örgelgörgel: Jag får be om ursäkt för min kanske lite onödigt spydiga kommentar. Men jag försvarar mig med att vi har haft lite trollproblem här på Happy... :)
Hursomhelst rekommenderar jag att du inte lägger ner allt för mycket pengar på den cykeln då det är lätt att springa iväg och uppgradera för mer än vad cykeln är värd. Tro mig, jag har gjort det själv och har därför inte kunnat köpa en ny hoj även om det hade varit det bästa...
Ett gaffelbyte skulle för din del innebära, om jag inte såg fel på bilden: Styrlagerbyte, Ny styrstam och ny gaffel. Det paketet kan, om du köper nytt, lätt springa iväg över 2000 spänn. Lätt. Byte till skivbromsar tex. skulle också innebära en stor investering då du skulle behöva nya hjul plus bromsarna...
Kort sagt. Byt endast slitdelar vartefter det behövs och kör skiten ur hojen. Sen när/om du känner att du behöver en bättre hoj har du större vetskap om vad du vill ha och behöver. Lägg pengarna du tänkt uppgradera hojen för i en sparbössa istället så har du, när den här cykeln börjat ge upp, ett grundkapital till en ny hoj!
Bara mina 50 öre...
Ha det så kul i skogen nu!