vad säjs om denna??

coolaf

Medlem
vad säjs om denna??
bike1.jpg ht=544

bike1.jpg ht=544

Bilderna tagna på bilmässan i Bologna 13-12-07 Lancia montern!

Bilagor

• bike2.jpg
    bike2.jpg
    111.7 KB · Besök: 18
vad säjs om denna??
Jag tror den hade varit snyggare med större hjul. Remdrift har jag för mig att jag läste nåt om i en brittisk blaska. Tror det var cotic eller orange som gjort en prototyp. Jag kan leta upp testet och förmedla vad de tyckte om nån är intresserad.

vad säjs om denna??
Pakethållaren klarar nog inga paket, snarare brev med enkelt brevporto... Om nu inte skärmen är i prima stål av hyfsad godstjocklek...

Edit. Stavning

Senast redigerad av en moderator:
vad säjs om denna??
Jag är intresserad av att veta mer om remdrift, t ex effektförluster, överkuggningar, slitage osv. På fincykeln tycker jag inte det är några större problem att sköta kedjan men på pendlarhärket så går kedjan torr när man minst behöver det. Jag har precis sabbat en kedja för att jag slarvade lite. Vips var saltbilarna ute och hällde ut salt, sen kom några dagar med regn och jag orkade inte/hade inte tid att smörja upp den och nu är kedjan stel och trist och vill inte bli bra trots mycket kärlek och oljebad.

Om man tittar på svensson så är det väldigt många som kör omkring med risiga kedjor. Cykelupplevelsen för svensson tror jag hade ökat markant om drivlinan var "underhållsfri" och däcken "punkteringsresistenta" och höll trycket uppe bra.

vad säjs om denna??
Har varit en del diskussioner på pendelforumet på bikeforums, och kontentan var (har jag för mig) att det fungerar helt ok, men problemen med installationen, specialkonstruktion på kedjestagen och icke standardkomponenter inte är värt det.

Den blir skitig ändå, så om man vill ha minimalt underhåll är det ss/navväxel + heltäckande kedjeskydd som gäller. Folk som har det kör månader i sträck utan att röra kedjan, och när de behöver göra nåt är det bara några droppar olja.

Jag har mitt recept för en ultimat pendlarhoj iaf:

350.jpg

http://www.hebie.de/html/en/detail_schuetze.php?id=0350

Rohloff

Hydrauliska skivbromsar

Tillbaka
Topp