Vad jobbar ni med?

Vad jobbar ni med?
Steevo skrev:
-------------------------------------------------------
> > Kör bilpaket på

Schenker har ju inte allt för bar rykte här på forumet=)

Vad jobbar ni med?
Steevo: Om jag skickar över kollinr kan du ringa grabbarna och fråga om de kan ta en pause från innebandymatchen och skicka iväg mitt paket? Jag ordnar en smörgåstårta som tack..

Vad jobbar ni med?
Kaijan skrev:

> Schenker har ju inte allt för bar rykte här på
> forumet=)

Nä, jag jag får nog ducka för några vassa inlägg ;)

Kan ju passa på att späda på ryktet lite, paketen från CRC kör vi ut till posten så man får hämta ut dem där, hursomhelst hittade jag mitt efterlängtade paket i min argbetskamrats bur en morgon och tänkte, bra..nu kan jag ju hämta ut det ikväll! När jag dök upp på posten vid 5-tiden för att hämta mina grejer saknades min sändning...det är ju ganska jävla otroligt...

Men det är inte bara i sista ledet det skiter sig, mycket går fel när det kommer till Helsingborg som tar emot utrikesgodset, så ni får skälla på Singular istället =P

Vad jobbar ni med?
Rikard Larsson skrev:
> Steevo: Om jag skickar över kollinr kan du ringa
> grabbarna och fråga om de kan ta en pause från
> innebandymatchen och skicka iväg mitt paket? Jag
> ordnar en smörgåstårta som tack..

Går fint!

PS. Jag gillar varianten med laverpastejfyllning. DS.

Vad jobbar ni med?
Steevo skrev:
> Kaijan skrev:
>
> > Schenker har ju inte allt för bar rykte här
> på
> > forumet=)
>
> så ni får skälla på
> Singular istället =P
>
Där kom det ja! :D

Vad jobbar ni med?
Hököga: Sitter du och kör den hära körningen från någon gruva uppe i norr? Minns inte hur det var exakt men jag har läst om det. Där körde dom 5axlade muskedunder till vagnar med totalvikt en bar bit över "normal maxvikt".

Vad jobbar ni med?
Jobbar som skötare på rättpsyk i sundsvall.Säkerhet och intag för hela slanten. Eller som expressen kallar våran avdelning."psykbunkern"

Vad jobbar ni med?
Nu när jag äntligen får börja jobba igen så blir det som tidigare inom marknadsföring, försäljning och datautbildning.

Gillar att jobba med många olika slags människor och då är detta en perfekt kombo ;-)

Skulle nog hamna på ovan nämda "psykbunker" om jag fick ett löpandeband jobb, tro nu inte att jag ser ner på dem som jobbar med det för det gör jag INTE det passar bara inte mig och min personlighet.

Stora lastbilar kör vissa ser jag och dem är häftiga, men ännu häftigare är det att köra sex hjulsdrivet i skogen (min åsikt) hur dem tar sig fram det är helt makalöst ;-)

Bosse

Vad jobbar ni med?
Faktiskt har saker och ting ändrats sen sist jag skrev vad jag "jobbar" med. Båtrenovering står på schemat just nu. Och cykling. Får iofs bara betalt för det förstnämnda tyvärr (hoppas jag får betalt iaf. vet inte... Hmm. Nackdelen med att jobba åt päronen. :) )

Vad jobbar ni med?
Lonewolf skrev:
> Stora lastbilar kör vissa ser jag och dem är
> häftiga, men ännu häftigare är det att köra sex
> hjulsdrivet i skogen (min åsikt) hur dem tar sig
> fram det är helt makalöst ;-)

Now we're talking...
Jopp, visst är det grymt. Fast jag håller mig mest till 4hjulsdrivna saker (privat fordonspark)

Men va säger du om riktig lastbil med endast 2hjulsdift i terrängen... Det har jag provat (mycket), de är krävande... :-)

Real Stuff:
kraz255.JPG

Vad jobbar ni med?
Sollskydsmontör SunOff i Gävle.. iaf i en dag till =) sen blir jag arbets.... ledig ;)

jag hadde en tonka när jag var liten, påminner om bilden ovan :)

Vad jobbar ni med?
kommer att låta som ett skämt...
men för tillfället jobbar jag som mellan och högspännings kabel provare...
kommer på sig själv ibland och säga att de är inte så noga, de ska bara provas i 30kV...

Vad jobbar ni med?
Öveiksmicke skrev:

Lonewolf skrev:
> Stora lastbilar kör vissa ser jag och dem är
> häftiga, men ännu häftigare är det att köra sex
> hjulsdrivet i skogen (min åsikt) hur dem tar sig
> fram det är helt makalöst ;-)

Now we're talking...
Jopp, visst är det grymt. Fast jag håller mig mest till 4hjulsdrivna saker (privat fordonspark)

Men va säger du om riktig lastbil med endast 2hjulsdift i terrängen... Det har jag provat (mycket), de är krävande... :-)

Har inte provat det men det låter krävande ja!!

Däremot har jag provat typ skotare och sånt samt lite med scanias (TV30) och det var skoj, men officiellt har jag inte kört varken det eller allt annat jag kört då jag inte har papper på att jag får köra sånt ;-)

Däremot har jag papper på att jag får köra stora fartyg yrkesmässigt tom färjor med passagerare, visst är det sjukt!!

Bosse

Vad jobbar ni med?
Är direktör över Sverige!
Bestämmer över skatter och momser;)

Funderar på att höja skatten för små-inkomstagarna!
Och sänka för oss knösusar.
Och även införa moms på löneskatten! Hehe.

Jaaaa, införa hård miljöskatt på alla mtb och deras naturförstörande däck!!!! MOAHAHA

Senast ändrad:
Vad jobbar ni med?
op-syrra på plastikoperation, låter glamoröst värre va??? naej inte många extremme makeovers har mest stackare som bränt sig eller fått hudcancer av olika slag. Dagens tips: wear sunsceen!!!

Vad jobbar ni med?
Skrivet av Öviksmicke i förrgår 20:53

Hököga: Sitter du och kör den hära körningen från någon gruva uppe i norr? Minns inte hur det var exakt men jag har läst om det. Där körde dom 5axlade muskedunder till vagnar med totalvikt en bar bit över "normal maxvikt".

Hmmm.. inte riktigt men nästan, men jag kör samma typ av bilar..... fraktar slig från anrikningsverket i Boliden ner till Rönnskärsverken

Vad jobbar ni med?
Lonewolf: Jodu, det var krävande med 2hjulsdrift i terrängen. Körde fram jord från åkrar som låg på ett stort myrområde. Då man kom till den delen som kan kallas väg där så gungade hela marken i takt med farten samt vattnet i diket krusades. Kan säga att man räknade med ungefär 2 fastkörningar per vända. Kan säga att hjulastaren och grävaren fick jobba. Men skoj så in i bomben var det!
Ok, du har inga papper på det. Nåja, har jag faktiskt kör allhjulsdrivna (6x6) Volvo FM12 samt Scania 124 i ca ett halvår. Det är otroligt drag i dom är man får in alla hjul att driva.

Hehe, jaja, alla som kör båt har väl inte körkort på tyngre fordon och alla som har kort för tyngre fordon har inte det för fartyg :-P hm, inte så bra liknellse...

Hököga: Ja men du, det var nog de jag tänkte på kom jag på när du säger det. Det måste vara påfrästande för fordona. Visst kör man med momentomvandlare på dom, en vanlig koppling kan väl inte hålla? Häftigt va. Det tyngsta jag kör är flisbil med totalvikt på upp till 75ton. (kör inte den till vardags, bara ibland, håller mig till timmerbilen då)

Vad jobbar ni med?
Öviksmicke....

Näädå är vanlig koppling på bilarna, inga problem med det. Vi kör med 3 Volvo i företaget. 1 FH 12 500 från 02, 1 FH 12 460 från 04 har gått 18700 mil sen november och 1 FH 16 470( chippad) från 98 (150 000 mil)

75 tons flisbil hmm lite väl häftigt va

Vad jobbar ni med?
Hököga skrev:
> Öviksmicke....
>
> Näädå är vanlig koppling på bilarna, inga problem
> med det. Vi kör med 3 Volvo i företaget. 1 FH 12
> 500 från 02, 1 FH 12 460 från 04 har gått 18700
> mil sen november och 1 FH 16 470( chippad) från 98
> (150 000 mil)

Tycker att dom med mindre motorer (ex 460:n) skulle kännas slöa, men det är klart, dom nya motorerna är fina.
FH16, är den chippad till 470 eller fanns det en sådan som jag missat, vet att den jag kör är på 460 och det är en 96:a. Den hade hunnit att få några mil på nacken... Märks det markant eller? Vet att min 460 känns ganska bra fast den har gått över 87 000 mil, förutom att den läcker lite det ena och andra. Dessutom känns den slö för att vara en 460. Men jag får väl se om man har inspiration nån dag efter jobbet att lyfta på hytten och ha en regäl genomgång. Som du förstår har jag fått bilen ganska nyligen, den kommer från Luleå.

> 75 tons flisbil hmm lite väl häftigt va

Jodå, kan ju säga att man tar det lugn i korsningar och kurvor. Kör det med en FH 16 610 som har ett år på nacken. Det är när vi har båtlossningar på Husumfabriken som det kan bli ända upp till dom vikterna. Det är beroende på hur tung flisen är, för skåpena proppas småckfulla oberoende av vikt så det bara är körning inom fabriken. Fast om det börjar gå över 75-76 ton får dom dra ner lite eftersom fordonsvågen inte tål mer än 75ton...

Vad jobbar ni med?
Ingenjör, Caddar, designar och konstruerar allt som behövs. Plastlådor, tyger, bildelar, vattenkannor, ambulanser, limousiner, begravningbilar. Dricker kaffe och fikar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp