Tergorotas
Aktiv medlem
Vad har ni för styren till era MTB´s?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fulkinesen sa:Det beror naturligtvis helt på vad syftet med hojen är: XC, downhill, tävling, kul turer i skogen, enduro, osv...
Tergorotas sa:Fulkinesen sa:Det beror naturligtvis helt på vad syftet med hojen är: XC, downhill, tävling, kul turer i skogen, enduro, osv...
Men du har väl styre på hojen/arna?
Har ändrat lite i inlägget för att förtydliga. Jag är ute efter vad ni har och varför.
Fulkinesen sa:Tergorotas sa:Fulkinesen sa:Det beror naturligtvis helt på vad syftet med hojen är: XC, downhill, tävling, kul turer i skogen, enduro, osv...
Men du har väl styre på hojen/arna?
Har ändrat lite i inlägget för att förtydliga. Jag är ute efter vad ni har och varför.
Okej, jag tolkade det som att du ville ha inspiration till vilken sorts styre du själv skulle välja. Men då gör du någon sorts statistisk undersökning. Hoppas att du får tillräcklig många svarande
mikaeljc sa:600, rise, barends.
Du vinner!mikaeljc sa:600, rise, barends.
Rattnalle sa:Hur många års smällar och stötar känner ni er trygga med att styrena tål?
Jag tror jag utnyttjar mitt riser på exakt samma sätt. Skönt är det iaf.Oggler sa:Här måste jag passa på att ventilera en frågeställning jag funderat på länge. Det här med rise vs flat.
Ett plattstyre med tex 9 grader sweep är ju krökt i ett plan så att säga. Men ett rise-styre med 9 graders backsweep och 4 graders upsweep har en "nettovinkel" mellan handtagen som är mer än 9 grader. Ett risestyre med 9 graders backsweep och 4 graders upsweep kan alltså ge mera backsweep, beroende på hur man vinklar styret.
Jag tycker risestyren är skönare rent generellt. Trots att jag ofta har problem att få ner styret så lågt som jag vill så använder jag ändå styren med lite rise. Jag tror att det beror på att jag gillar mera backsweep på styret.
En annan fördel med lite rise på styret är att man kan justera reachen genom att vinkla styret lite framåt och bakåt.
ogami sa:Custom titan från Oddity Cycles️
mikaeljc sa:600, rise, barends.
Rattnalle sa:Jag tror jag utnyttjar mitt riser på exakt samma sätt. Skönt är det iaf.Oggler sa:Här måste jag passa på att ventilera en frågeställning jag funderat på länge. Det här med rise vs flat.
Ett plattstyre med tex 9 grader sweep är ju krökt i ett plan så att säga. Men ett rise-styre med 9 graders backsweep och 4 graders upsweep har en "nettovinkel" mellan handtagen som är mer än 9 grader. Ett risestyre med 9 graders backsweep och 4 graders upsweep kan alltså ge mera backsweep, beroende på hur man vinklar styret.
Jag tycker risestyren är skönare rent generellt. Trots att jag ofta har problem att få ner styret så lågt som jag vill så använder jag ändå styren med lite rise. Jag tror att det beror på att jag gillar mera backsweep på styret.
En annan fördel med lite rise på styret är att man kan justera reachen genom att vinkla styret lite framåt och bakåt.