Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gimli sa:Så alltså om ex. Sportson som alla verkar älska börjar sälja Canyoncyklar med 20.000 kr påslag så blir det coolt att köra Canyon.
Då kan dom ju dela ut cyklar till rocktrummisar å alla möjliga fräna människor, som butiksbesökarna kan betala.
Enda anledningen till att handla ex Canyon är ju att man får otroligt mycket mer än vad sviindyra handlare kan erbjuda för samma pengar.
Canyon är väl dessutom enormt stora inom lvg cykling, med proffslag etc, cyklarna duger ju alldeles utmärkt till världens bästa.
Att snacka om hur frän man är på en TREK är ju löjligt eller en Crescent kanske är ännu fränare vad vet jag..
Beror till stor del på att en teve inte är reparerbar idag vilket den var på "rörtiden"...Bengt-re sa:Hur många tv-reparatörer ser du idag gentemot på 70 och 80-talet?
Miss Lycka sa:Det fina är att när Canyon började sponsra proffslag med kompositramar så fick de rätt omgående byta ut ramarna till alu eftersom de sprack. Ramarna klarade inte belgiska vägar.
lleberg sa:Var är den väldigt uppenbara (men kanske provocerande) jämförelsen mellan en cykelhandlare och en bilhandlare? :)
Miss Lycka sa:Cyclingnews skrev en hel del om deras spräckta ramar och efter ett par månader så körde de på aluramar.
Miss Lycka sa:Det var väl runt 10 år sedan som de började sponsra proffsstall? Läs alla artiklar om loppen i Belgien så framträder ett mönster.
Om du ska bedöma andras trovärdighet på ett trovärdigt sätt så bör du se till att ha trovärdighet själv till att börja med.Lillgammal sa:Du saknar källa med andra ord. Vidare har du en agenda för lbs vilket ytterligare sänker din trovärdighet.Miss Lycka sa:Det var väl runt 10 år sedan som de började sponsra proffsstall? Läs alla artiklar om loppen i Belgien så framträder ett mönster.
Miss Lycka sa:Det var väl runt 10 år sedan som de började sponsra proffsstall? Läs alla artiklar om loppen i Belgien så framträder ett mönster.
me.I.am sa:Kan inte nån googla upp det och göra ett sånt där dumdrygt let me google it for you-inlägg av det, plz?
Funkar inte på belgiskavägar, vilket Longhorn?? Verkar funka bra på italienska å franska iaf:=)ooms sa:Miss Lycka sa:Det fina är att när Canyon började sponsra proffslag med kompositramar så fick de rätt omgående byta ut ramarna till alu eftersom de sprack. Ramarna klarade inte belgiska vägar.
Källa på det, tack.
Gimli sa:Funkar inte på belgiskavägar, vilket longshot?? Verkar funka bra på italienska å franska iaf:=)ooms sa:Miss Lycka sa:Det fina är att när Canyon började sponsra proffslag med kompositramar så fick de rätt omgående byta ut ramarna till alu eftersom de sprack. Ramarna klarade inte belgiska vägar.
Källa på det, tack.
Gimli sa:Funkar inte på belgiskavägar, vilket Longhorn?? Verkar funka bra på italienska å franska iaf:=)ooms sa:Miss Lycka sa:Det fina är att när Canyon började sponsra proffslag med kompositramar så fick de rätt omgående byta ut ramarna till alu eftersom de sprack. Ramarna klarade inte belgiska vägar.
Källa på det, tack.
NLC sa:Gimli sa:Funkar inte på belgiskavägar, vilket Longhorn?? Verkar funka bra på italienska å franska iaf:=)ooms sa:Miss Lycka sa:Det fina är att när Canyon började sponsra proffslag med kompositramar så fick de rätt omgående byta ut ramarna till alu eftersom de sprack. Ramarna klarade inte belgiska vägar.
Källa på det, tack.
Får mig oooooosökt att tänka på Lance. Och Trek.
Konkret sa:NLC sa:Gimli sa:Funkar inte på belgiskavägar, vilket Longhorn?? Verkar funka bra på italienska å franska iaf:=)ooms sa:Miss Lycka sa:Det fina är att när Canyon började sponsra proffslag med kompositramar så fick de rätt omgående byta ut ramarna till alu eftersom de sprack. Ramarna klarade inte belgiska vägar.
Källa på det, tack.
Jo, och alla andra som vunnit touren mellan Lemond och Wiggins.
Alla de där artiklarna handlar ju bara om en 10-20 happybesökare, det har vi ju fått förklarat här i tråden.erik h sa:Varför skulle cykelprylar vara så unikt att det inte berörs av den "retail meltdown" som alla andra retailers brottas med?
Kanske är det en så dålig affär med cyklar, att det är därför det fortfarande finns kvar småhandlare och inte bara ett par stora kedjor som tagit över all butiksverksamhet redan - en utveckling som ju det mesta av retail och dagligvaruhandeln gick igenom andra halvan av 1900-talet.
Men uppenbarligen tycker kunderna att det är störtskönt att köpa prylar på nätet även för cykling. Det var nog inte immunt och det var nog inte bara några uslingar som "provar prylar hos LBS och köper billigare på nätet"...
Bara några få av alla miljoners artiklar och böcker som slagit in denna vidöppna dörr i flera år;
https://www.forbes.com/sites/walter...ailers-must-restructure-in-2016/#316682e13162
https://www.bloomberg.com/news/arti...bear-out-america-s-storefront-to-online-shift
https://www.theatlantic.com/business/archive/2017/04/retail-meltdown-of-2017/522384/
(Gillar termen "The Great Retail Apocalypse")
Och allt bygger på att konsumenten skulle vara logisk och nyttomaximerande - något som i stort sett varje gång visar sig vara ett totalknasigt antagande som är så infantilt så det är bara ekonomer i väldigt världsfrånskiljda positioner som kommer på tanken.erik h sa:(Gillar termen "The Great Retail Apocalypse")
Oftast alldeles för mycket, vem fan pallar vänta för att spara lite pengar.Miss Lycka sa:Vad kostar all denna väntetid på paket?
Miss Lycka sa:Vad kostar all denna väntetid på paket?
Så fort jag lagt en beställning åker jag till närmsta DHL servicepoint och sätter mig att vänta. Bra med dygnet-runt-öppna bensinmackar. Men visst kostar det. Får ta ledigt två-tre dagar från jobbet plus att jag regelbundet måste köpa nåt i butiken för att kunna motivera att jag stannar kvar där medan jag väntar. Men det är det värt!Miss Lycka sa:Vad kostar all denna väntetid på paket?
geologen sa:Miss Lycka sa:Vad kostar all denna väntetid på paket?
Hur skulle den kosta nåt, menar du? Om man inte är cykelbud eller på annat vis jobbar professionellt med att vara cyklist på nåt vis?
Nä, jag tror dom tar en timme flex från jobbet på torsdagar så dom kan sitta hemma mellan kl 17 och 22 och vänta på leverans.erik h sa:Alltså den här diskussionen om e-handel eller ej är ju helt absurd.
Åker folk och hämtar sin mat varje lördagförmiddag också fortfarande?
emmer sa:Och allt bygger på att konsumenten skulle vara logisk och nyttomaximerande - något som i stort sett varje gång visar sig vara ett totalknasigt antagande som är så infantilt så det är bara ekonomer i väldigt världsfrånskiljda positioner som kommer på tanken.erik h sa:(Gillar termen "The Great Retail Apocalypse")
Spacekitty sa:Det hade varit intressant att höra av någon LBS här om varför dom vill ha alldeles för många cyklar nerpackade i kartong på lager och sedan behöva sälja ut dom med stort prisavdrag till hösten istället för att ha några fler framme för test, öka chansen till försäljning under säsong och sen sälja ut dessa demoex till hösten.
Johan A sa:Dom kanske har fullt upp med att kränga hojar och har inte tid att kolla här.
Spacekitty sa:Johan A sa:Dom kanske har fullt upp med att kränga hojar och har inte tid att kolla här.
Nej det tror jag absolut inte. Sådan rusning är det inte i butikerna jag känner till.
Vet inte hur det är nu men på MCB-tiden så har jag för mig det var det då ägandet övergick från MCB till Cykelhandlaren.Spacekitty sa:Det hade varit intressant att höra av någon LBS här om varför dom vill ha alldeles för många cyklar nerpackade i kartong på lager och sedan behöva sälja ut dom med stort prisavdrag till hösten istället för att ha några fler framme för test, öka chansen till försäljning under säsong och sen sälja ut dessa demoex till hösten.
staine sa:Jag kastar in en anekdot:
Team Sportia i helgen, Heron City. En försäljare står ute på gården och hjälper en kund att provcykla. Han såg hjälpsam ut.
Vaddå? Är matbutikerna öppna på helgen nuförtiden?erik h sa:Alltså den här diskussionen om e-handel eller ej är ju helt absurd.
Åker folk och hämtar sin mat varje lördagförmiddag också fortfarande?
NLC sa:Konkret sa:NLC sa:Gimli sa:Funkar inte på belgiskavägar, vilket Longhorn?? Verkar funka bra på italienska å franska iaf:=)ooms sa:Miss Lycka sa:Det fina är att när Canyon började sponsra proffslag med kompositramar så fick de rätt omgående byta ut ramarna till alu eftersom de sprack. Ramarna klarade inte belgiska vägar.
Källa på det, tack.
Jo, och alla andra som vunnit touren mellan Lemond och Wiggins.
Vad är deras koppling till Texas?