vad har hänt med happy?

• Trådstartare Trådstartare uzac
  • Start datum Start datum
vad har hänt med happy?
prülnörd sa:
Äsch vad då hänt? Happy har ju varit ett sugigt surgubbeforum för stockholmshipsters som kör en poserrunda mtb var tredje månad och gnäller på ett forum resten av tiden, åtminstone sedan det hette happymtb

Varför exkluderar du skåningar?

vad har hänt med happy?
me.I.am sa:
prülnörd sa:
Äsch vad då hänt? Happy har ju varit ett sugigt surgubbeforum för stockholmshipsters som kör en poserrunda mtb var tredje månad och gnäller på ett forum resten av tiden, åtminstone sedan det hette happymtb

Ja, va fan liksom, Skåningar kan ju vara skitsura. Trodde dessutom att vi hade fastslagit att Uppsala är Sveriges surgubbe-centrum.
Stockholm, tsss.

vad har hänt med happy?
s sa:
me.I.am sa:
prülnörd sa:

Ja, va fan liksom, Skåningar kan ju vara skitsura. Trodde dessutom att vi hade fastslagit att Uppsala är Sveriges surgubbe-centrum.
Stockholm, tsss.

Du har aldrig varit på Fårö hör jag... ?

vad har hänt med happy?
Mini_me sa:
Är väl mest inflyttade muppar i STHLM? Dvs inga OG STHLM...

Skåne består bara av Stockholmare. Där jag bor hörs inte ett ärrrrrr så långt öronen hör. Tur det för jag är likadan. #hetsflykt #limhamn
OG Skåne får man luta sit till Trellehölle för. Fy fan för Trellehölle.

vad har hänt med happy?
Atlas sa:
Mini_me sa:

Skåne består bara av Stockholmare. Där jag bor hörs inte ett ärrrrrr så långt öronen hör. Tur det för jag är likadan. #hetsflykt #limhamn

Alla vill väl egentligen vara skåning? Tyvärr måste vissa bo i människobyn av arbetsskäl, men bortser man från det så är ju Skåne och skåningar det mest eferstänvärda i detta torftiga land.

Skåne är bäst. Resten duger!

#stockholmaresomtrivsbästiskåne

För övrigt anser jag att cyklar drivs på fettkraft.

vad har hänt med happy?
Atlas sa:
Mini_me sa:

"Skåne består bara av stockholmare"?!

Jo tjena, inte ens på skämt kan man säga så. Du får nog söka dig ut ur ditt vita reservat lite oftare Atlas.

vad har hänt med happy?
Snuten sa:
Atlas sa:
Mini_me sa:

Jo tjena, inte ens på skämt kan man säga så. Du får nog söka dig ut ur ditt vita reservat lite oftare Atlas.

Här på Österlen undrar man bitvis :)

vad har hänt med happy?
Aja, Ranelid är väl skåning?
(sen kan jag inte komma på fler)

Jag fick alltid höra att "sommargästerna" rynkat på pannat åt grishalsen på ICA när mamma var liten. De var ju vana vid karré.

vad har hänt med happy?
Jag har nog lyckats missa de trådar du beskriver med dålig stämning i. Samtliga trådar jag själv har startat eller de trådar jag funnit intressant att läsa har det varit väldigt god ton och stämning i.

Personligen tycker jag att det är ett väldigt bra forum där man kan få svar på allt man undrar!

vad har hänt med happy?
Bengt-re sa:
Atlas sa:
Mini_me sa:

Alla vill väl egentligen vara skåning? Tyvärr måste vissa bo i människobyn av arbetsskäl, men bortser man från det så är ju Skåne och skåningar det mest eferstänvärda i detta torftiga land.

Skåne är fint men skulle aldrig flytta dit själv då hela länet är platt som en pannkaka.

vad har hänt med happy?
Vissa var på god väg att styra upp problemet men dom verkar ha tappat fart (Inlägg från 2006 via annat forum så kan vara att dom är igång igen):

typalla sa:
http://www.gravbortskane.se/

2004 startade föreningen Gräv bort Skåne och fick snabbt ett rykte som den mystiska föreningen som bestämt sig för att för hand gräva bort ett helt landskap. Hemsidan som då var av det mindre laget blev snabbt omdiskuterad i webbens alla hörn och sidan hade tiotusentals besökare i månaden.

Nu är det lite ändrade planer. Bortgrävningen av Skåne ligger lite på is och istället har detta nya community startat där du och alla dina vänner själva kan välja måltavla för nya grävningar. I den stora grävmaskinen grävs saker och ting bort eller fram och omdiskuteras.

vad har hänt med happy?
Mini_me sa:
Vissa var på god väg att styra upp problemet men dom verkar ha tappat fart (Inlägg från 2006 via annat forum så kan vara att dom är igång igen):

typalla sa:

2004 startade föreningen Gräv bort Skåne och fick snabbt ett rykte som den mystiska föreningen som bestämt sig för att för hand gräva bort ett helt landskap. Hemsidan som då var av det mindre laget blev snabbt omdiskuterad i webbens alla hörn och sidan hade tiotusentals besökare i månaden.

Nu är det lite ändrade planer. Bortgrävningen av Skåne ligger lite på is och istället har detta nya community startat där du och alla dina vänner själva kan välja måltavla för nya grävningar. I den stora grävmaskinen grävs saker och ting bort eller fram och omdiskuteras.

På min tid hette det spettpartiet (spetta loss Skåne). Tappade fart när ingen tog illa upp :P

vad har hänt med happy?
jonte987 sa:
Aja, Ranelid är väl skåning?
(sen kan jag inte komma på fler)

Jag fick alltid höra att "sommargästerna" rynkat på pannat åt grishalsen på ICA när mamma var liten. De var ju vana vid karré.

ja, det är ingen skröna :) Ingen ordning på styckningen nu heller. Mörad ytterfile *brrrr*.

Och det värsta med Skåne är inte plattheten utan den stora bristen på skog. All skog som finns är ju som parkskog. Det finns lite MTB slingor här och var. Mestadels spår som man cyklar runt på. Kors och tvärs och runt i ring på stora delar granskogsplantager. För den med läggning åt pulsband och klocka kan det kanske räcka. Men annars är det torftigt.

Spettets vänner hette det när jag fick höra om det :) Legenden säger att det skulle mötas upp från norr och ställas till med bråk, de räknade med motstånd. Men bråket kom av sig då skåningarna matchade upp, med var sitt spett i hand de med, förenade i samma mål :)

Senast ändrad:
vad har hänt med happy?
MtbIte sa:
Bengt-re sa:
Atlas sa:
Mini_me sa:

Skåne är fint men skulle aldrig flytta dit själv då hela länet är platt som en pannkaka.

Men det finns väldigt mycket glest trafikerade fina landsvägar!

vad har hänt med happy?
Bengt-re sa:
MtbIte sa:
Bengt-re sa:
Atlas sa:
Mini_me sa:

Men det finns väldigt mycket glest trafikerade fina landsvägar!

Ja det gör det verkligen. Och rikligt med Skånsk backträning :)
Det är en annan härlig sak med skogarna här nere, de är extremt vackra och har ofta ganska mycket fina vägar genom sig som böljar fram i korridorer av bokskog. Förunderligt vackert.

vad har hänt med happy?
Raggamuffin sa:
Snuten sa:
Atlas sa:
Mini_me sa:

Här på Österlen undrar man bitvis :)

Reservat som sagt. Finns både fysiska och sociala/mentala. Inte alltid de sammanfaller men här och där kan de göra det.

vad har hänt med happy?
MAMTB sa:
Jag har nog lyckats missa de trådar du beskriver med dålig stämning i. Samtliga trådar jag själv har startat eller de trådar jag funnit intressant att läsa har det varit väldigt god ton och stämning i.

Personligen tycker jag att det är ett väldigt bra forum där man kan få svar på allt man undrar!

Håller med! Här finns massor med kunskap och erfarenhet, inte minst då det gäller cykling men även annat.

vad har hänt med happy?
Det som har hänt är att de tillvalskåtas och optionsfixerades skara ökat i takt med konjunkturen. Lägger man till detta uppgraderingsmaximering har vi svaret.

I biltermer uttryckt är här lite för mycket Audi- och BMW- folk.

vad har hänt med happy?
Åsen vid Ljungbyhed kändes inte helt platt när jag var där. Ståcykling upp på baksidan och 75km/h utför ned mot Ljungbyhed. All cykling de dagarna var fantastisk.

vad har hänt med happy?
Jojo men po limhamn är det rätt platt ?.
Mtb vid genarp kan bli 3-400 hm ialla fall.

Ska det spettas loss nåt så får det som sagt bli längs väg 115.

vad har hänt med happy?
jonte987 sa:
Mini_me sa:
typalla sa:

På min tid hette det spettpartiet (spetta loss Skåne). Tappade fart när ingen tog illa upp :P

Det finns bättre alternativ nu.

Alternativ 1: sälj Skåne till Danmark (de får väl snart en massa pengar för Grönland av Trump/USA)
Alternativ 2: sälj Skåne till Trump/USA
Alternativ 3: sälj Skåne till Putin/Ryssland
Alternativ 4: sälj Skåne till Jinping/Kina
Alternativ 5: spräng Skåne i bitar

Jag kan "mäkla" affären i alternativ 1-4, min provision är endast 1%.

För alternativ 1-4 är naturligtvis ett villkor att en minst 100 m hög mur byggs längs hela gränsen.

/Fedde

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp