Vad har ni gjort idag kamrater?

pepe

Medlem
Själv tog jag en långtur runt Uppsala. Från hemmet Salav. via Vänge till Kvarnbolund.
Från ICA Maxi över Hågadalen till Gipen. Slutet på gula runt röda. Längs sjön ut till Morga,
in i Lunsen Flottsund - Bergsbrunna, stora vägen tillbaka till Sunnersta stugan. Upp för slalombacken
längs Ultunaåsen in till Ångström, gula ut till gipen och Hågadalen till Maxi igen och Salav. hem.
Längd - 88,6 km
Tid - 4.38
Snitt - 19,1
Puls - jaaa fortfarande
Så vad har ni gjort.

Kört upp men mest ned :) på single trails i Svarta Skogen (Freiburg) i +30 och blå himmel.
Längd 49km
Körtid 2.3h
Snitt 21.2 km/h
/Tobias

Ps. Enduro/DH är faktiskt också jobbigt!

Senast redigerad av en moderator:
legat och kollat på teve och funderat på om det inte börja bli dax att investera i en AC nu när det är 30 grader i lägenheten...

Igår däremot vart det en sista tur med den "gamla" ramen mellan flemingsberg och västerhaninge (lite spår i visätra och sen sörmlandsleden 6:1 samt 5)

Längd: 38.69km
Tid: 3:19:55 (kalender tid: 5-6 timmar kanske, en hel del pauser samt bärandes av cykel)
Snitt: 11.50 (var faktiskt bitvis grus som drog upp snitet som nog legat <10 annars)
Puls: har ingen... :/
Höjd: 500meter
Snitt stigning: 4% (som alltid alså)

// MickeM

Varit inne och försökt att inte klia ut ögonen ur huvuet. Tittat på min cykel med röda och svidande ögon...och undrat om det kanske inte kan bli värre vilket kunde betyda en tur. Men jag bestämde mig för att bli kvar inne om det skulle kunna bli värre... Allergi!

En timmes backträning på landsväg. Fyra stigningar med hög puls och sen rulla ner.

Blev 30 km totalt.

Sen sillunch med öl och snaps och en tupplur på gräsmattan.

/ErikLj

evelina* skrev:
-------------------------------------------------------
> Varit inne och försökt att inte klia ut ögonen ur
> huvuet. Tittat på min cykel med röda och svidande
> ögon...och undrat om det kanske inte kan bli värre
> vilket kunde betyda en tur. Men jag bestämde mig
> för att bli kvar inne om det skulle kunna bli
> värre... Allergi!
>
> /evelina*

Allergi suger, åk ned hit istället :), här har det mest blommat ut redan (utom gräs då förstås...)

Jobbat som en galning hela dan. Lyckats bränna mig i solen också dessutom. Väntat på cykeldelar, som kommer först imon eller på tisdag. Kul dag... Med tanke på att det är rena sommarvädret..

Jag har varit inne hela dagen istället för att titta på downhill-tävling, på grund av en rätt jobbig solbränna jag skaffade mig igår.
Fast i morse när det fortfarande var kallt och solen inte stod så högt så blev det i alla fall 25 km landsväg, och det tänkte jag cykla ikväll också.

Var ute på en liten mjukis-tur nu på e.m. Kanonväder här på Öland, klarblå himmel 24-25 grader.
Bara att njuta. Det blev 31,5 km och 21,5 km i snitt. Får väl duga, men det ska bli bättre!

/steen

steg upp 08.29... kollade på le mans 24h i 90 minuter (en stint :P)... gick o la mig 10 o sov till 11.50.. kollade på le mans 24h i 60 min... gick o la min kl 1... sov till 14.45.. kollade på le mans målgången i 90min...

det va en fantastisk dag! grattis Tom Kristensen! lite synd om peskarolo tycker jag dock...

Handlat kläder, shorts, skor och annat som hör sommaren till.
Cykeln har jag tvättat efter turen med Mickem igår. Har ont i knäet också så for nog ta bilen till jobbet imorgon.
Jo just det ja, jag har pajat grannsämjan här enligt grannkärringen.
De hade stått över 1 dygn på våran hyrda parkering och jag tröttnade och tog reda på vems bil det var.
Berättade att jag suttit 30 minuter i telefonkö till polisen efter som VV bara lämnar ut namn och ingen adress, samt att polisen hälsade att det var egenmäktigt förfarande.
Satan va sur hon blev hon tyckte jag skulle komma vänligt istället det här var minsann inte bra för grannsämjan inte ;)
Haha, hyr en egen parkering då...

Jag har legat ute på altanen här hemma och solat.. jag väntar även på ett mail från England som jag har kollat om jag fått mellan varven!

Linköping-Vadstena-Linköping
ca 4.5h över slätten mestadels motvind....
åt glass utanför slottet och kollade på kidsen som badade i vättern brrrr....
nu ska jag hem till päronen och grilla

Tryckt protokoll från HPV Sveriges årsmöte. Ringt och e-postat om min nya ram. Spelat Warcraft III. Söndagscyklat Göteborg-Billdal-Lindome-Mölndal. Cirka 55 Km, jag hade bara den gamla mätaren på, så det blev en gissning. Kanske 25 Km/h i medel. Åt en banana split på restaurang Lido i Lindome, de andra åt pizza. Nu skall jag städa och tvätta.

Har seglat från Læsø (Dansk ö mellan danmart och rätt sida av Sverige) och jag konstaterar att solen tar bra på havet. Nu närmast blir det en liten streettur nere på stan.

Meckat isär cykeln, letade knakljud.
Upptäckte att fettet i navet var brunt....
Bodyn inte gick så lätt som den borde...hade tyvärr ingen insex-nyckel att skruva isär med.
Cykeln är nu stående.....suck. Vilken insexnyckelstorlek passar till bodyn, provat med 10:an, för liten!

Käkade grillad lax i lime och smör sås inlindad i folie med potatis; dryck vin , vitt. mmmmmmmmm
Hemmagjort , såklart.

Senast ändrad:
Bara jag som joggat idag verkar det som, blev 13km i sommarvärmen. Nåja, den jag skulle ut med ville springa denna gång istället för den vanliga cykelturen.
Fångat morgondagens lunch nere i tjärnen, (400g Abborre är mumma...), OK, dom hade inte potatis där om man ska vara noga...
Renoverat gamla hängmattan för att kunna ta en lugn stund i den med en bok under björkarna.
Lite lackarbete blir det nog ikväll innan det är dags att nanna kudden.

Vaknade vid 11, åt frukost, surfade lite på happy. Benen kändes rätt bra efter Vätternrundan igår så jag drog ut på en liten glasstur till Slottskogen. :-)

/Leo

44km mestadels på Järvafältet,tröttnade på min trasiga sadel,gick in på ebay vann en auktion bums
så en WTB speed V a 20£ inkl.frakt dyker väl upp vad det lider´.Tog just en Grolsch i solen på balkongen
en bra dag/Sidekick

Vaknade, åt frukost. Cyklade från bromma in till Plattan (Sthlm), köpte Angels & Demons av Dan Brown på Eng, käkade och cyklade hem.

3 timmars street ride som var grymt kul. projekthojen funkade skitbra tills jag bankade till växeln. Sen har jag suttit i solen och arbetat lite och pratat med grannarna. En jättetrevlig dag.

Både igår och idag var jag på Gavlestadion och kollade in Europacupen i friidrott! Otroligt intressanta tävlingar med många fina resultat. Skitkul att de svenska damerna lyckades vinna och därmed ta kvalificera sig till europacupens högsta division till nästa år. Grymt!

Tog pågatåget till Svarte utan för Ystad för att sedan ligga å päsa (som vi säger i skåne).
jobbit med sand i gipset dock...
Fantastiskt cykelväder!! (snyft)

Suttit och glott på TV halva dagen och känt mig allmänt slapp, slö och likgiltig. Tänkte först ta en tur i Hellas men kände mig inte riktigt i form för det. Inte heller någon lång landsvägstur. Så det fick bli ett spinningpass innomhus, jag behövde någon som tjatade och skrek på mig för någon egen motivation hade jag inte idag. Visst jag kunde ju fortsatt med att slappa, men jag ska köra 36:an och då är det nog lika bra att tvinga sig att röra sig lite.

Först brunchbuffe i solen, sen lite shopping för att avrunda hela dagen med ett antal timmar till i solen på Möllan.

Aaahh, nu: mat och film.

Jag har mätt och måttat ett finfint drop. höjd : ca 3.40meter, gap ca 4 meter.
ett annat drop är om 2.20 meters höjd, gap ca 4 meter och en kanonbra landning. Ska försöka
ta båda droppena på torsda, dagen innan midsommar.

Slappat på Ornö efter en 50-års skiva och sen firat ettårig bröllopsdag med gumman.
Just det ja, bränt upp axlarna med.
I morgon åker jag till SKF's återförsäljare i Solna och köper ett nytt lager till den undre klingan på min bakväxel, sen kan man cykla skog igen, tjoho!!!

Låg nere vid havet och solade några timmar efter lunch. Stack iväg på en kvällstur. Cyklade hela Sandsjöbackaleden från norr till söder och tog Säröbanan hem.

Suttit inomhus hela dagen, har beredskap för en SAP fabriks-golive..suck! Har annars varit kanonväder ute med c:a 30 grader varmt och blå himmel. Lite nytta blev det väl med dammsugning, diskning och två körningar i tvättmaskinen.
Kvällen skulle fortsätta med att kika på Formel-1 loppet ifrån USA men det är rena skandalen, endast 6 bilar som startade..pinsamt dåligt.

Har suttit hemma och varit förkyld. Städat cykelrummet efter flera månaders negleckt.

Längtar ut i skogen....

/Jan

Har tävlat i Flottsbro DH challange. Grymt nöjd med min prestation, då det var den första dh-tävlingen jag var med i. Körde i Elit-klassen och kom 25 av 44. Var orolig att jag skulle ligga i botten

beone; Tack för tipet. Synd bara att det är gräset som är värst och att jag är totalt luspank. Annars hade du gärna fått besök ;o)

Hela helgen har gått i fotbollenst tecken då jag har varit till Kastvallen och varit med i Kastvallen cup med "mina grabbar" Hille IF:s Pojkar -95. UNDERBART VÄDER!
Nu sitter jag o spanar in Mexico mot Brasilien på SVT1!
Hade nog gärna åkt iväg på en skön kvälls tur men cykeln står och väntar på nya kransar!!!!!

Vaknade med grusliknande känsla i mun och ögon liggandes till hälften urknuffad ur sängen. Byggde ett nytt fixedhjul på ett riktigt tracknav. Bytte till en 42 klinga för att lira med det nya 15 tändersdrevet. 73,9 tums utväxling borde bli lagom. Åt en croissant och drack macchiato på frankfurt. Vinglade kungsholmen-norra hammarbyhamnen på måntänbajken. Grillade spett med oxfilé och drack italienskt. Åt lösgodis på kajkanten och försökte mata änderna med det men allt utom marshmallowsen sjönk. Kollade på en fiskmås som attackerade en svan. Cruisade hammarbyhamnen-kungsholmen kryssandes mellan skockarna med japaner vid stadshuskajen. Nu letar jag efter fjärrkontrollen till teven.

Kom hem 4 halv 5 imorse efter vår Gamla stan rutt. Somnade i soffan å förste sova i sängen. Varmt. Vakna 9, cyklat runt på stan bara för att göra nåt enkelt icke ansträngande. Väl hemma drack jag upp dunken rödvin på den soliga balkongen.

Ätit, ätit och ätit! Känns det åtminstone som. Det klart, däremellan blev det några timmar på cykeln också. 6:18 dröjde det innan jag var hemma igen.. En underbar dag i solen!

Meckat igång bromsarna och bytt avgasgör på en gammal Renault *djup suck*, sen har jag kört en session i tvättstugan. Efter detta var jag helt slut, är förkyld och skulle nog ha varit lugn idag men vissa saker måste ju göras.

Tillbaka
Topp