Vad ska man säga.

AND.ers

Aktiv medlem
Vad ska man säga.
jo..jag har dragit slutsatsen av mitt handlande på fredagskvällen att det gör grymt ont att missa pedalerna och att jag inte ska köpa några fler tioga-sadlar.

bilderna talar för sig själv...och ni kan ju klura ut vilken del av kroppen som fick ta den största smällen.

litenIMG_0700.jpg

litenIMG_0702.jpg

någon som har ett tips på en sadel som håller -bra-.

Vad ska man säga.
Har inget bra tips men det ser ut som att du har sadeln gaska långt bak, jag är tveksam till att det är många sadlar som klarar en riktigt misslyckad landning på de bakre regionerna av sadeln om den sitter monterad så. Det är ju liksom inte speciellt tjocka rör som sadeln är tillverkad av och dessutom ser dom ut att vara ganska så långa på din (förra ;-))sadel, hävstångs effekten blir ju ganska så stor.

Vad ska man säga.
Frågan är om ens någon annan sadel hade suttit kvar på cykeln, på Tiogan böjde du "bara" rälsen och det är ju bra då den fortfarande höll sig på plats. En del rälsar på sadlarna går rätt av istället, det är värre det tycker jag.

/Leo

Vad ska man säga.
får nog ta och kolla på en biltema sadel...inte den första sadeln jag kört sönder...eller så får jag lägga av med krankflips när man hoppar högt

Vad ska man säga.
Jag har för mig att det är crmo-räls på biltemasadlarna, det är bra för den rälsen böjjer sig istälet för att gå av.

Fråga Phil vad han tyckte om sin kolfiber/titan-sadel på sssm i somras. Det hade kunnat göra riktigt ont....

/rikard

Vad ska man säga.
Skaffa en kraftig sadel med CroMo räls. Om du sen väljer en Velo eller en dyrare är ju upp till dig och din budget att avgöra. På måndag får jag en WTB Power V DH Race som jag skall ha på hojjen jag bygger. Den verkar stabil, officiell sadel för Whistler MTB Park osv. ;)

Tillbaka
Topp