vad har hänt med happy?

• Trådstartare Trådstartare uzac
  • Start datum Start datum
U

uzac

Guest
vad har hänt med happy?
förut har det varit riktigt skön stämning här. ett av dom vettigaste forumen där alla svar e seriösa
men nu e det helt plötsligt lite folk som tycker att det är roligare att skriva inlägg bestående av
"gnäääääällspiik" istället, i ett ämne som han bara borde skita i.

tycker ni borde banna dom som bara drygar sig, riktigt irriterande... faktiskt

vad har hänt med happy?
Håller med uzac!
Men med viss måtta förstås. Alla kan ha en dålig dag, men har man haft en dålig dag i typ någon månad skall man kanske se över huruvida användaren bör ha möjlighet att uttrycka sig här eller ej. Kanske andra forum är mer lämpliga för dessa individer?
Någon form av "attityd-policy" i form av en ny forumregel eller liknade borde vara möjligt tycker jag.
"Attityd-poliserna" kan ju sköta sånt snyggt, vilket de redan visat tycker jag.

=)

vad har hänt med happy?
Regler är alltid roliga, vi borde ha mycket mycket mer regler. Vi borde sparka ut folk och klaga på folk, då skulle allt bli mycket bättre.

vad har hänt med happy?
Kamratuppfostran? Funkade på B-O! ;-)

Det jag menar är att försök prata med de som är störiga. Alla ser inte saken från ditt håll. Ni vet, Sthlm ser olika ut om man kommer från söder eller norr.

vad har hänt med happy?
Jag kanske är lite konstig men tycker att det inte är så stor skillnad. Det beror kanske på att jag sällan läser "tråktrådar". Jag brukar mer läsa och skriva i trådar som behandlar cykling och trafikfrågor. Man kan välja att engagera sig i trådar som tar mer kraft än de ger, helt enkelt. Om ingen bryr sig om när någon lägger in gnällspiks-/personliga påhoppstrådar så dör de ju.

vad har hänt med happy?
Mer regler behövs nog inte, men kanske ett uppmaning till en del att uppträda lite mer "vuxet" i andra personers inlägg. Hjälper inte uppmaninen så får man väl göra någon form av tidsbegränsad blockering. Vlka blockeringsalternativ som finns på detta forum vet jag inte, men det löser sig nog.
Visst måste man tillåta att folk har lite "barnasinne" kvar och kan svamla ibland, men det finns i alla fall en på detta forum som har en förmåga att svamla och beté sig barnsligt i en majoritet av alla inlägg. Jag behöver inte nämna vem det är, de flesta, inklussive han själv vet nog vem det är.

vad har hänt med happy?
har jag vatt så jävla jobbig på sissta tiden? vadå för jag skrev gnällspik lr? lr för jag skrev att en specialized p2 inte är bra till trial? lr för jag brukar spåra ut mina egna trådar ashårt, lr för jag skrev kebabunge?

jag kan inte komma på något annat faktiskt, jag har iaf inte trackat på någon på forumet på rätt länge o jag tänker inte börja med det igen...

vad har hänt med happy?
jo jag kan förstå att jag är jobbig, men just nu fattar jag inte va det är jag har gjort?

är det för jag försöker skriva nåt dåligt skämt alltförofta?

vad har hänt med happy?
uzac skrev:
-------------------------------------------------------
> tycker ni borde banna dom som bara drygar sig,
> riktigt irriterande... faktiskt

Gnäääällspik!

There, I said it...

vad har hänt med happy?
Oskar. Varje gång du skrivit något och ska trycka på "posta", fundera på om du tror att någon tycker det är intressant att läsa det du skrivit. Om du inte tror det så strunta i att posta det.

Jag gör ofta så.

vad har hänt med happy?
Som någon sade : "Säg inget på forumet som du inte skulle säga irl".
Det är svårt uttrycka sig i skrift , att vara tex ironisk ,
så var tydliga annars kan det missuppfattas.

Är också trött på den negativa stämningen en del bidrar till...

vad har hänt med happy?
joper, måste allt man skiver va intresant, det är ju massa andra här ochså som skiver saker ingen jävel bryr sej om :P

ohh neeej hjälp en har "lurat" mig jag har inte fått mina 700 på en vecka så jag har inte skickat iväg dom men han har ställt till det nu får jag ta 700 från ett annat konto där jag har några miljoner....

o min prinesessa hit och dit, o en ny tråd för o visa en sjukt ful sadel på en sjukt ful noname(ram) cykel...

osv, nu tog jag en (1) användare som exempel... :P

edit: och han är typ 50+ också....

Senast redigerad av en moderator:
vad har hänt med happy?
Alla som tycker att en annan individ här på forumet skriver onödiga trådar/inlägg kan väl skicka ett PM till den personen och säga det.....

Om det är nån som tycker det är en dålig idé kan ni väl skicka ett PM till mig och säga det.

vad har hänt med happy?
rikard skrev:
> Om det är nån som tycker det är en dålig idé kan
> ni väl skicka ett PM till mig och säga det.

Om man tycker det är en bra idé då? Vart ska jag skicka då?

vad har hänt med happy?
keffmonst skrev:
> *host* bör inte du vara i skolan såhär dags B-O ?
>
> MMM - Mums Med Mustachestyre

jag skulle köra hoj igår med en shysst snubbe som jag träffade i förgår, vi va i mörrum då och jag skulle ta fart inför ett hopp, då låste navet upp sig o började frihjula, jag flög över styret o drog i knät i gatstenen nåt fruktanavärt hårt, jag kunde inte gå på hela dan, gick o la mig vid 18:00 typ, sa godmorron till happy kl 3 på natten tror jag, en fet bula på knäet, känns som en spricka, har hafft is på knät hela natten, jag kan knappt gå, så jag är hemma idag....

intresant? nej men han frågade... :P

vad har hänt med happy?
En del verkar sannerligen stanna hemma från skolan en hel del.
De merckx på rätstavninen itte minst...

Men när vederbörande känner sig så träffad av tråden att han/hon lägger sig i och försöker försvara sitt uppträdande
vet denne att han/hon är ute i ogjort väder.

vad har hänt med happy?
Hej! Jag stannar inte hemma från skolan om jag inte måste, tex om man är sjuk eller något sånt. Sen finns det ju lektioner man skiter i, men det är en annan sak :o)

Bättre stavning nu eller?

Mvh Oskar Olsson, jag kan om jag bara vill ;o)

Senast redigerad av en moderator:
vad har hänt med happy?
Det är bra skumt, den här typen av "vad har hänt med happy" trådar verkar dyka upp en gång i månaden. Så varje månad har det hänt något hemskt med happy, ingen är seriös, bara slarv blablablabla. Under snart det år jag deltagit på forumet har egentligen ingen större förändring egentligen skett. HappyRides, reserapporter, haverier, smycken på eBay, krumbumballe, lagom-brain-lägg (R.I.P.) osv skapas och besvaras i en underbart aldrig sinnande ström, i en ständig balans.
Det lustiga är också att varje gång dessa trådar (vad har hänt...) startas slår den vanliga moralpaniken in. Så lått oss begrava denna tråden och se fram emot en månads degenerering av HappyMTB.

Kanske allra mest är sur för att det regnar på den enda träningsdagen denna vecka.

vad har hänt med happy?
uzac sa:
förut har det varit riktigt skön stämning här. ett av dom vettigaste forumen där alla svar e seriösa
men nu e det helt plötsligt lite folk som tycker att det är roligare att skriva inlägg bestående av

Hmm...

vad har hänt med happy?
ForesterGuy sa:
uzac sa:

Hmm...

Elmopeder är svaret...

vad har hänt med happy?
Äsch vad då hänt? Happy har ju varit ett sugigt surgubbeforum för stockholmshipsters som kör en poserrunda mtb var tredje månad och gnäller på ett forum resten av tiden, åtminstone sedan det hette happymtb

vad har hänt med happy?
Tycker forumet håller en ganska bra ton i dom flesta trådar, dom gångerna som humöret tryter och stämmningen blir dålig är när någon nämner ordet.... håll i er "elcykel" , detta är ett vääldigt känsligt ämne som många inte klarar av att diskutera och efter ett tag brukar det kunna gå över mot personangrepp.

Senast ändrad:
vad har hänt med happy?
MtbIte sa:
Tycker forumet håller en ganska bra ton i dom flesta trådar, dom gångerna som humöret tryter och stämmningen blir dålig är när någon nämner ordet.... håll i er "elcykel" , detta är ett vääldigt känsligt ämne som många inte klarar av att diskutera utan att det blir personangrepp.
Elcykel är nog ok, det är ju när man kommer med den mycket relevanta konsumentupplysningen att de enl NVV inte omfattas av allemansrätten som en massa troll går helt bananas.

vad har hänt med happy?
prülnörd sa:
Äsch vad då hänt? Happy har ju varit ett sugigt surgubbeforum för stockholmshipsters som kör en poserrunda mtb var tredje månad och gnäller på ett forum resten av tiden, åtminstone sedan det hette happymtb
Konstigt att jag hänger här då jag passar in rätt kasst på din beskrivning.

vad har hänt med happy?
GoranS sa:
prülnörd sa:
Konstigt att jag hänger här då jag passar in rätt kasst på din beskrivning.
Du kör väl en poserrunda i tre månader.

vad har hänt med happy?
ooms sa:
MtbIte sa:
Tycker forumet håller en ganska bra ton i dom flesta trådar, dom gångerna som humöret tryter och stämmningen blir dålig är när någon nämner ordet.... håll i er "elcykel" , detta är ett vääldigt känsligt ämne som många inte klarar av att diskutera utan att det blir personangrepp.
Elcykel är nog ok, det är ju när man kommer med den mycket relevanta konsumentupplysningen att de enl NVV inte omfattas av allemansrätten som en massa troll går helt bananas.
Finns några enstaka som verkar vara helt anti oavsett om de cyklas till jobbet eller på andra ställen..

vad har hänt med happy?
jingleyschmidt sa:
Trodde forumet gick ner sig när jag kom hit! Skönt att se att det varit dålig stämning sen 2005, då kan jag andas ut.
Du är ju en glad och positiv prick som inspirerar med dina cykelrapporter, så där kan du verkligen andas ut.

vad har hänt med happy?
jingleyschmidt sa:
Örjan Lax sa:
jingleyschmidt sa:
Trodde forumet gick ner sig när jag kom hit! Skönt att se att det varit dålig stämning sen 2005, då kan jag andas ut.
Du är ju en glad och positiv prick som inspirerar med dina cykelrapporter, så där kan du verkligen andas ut.

Det var väldigt snällt skrivet av dig Örjan. Tack ska du ha!

Ni förstör ju stämningen nu, skärp er!

Tillbaka
Topp