Vad jobbar ni med?

Vad jobbar ni med?
Sover mest hela tiden och surfar på Happy. Cyklar lite granna. Räknas det som jobb?

Allvarligt talat går jag gymnasiet. International Baccalaureate (man ör skadad när man lärt sig stava till det korrekt. Det har jag visst också gjort. Fan.)

:)

Finns förresten minst en gammal tråd i ämnet, prova sökfunktionen.

Peace out.

Vad jobbar ni med?
Inget, men jag funderar på att utbilda mig till svetsare för att ha större chans att hitta jobb. Förut var jag robotoperatör (Sony) men det finns inga såna jobb att hitta sen Ericsson flyttade sin produktion från Sverige.

Vad jobbar ni med?
har just lämnat rö******* på adecco som är en bemaningsfirma med siktet inställt på fusk,jävelskap
samt löner/villkor som liknar en slavarbetares!

Men efter 3 års sökande till Volvo uddevalla som är en underbar fabrik som dock drbbats 3 år med anställningsstopp så är de problemet äntligen ett minne blott och jag väntar på besked att få mitt jobb
i nästa vecka med start v37!...YEAH RIGHT!

Vad jobbar ni med?
Sommarjobbar just nu.. Gick 1 år på naturvetenskaplig linje med snowboard som specialidrott (2 halvdagar i veckan + åkning efter skoltid) i Vännäs utanför umeå.. sen blev mina knäskador lite värre var tvungen att sluta snowboarden rätt snabbt, orkade stanna kvar på natur nån månad till men jag var jävligt omotiverad och presterade inget, sen har det blivit sabbatsår sen dess, med ny start till hösten, utan snowboard, men med cykling!

Just nu sommarjobbar jag i en lokal järnaffär, lyfta virke på en parkering i 28 grader, strålandesol och vindstilla ger den enda riktiga solbrännan! ;)

Vad jobbar ni med?
Arbetar som systemkonstruktör, systemansvarig och teknisk projektledare samt med internationella och nationella samarbetsdiskussioner på Ericsson Microwave Systems, Mölndal. Dvs multipla roller som tar all min tid fn.

// Miche

Ps det finns ytterligare en likadan tråd http://happymtb.org/forum/read.php/1/1793 ds.

Senast redigerad av en moderator:
Vad jobbar ni med?
Är konsult. Bergteknik är min inriktning, så jag projekterar just nu tunnlar i Stockholmsinnerstad. Någon som hört on Citybanan??? Det är fina tunnlar det!!!

Nu väntar jag på helgens äventyr i Rättvik!!

Vad jobbar ni med?
Ah, en Happy Tunnel Ride kanske:-D

Svalt och pannlampa när det är som hetast nu under sommaren?

Furirpipis skrev:
-------------------------------------------------------
> Är konsult. Bergteknik är min inriktning, så jag
> projekterar just nu tunnlar i Stockholmsinnerstad.
> Någon som hört on Citybanan??? Det är fina tunnlar
> det!!!
>
> Nu väntar jag på helgens äventyr i Rättvik!!
>
> Varje tramptag räknas!!

Vad jobbar ni med?
Jerry skrev:
> Ah, en Happy Tunnel Ride kanske:-D
>
> Svalt och pannlampa när det är som hetast nu under
> sommaren?
>
Ja, det skulle kanske vara något!!! Tunnlarna i Stockholm håller en jämn o fin temperatur på ca 7 grader, tyvärr är det ju inte så spännande cykling i en tunnel, inga rötter eller backar

Vad jobbar ni med?
Furirpipis skrev:
> Jerry skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ah, en Happy Tunnel Ride kanske:-D
> >
> > Svalt och pannlampa när det är som hetast nu
> under
> > sommaren?
> >
> Ja, det skulle kanske vara något!!! Tunnlarna i
> Stockholm håller en jämn o fin temperatur på ca 7
> grader, tyvärr är det ju inte så spännande cykling
> i en tunnel, inga rötter eller backar
>
> Varje tramptag räknas!!

Vi letade förut efter lämpliga tunnlar att knyta ihop en mtb tävling i stockholm med. Messa mig så kan vi diskutera mer.

/Mattias

Vad jobbar ni med?
Rattar en Volvo FH 12 -04 med 460 hk, 8x4*4 lastväxlare med 3 axligt släp. Kör allt, spannmålfrån mälardalens bönder till sand i från Baskarp sandtag. Ser ni någon i en svart och grön lastbil som tutar så är det bara jag.

Vad jobbar ni med?
MZ skrev:
> Rattar en Volvo FH 12 -04 med 460 hk, 8x4*4
> lastväxlare med 3 axligt släp. Kör allt,
> spannmålfrån mälardalens bönder till sand i från
> Baskarp sandtag. Ser ni någon i en svart och grön
> lastbil som tutar så är det bara jag.
>
> Mathias

Respekt! Har provkört en FH 12 med 42ton i last... mäktigt!!!

Vad jobbar ni med?
Produktuvecklare på en större dagstidning och driver ett eget företag vid sidan om det.
Antar att det inte är någon som genomskådat att jag är en lallare än eftersom jag fortfarande får lön :)

Vad jobbar ni med?
Nej, inte på Hällered, utan på provbanan på PV när de hade konkurrentvagnsdagar... Däremot kanske jag träffade dej när jag provade mina frontsteg, som jag jobbade med för ett par år sedan...

Vad jobbar ni med?
Åhå, fler som rattar omkring "en våning upp"...
Själv kör jag en FH 16 460 timmerbil från 96 och njuter av livet.

fh16.JPG

Vad jobbar ni med?
Erika/easy tiger: Jag ska snart börja på VCU Uddevalla, eller nåja, pininfarina :D

Väntar på att personalavd ska ringa å säga att jag fått jobb:)

Vad jobbar ni med?
Sommarjobbar som "plit" eller kriminalvårdare som det egentligen heter. Imorgon blir det 9-22 i uniform och kängor..............jättesvalt, INTE! Tur att det finns AC i receptionen!

Resten av året pluggar jag till polis.

Tycker f.ö. att det är intressant att läsa vad ni jobbar med!! Skriv mera!!

/ Henrik

Vad jobbar ni med?
Solskyddsmontör på Sun Off i Gävle!
Åtminstone ett par dagar till!!!! ;-)
Skall vila upp mig i SOLEN i Tre veckor, med början i Rättvik(Mörksuggejakten).

Vad jobbar ni med?
D i U

Det är en jädrans fin bil du skall bygga i så fall! Det finns vissa fördelar med att jobba på en provbana.
Man får se en massa snyggt!

Vad jobbar ni med?
SebbeK : Ja, jag såg ju den nya cabben redan i februari:) då va jag där å pillade å hade mej:)
Jag kommer förhoppningsvis få vara med från första början på nya bilen. kommer jobba i karossen.
Jag har ju sett de mesta av ombyggnationen och så medans jag var inhyrd på volvo :) mycket trevligt!
Det var svårt ibland att inte kliva in i fabriken å knäppa bilder men helvette åt mej om nån skulle komma
på mej så jag höll mej ärlig å snäll å lät spionfotograferna ta hand om den biten själva:)

Vad jobbar ni med?
Jobbar som fritidspedagoh på en skola i malmö men har lyckats att vara sjukskriven HELA sommaren!
tyvärr utan att kunna cykla...
Men ska hämta hem en KTM lc-4 640 i morron som går som f-n utan att man trampar! hehe

Vad jobbar ni med?
SebbeK: Haha, ja mycket skoj ska man få se! .... Själv har man ju sett massa kul saker inne i fabriken
där ingenjörerna stått å kliat sig i huvvet och ibland gått ett steg längre än vad som borde gjorts:)

Vad jobbar ni med?
Lastbilschaffis..... verkar ju inte vara ensam om detta

Rattar en Volvo FH12 460 8x2 och ett 5-axligt släp, 72 tons bruttovikt :p

PG- som semestrar om 5 dar......yea

Tillbaka
Topp