Vad söker jag?

Monglo

Aktiv medlem
Vad söker jag?
Skulle vilja ha en billig 29 (27,5 ok) tums HT som är ok att köra i skogen (gärna kul) men som mest kommer gå som pendlarhoj och att skjutsa barn. Den behöver ha en tvådelad quick release på bakaxeln för att passa cykelvagnen och helst kunna sätta på en pakethållare för att ha en barnstol på. Går detta att få ihop i en och samma cykel?
Vad söker jag?
Har kikat lite på On One men inte hittat komplett cykel som levereras till Sverige. Kona annars kanske?
Ös på med tips om ni orkar.

Vad söker jag?
Monglo sa:
Skulle vilja ha en billig 29 (27,5 ok) tums HT som är ok att köra i skogen (gärna kul) men som mest kommer gå som pendlarhoj och att skjutsa barn. Den behöver ha en tvådelad quick release på bakaxeln för att passa cykelvagnen och helst kunna sätta på en pakethållare för att ha en barnstol på. Går detta att få ihop i en och samma cykel?
Vad söker jag?
Har kikat lite på On One men inte hittat komplett cykel som levereras till Sverige. Kona annars kanske?
Ös på med tips om ni orkar.

Jag tycker:
Om man ska ha cykeln som brukscykel behövs ordentliga skärmar. Om man sätter ordentliga skärmar på en mtb, så är det inte längre en mtb, och kommer inte användas som en. Istället har man en halvbra brukscykel.

Jag skulle hellre köpa en bra brukscykel. Jag tänker bockstyre, stänkskärmar, flak (för att få med lite packning även när du har passagerare där bak). Kanske en monstercross/gravel som rymmer stigdäck för den där sommarmånaden då du har tid att montera bort skärmarna och ta en sväng i skogen.
Billigt var det. Vad är billigt för dig?

Edit: Ser nu i din profil att du ju redan har en och annan mtb. Då har du ju redan cykel för skogen. :-)

Edit2: vitus dee såldes förut som helstel mtb. Nu kallas den visst stadscykel. Inte hardtail, utan helstel. Kan det vara något?
http://www.wiggle.se/vitus-dee-29-vr-stadscykel/

Senast ändrad:
Vad söker jag?
Jag skrev ett jättelångt svar, sen insåg jag att jag inte visste om ditt inlägg handlade om dig själv (a) eller någon i din bekantskapskrets (b).

Om (a) N+1 kan aldrig bli mindre än 2. Köp en gravel/pelndlarcross
Om (b) så har jag ingen aning

Vad söker jag?
Tack Aron!
Hojjen är till mig. Tråkigt men du har nog rätt. :( Hade gärna haft en till skogshoj...
Pris tänker jag mig 5-10.000 nytt eller beggat. Hellre närmare 5 än 10.
Fråga: På en monstercross/gravel, hur känsligt är det med rätt stl, funkar det att ha en som är lite stor så att maken kan använda den i nödfall? På mtb ligger jag alltid precis mellan s och m.
Fråga: monstercross/gravel, vad är ok hojjar att kika på i prisklassen 5-10.000?

Behöver mer pengar till cyklar... och plats :o/

Tillbaka
Topp