7" däck och har 180mm slag med 36mm innerben.

Har dom månne ryckt upp sig?!

Vad händer med RST?
Vore faktiskt grymt kul att testa och se om dom lyckats få fram något dugligt. Ge mig en Titan eller en Storm så testar jag gärna. :)

Vad händer med RST?
eat_dirt: Luft/fjädrar, elastomer och olja. Allt i ett. Exakt hur skiten ser ut inuti och vilken typ av cartridge det är har jag inte hittat någon info om.

Vad händer med RST?
RST Dähå: 180mm slag och elastomer ;-)
Skämt å sido, det vore skitkul om de ryckt upp, höjt ambitionsnivån en smula och börjat den mödosamma vägen att ändra sitt rykte! Lite konkurrens är aldrig fel och upstickare har en tendens att vara antingen skit eller riktigt jäkla bra.

Vad händer med RST?
det är nog bara suntour-effekten som smittat av sig till RST. suntour försöker ju oxå ha en massa av samma grejer som de stora tillverkarna, lockout,o junk, dock är en suntour alltid en suntour!
Man kan inte polera en skitkorv och sälja den som diamant.

Vad händer med RST?
Kan någon förklara för en nybörjare på det här med mtb varför suntour och RST är så dåliga eller åtmisntione anses vara dåliga?

Vad händer med RST?
RST och Suntour använde/använder sig av elastomergummi som är betydligt sämmre dämpmatriel än olja,
elasotmer brukar stelna när det blir kallare än +20grader och dämparna fungerar mindre bra då
(mycket mindre bra)...
Dessutom är olja ett bättre alternativ då elastomer får returen på gaffeln likna sirap till skillnad
från oljan där man kan justera returhastigheten.

Tillbaka
Topp