Vad sysslar radiosporten med ?

kennenneth

Aktiv medlem
Om jag inte har totalt fel så startade SM i cykel idag med tempolopp i samtliga klasser.
Räknar med att iallafall få höra resultaten på radiosporten, men icke (än så länge).
Cykel är väl iofs ingen arenaidrott men en av de mest uppmärksammade och publikdragande
om vi pratar ute i stora världen, dessutom har vi en absolut världsstjärna i Emma Johansson
och en "nästan" i Gustav Larsson.

Nädå inget än om cykel (loppen lär väl vara klara nu ?) däremot sluddrar Mats Strandberg
ostoppbart om någon fantastisk svensk tennisspelarska som visst är topp70 i världen.
(sluddrar är lindrigt sagt om Strandberg, hur många strokes har han haft ?)
Och sedan sedvanlig navelskådande om fotbollens näst högsra serie.

Här finns en lobbyuppgift för SCF att snacka in cykelsporten i media, just nu är det noll.

välkommen till cykelsverige. att det inte alltid rapporteras ä vardagsmat, tyvärr. media skyller på att ingen hör av sig till dem. men näre är populärare sporter (i sverige), då kan de minsan lyfta sina egna arslen o ta reda på saker själv :D

tyvärr bryr sig inte svensk media om cykel är stort i europa. de bryr sig bara om saker osm ä stora i sverige, tyvärr.

men absolut, scf borde lobba mer för det.

SCF har ju fullt upp att hitta på regler om säkerhetsnålar och annat viktigt. Det fattar man ju att dom då inte har tid att sälja cykelsporten till Sverige.

Vi på Happy är insnöade men för den genomsnittlige svensken är cykelsporten (och då speciellt den svenska) fullständigt och totalt ointressant. Radiosporten skulle helt enkelt tappa lyssnare om de började prata om cykel och den sotdöden ingår inte i deras uppdrag från staten.

KjellF

Att vi skulle vara insnöade på vår sport vet jag inte, jag själv kan t.ex. räkna upp flera högstaserienlag i sporten för misslyckade skrinnare som numera stödjer sig på en pinne ... HV41, Östra Närlunda, Nynäs, Råneå och Norrtälje

kennenneth skrev:
-------------------------------------------------------
> Att vi skulle vara insnöade på vår sport vet
> jag inte, jag själv kan t.ex. räkna upp flera
> högstaserienlag i sporten för misslyckade
> skrinnare som numera stödjer sig på en pinne ...
> HV41, Östra Närlunda, Nynäs, Råneå och
> Norrtälje

You made my day =)

fredrikw skrev:
> Kanske kan passa på att rätta stavfelet i
> ingressen, "Värlsmästerskapens tempolopp 2009"
> ser väl inte så värst snyggt ut :)

Jag kunde inte låta bli.

fredrikw skrev:
> Kanske kan passa på att rätta stavfelet i
> ingressen, "Värlsmästerskapens tempolopp 2009"
> ser väl inte så värst snyggt ut :)

Finns väl överlag en hel del smärre språkfel i den artikeln...

Tyvärr arbetar det nog inga cyklister på radiosporten. Det är väl tyvärr så att redaktionens intresse och kunskap ofta avspeglar innehållet i det redaktionen får ur sig. Att en sport som curling får såpass mycket tid i svt beror nog mer på att de har curlingintresse inhouse än på det breda publika intresset. Hade vacchi suttit på svt och adamsson på sr hade det antagligen varit stor skilnad. Det tråkiga är att publikt intresse sprider sig med kunskap och exponering.

En annan tråkig grej är att svensk sportmedia har börjat falla i samma grop som många andra länders media och bara skriva om svenskar och svenska resultat. Förutom de allra största stjärnorna i de aldra största sporterna

Och hur många speedwayförare finns det på svt och radiosprten?? Åtskilliga antar jag? Med tanke på
hur mycket speedway det visas på svt så torde det vara en av sveriges större sporter! Antar att det finns tusentals licensierade utövare?

Men Thomas Ritter kör ju Nyhetsmorgon på TV4 ibland, då borde det ju isåfall vara cykelsnack jämt där. Har märkt att det inte är det.

Tillbaka
Topp