Vad kör ni ?

Vad kör ni ?
för min del blir är det xc, men lvg skulle vara något jag skulle överväga om jag hade en lvg cykel och någon att köra med,

förövrigt, xc och cross country är samma sak.

Du har nog glömt den största cykeldiciplinen, landsväg, men men.

[Edit]
Vad vill du få ut av denna topic?
[/Edit]

Senast redigerad av en moderator:
Vad kör ni ?
XC, uteslutande just nu.

Som jag skrivit en annan tråd blir det dock DH också så fort jag är klar med mitt bygge.

Efter att ha sett touren vore det nice med lite lvg också men då jag inte är miljonär så tar jag ett projekt i taget och då går dh fetförst.

- John Filip

Vad kör ni ?
hmm. nån "enduro" tur idag? jävligt stenigt å så. 1,4mil lång (cyklade 2vägar. fast en väg asfalt)

annars så blir de väl

street
trial
singeltracks
cruisa

Vad kör ni ?
Utan inbördes ranking:

Xc

Freeride (Dh?)

Var och kollade på sm i mtb i flottsbrobacken i går (lörd). Fasiken vad sugen man blev att åka
lite Dh :-) Självklart var kameran med...

Vad kör ni ?
Jo det stämmer,man blir sugen på att cykla i huvudtaget tycker jag allafall, nästan vad du än tittar på.
Men det ser kul ut,borde vara med någon gång faktikst !

Men det får bli nästa år,någon som ska vara med nästa år ?

Vad kör ni ?
Jag okynnescyklar, kör det jag tycker är kul för dagen. Vill inte placera mig i fack alls, men med dina kategorier är det en blandning av XC, Freeride och Downhill - i den ordningen :)

Varför står både XC och Cross-country med? ;)

Vad kör ni ?
Okynnescyklist skulle jag nog oxå placera mig på.

men med dina mått så är det nog XCtrial,.....hmmm, om jag skrev ihop det så blidde det nått nytt, det är nog jag.:)

Vad kör ni ?
Hm, "okynnescykling" finns inte med i kategorierna:-)

Om det gör det så: I så fall har jag börjat okynnescykla på asfalt.
Det började med att träning inför Vätternrundan. Sedan fortsatte det av bara farten (fattar ni skämtet?): Det var jobbigt att jämt tvätta cykel. Det var dyrt att byta framväxlar (hur gick det förresten med din framväxel, Hoss?) och annat som oupphörligen pajade eller slets (allt slits ju så förbenat i skogen).

Nu är det så att jag tycker det är läckert med farten och malandet på asfalten. Om ett halvår kanske det är läckert med leriga stigar igen. Vet inte.

Vad kör ni ?
jag kör cykel!

Just nu har jag en Salsa Caballero, FS, som mest får stöka i skogen. Vad kallas det, xc eller trail?
jag har även en helstel gammal MTB som duger fint som pendlar- och allt-I-allo hoj.

har också en Surly crosscheck, cykelcross, som väntar på komponenter.

Vad kör ni ?
XC... skönt att kunna slita ut sig lite också. Har börjat hoppa lite smått också¨, det är så lätt med spd! har inte vågat några ordentliga drops ännu. Annars hade Dh vart jäkligt kul att testa. Bara så fruktansvärt dyrt med alla grejor!!!

Vad kör ni ?
Downhill: Nedför fort som fan.

Freeride: Cykla bara för att det är kul. Vissa kör stora hopp, dropp m.m. vissa kör skogstig. Jag kör båda :) .Friåkning helt enkelt.

Okynnescykling: I princip samma sak som Freeride. Fast kanske lite mer åt skogshållet.

Cross-country: (XC) Ofta längre sträckor. Lite mer seriöst kör. Man kör grusväg, stigar, uppför, nedför. Tävlingar. M.m.

Trial: Hoppar om kring på en liten cykel utan att sätta ner fötterna.

Lvg: Landsväg....

Dirt: Hoppbana av "smutts" och jord (oftast?). Bra ställe att prova nya trix på :).

Street/Jib: Glider omkring på stan och hoppar, droppar, grindar och andra "trix".
Kan även hålla till i skateparker.

har jag glömt något?

Senast redigerad av en moderator:
Vad kör ni ?
Okynnescyklar och pressar mig hela tiden att våga lite mer lite snabbare och lite hårdare. Hittills har bara växelreglagen pajat...
Började köra MTB efter att ha tagit en "genväg" genom skogen när jag hade bråttom till orienteringen i skolan, behöver jag säga mer än att jag missade den lektionen...

Vad kör ni ?
Flatland, xc, fr, trial samt alldeles för lite landsväg..
Allt detta på 1 hjul..

I helgen ska jag göra slut på min avsaknad av landsvägscykling, ska göra nån längre tur (kanske 30km totalt) med fika och färja ut i skärgården! :)

Tillbaka
Topp