Vad ska ja uppgradera??

Vad ska ja uppgradera??
Hoppas du får roligt med den nya cykeln, att du har roligt är ju huvudsaken, man behöver ju inte ha dyra saker för att få en upplevelse. Det finns ju många prylnissar här på happy (migsjälv inräknat)

Vad ska ja uppgradera??
örgelgörgel: Jag får be om ursäkt för min kanske lite onödigt spydiga kommentar. Men jag försvarar mig med att vi har haft lite trollproblem här på Happy... :)

Hursomhelst rekommenderar jag att du inte lägger ner allt för mycket pengar på den cykeln då det är lätt att springa iväg och uppgradera för mer än vad cykeln är värd. Tro mig, jag har gjort det själv och har därför inte kunnat köpa en ny hoj även om det hade varit det bästa...

Ett gaffelbyte skulle för din del innebära, om jag inte såg fel på bilden: Styrlagerbyte, Ny styrstam och ny gaffel. Det paketet kan, om du köper nytt, lätt springa iväg över 2000 spänn. Lätt. Byte till skivbromsar tex. skulle också innebära en stor investering då du skulle behöva nya hjul plus bromsarna...

Kort sagt. Byt endast slitdelar vartefter det behövs och kör skiten ur hojen. Sen när/om du känner att du behöver en bättre hoj har du större vetskap om vad du vill ha och behöver. Lägg pengarna du tänkt uppgradera hojen för i en sparbössa istället så har du, när den här cykeln börjat ge upp, ett grundkapital till en ny hoj!

Bara mina 50 öre...

Ha det så kul i skogen nu!

Vad ska ja uppgradera??
Precis!

Kör så mycket du orkar och när du kommit till nivån då du känner att hojen är för tung/gungig/lätt att paja så är det dax att skaffa nytt. Och då ska man framför allt tänka på ramen, allt annat kan uppgraderas. Men nu gäller det att spara pengar.

Vill du ha råd med vad ska köpas osv sen, när du har lite pengar, så kan du mycket gärna fråga här på forumet. Såna tråd är alltid välkommna.

/imsoja

Vad ska ja uppgradera??
Jag tycker du ska träna och uppgradera din fysik och köra ifrån alla "prylbögar" med dyrare cyklar :-)

/Magnus (med dålig fysik och gammal cykel)

Vad ska ja uppgradera??
Oj, förlåt! Jag lyckades bara läsa den första sidan. På sida två börjar ju folk bli lite trevligare så jag får ta tilllbaka min sura kommentar. Tyvärr har jag inte möjlighet att se cykeln men jag antar att den fungerar ok för en nybörjare. Ta gärna bort saker som tynger ner cykeln, är ju en bra rekommendation till gratis "uppgradering". Man behöver inte stöd och skärmar i skogen exempelvis. Dessa blir bara tunga som bojstenar när man försöker ta sig uppför backar. Billiga cyklar är ju redan tunga som de är, det blir inte bättre av ringklockor och reflexer och allt annat bråte. Men som sagt jag har inte sett bilden då jag sitter vid en dator som inte funkar på en del sidor.

Vad ska ja uppgradera??
Johan S: Ringklocka måste man ha säger farbror polisen. Dessutom väger den väl bara ca 20 gram så den får sitta kvar för min del... :)

Vad ska ja uppgradera??
Med tanke på att annonsen vart insatt den 5e april och det idag är 1a maj så verkar den inte vara såld och kan nog rätt säkerligen säga att det är ett skämt.

Men om det inte är det så är den där cykeln förmodligen bra mycket bättre än min förra. En helstel 20kg klump i stål med "kloss"bromsar (det som fanns innan V-Bromsar). Jag hade jäkligt kul på den cykeln och den höll "hyffsat" bra. Pajja vid ett 2m dropp. Så kör på du bara.

En fördel med att ha en så pass "billig" cykel är att man vågar göra massa grejer man inte gör med en dyr.
Typ dubbla trapp hopp =P

Vad ska ja uppgradera??
>
> En fördel med att ha en så pass "billig" cykel är
> att man vågar göra massa grejer man inte gör med
> en dyr.
> Typ dubbla trapp hopp =P

Haha! Så sant... jag vill ha en kass cykel!

/imsoja

Tillbaka
Topp