Vad händer när en tråd spårar ur?

Skriver aldrig något jag inte kan stå för! För den som inte är orienterad på dom större forumen. Kan jag lova att problemet är enormt. Skriver på 4 olika forum och problemen är ännu olösta. Att gå till personangrepp mot mig löser absolut ingenting. Vi har i vår egen riksdag ledamöter, som officiellt går ut och förnekar judeutrottningen, under 2:a världskriget. Vi har skolor som går ut med att evolutionen inte ex, (skall inte namnge några). Vi har
Klimatförnekare, som blundar för att planeten håller på att kollapsa, (Jmf jordens samlade experter inom Meterologi). Vi har religiösa sekter, grupper, som kan hävda vad som helst, ofta helt utan att bli emotsagda...

Skulle kunna namnge 20 områden till. Men genom att agera mot mig, ger man på den här tråden sitt tysta godkännande.
Schhh...

Jag och min fru, är lyckligt lottade som inte skaffat några barn. Så när den dagen kommer att våra efterlevande kommer till frågan: Varför gjorde ni inget åt klimatet när ni kunde?! Varför gjorde ni ingenting! Skall vi behöva ta över arvet efter er sanslösa egoism!

Jodå, dessa frågor kommer att ställas. Tvivla inte på det!

Vad jag försöker säga i den här tråder är följande: Det pågår hela tiden en gigantisk desinformation på vår planet och dess överlevnad på nätet och olika forum. Vill säga till dom som inte förstår/eller är medvetna om detta följande: I en demokrati måste alla vara delaktiga och ta ansvar.

Denna desinformation, kan man nu tydligt se speglas på den här tråden. Detta visste jag om, när jag skapade tråden. Jag visste även hur reaktionerna skulle bli!

För den som inte förstår vad jag menar är tipset: Läs denna tråd ifrån början<!

Citerar text ur Queens album. "The night of the opera" I see not day i herd him say.

A night at the opera
"I see no day", I heard him say

Ja vad händer när en tråd spårar ur? Ja, vad händer egentligen? Handlar det om tillkortakommande?
Svaret är tyvärr nedslående. Varför? Jo, för att samma sak alltid upprepar sig, jmf, (Svinhugg går igen). Kanske speglar detta den verklighet vi lever i på ett mer osympatiskt sätt. Men när dessa nätsabotörer figurerar och sprider sina åsikter, baserade på desinformation och samtidigt fegt döljer sig bakom ett alias, går det givetvis att spy7 ur sig hur mycket dravel och galla som helst. För att sedan rabbla upp desinformation likt ett mantra! Dvs.
Någon med svag självkänsla och kraftigt influerad av åsiktsmaffian på nätet har en bestämd uppfattning om hur allting är/eller borde vara. Detta nästan alltid utan någon som helst faktabaserad logik, eller verklighetsförankring. Därmed helt utan empiriska eller historiska belägg!

Har vi problem med detta på "Happy"? Ja. Tveklöst!

Men sett till helheten är problemen på Happyride, en storm i ett vattenglas. Perspektivet mot andra större aktörer, är i sammanhanget nästan helt försumbart.
Kan vi då göra något åt detta? Svar: Nej!

Dessa vilsekomna "Själar", ofta med samma hemmavist, kommer alltid att figurera i olika sammanhang. För oss som vill ta avstånd. Finns dock alltid möjligheten att ignorera!
det är uppfriskande med dina yrvakna återkommande konstaterande av sakernas tillstånd. ett signum fler gärna får uppvisa, och som ger upphov till intressanta diskussioner.

när det gäller tolerans visavi urspårning är min uppfattning att den är en av happys värdefullaste egenskaper. faktiskt en usp som medför att en mängd deltagare faktiskt läser vad som skrivs, och fortsätter informationsutbytet. humor ej att förglömma

orka bara torrt diskutera cyklar och dess egenskaper. .

visst finns det fortfarande kvar några bruna typer här, och andra som inte klarar hålla sig till sakfrågor utan gärna skjuter på budbäraren. delvis är det samma personer. min uppfattning är dock att vi andra håller dem stången ganska bra, vilket vi bör fortsätta med hellre än att ignorera. och ett antal har försvunnit mer eller mindre frivilligt. jämfört med andra forum är dessa problem hos oss närmast idylliska?

Jag förstår koltrastens frustration. När man som trasten, vet att man har rätt ang en massa viktiga frågor, och så sitter det folk och tycker ngt annat! Det borde förbjudas, eller åtminstone censureras. (Lite ironisk)

Man kan också luta sig tillbaka och konstatera att det bara är en massa tyckande, en massa text, ord, ord, ord. Det är vad som görs som räknas, inte vad som sägs. Pratare finns det gott om, de tror alltid att pratandet är det som räknas.

Nu är jag inte enormt intresserad av den här tråden men kom ändå på en grej.
Vi vet ju alla vad som händer när en tråd inte spårar ur. En fråga. Ett svar, kanske två. Tråden avslutas. Eller dör om man ska vara lite dramatisk. Det kanske borde skapas en särskild kategori för såna trådar istället? ;)

Nu är jag inte enormt intresserad av den här tråden men kom ändå på en grej.
Vi vet ju alla vad som händer när en tråd inte spårar ur. En fråga. Ett svar, kanske två. Tråden avslutas. Eller dör om man ska vara lite dramatisk. Det kanske borde skapas en särskild kategori för såna trådar istället? ;)
En cold case tråd! En tråd för trådar som obemärkt försvinner och dör.

Eller allra värst, En fråga, inga svar. Man står där med skammen och känslan av tomhet, dumhet, vill bara sjunka genom jorden och dö. Men då har det åtminstone inte spårat ur. Men detta slipper TS av någon outgrundlig anledning. Livet är bra konstigt.

Är ju ändå skillnad på urspårning och trådar som efter sin hållplats börjar ringla iväg på oanade spårval. Det första, och det TS skriver om, är ju bara jobbigt. Det andra, och kanske vad denna tråd kan visa prov på, är ju betydligt trevligare.

Apropå att spåra ur. Törs man nånsin mer cykla på Södertörn? :(

IMG_1955.webp

Tillbaka
Topp