Vad tycks om denna begcykel?

• Trådstartare Trådstartare pad
  • Start datum Start datum

pad

Ny medlem
Hej!

Funderar på att köpa mtb, är nybörjare, 182 cm lång. Skulle denna kanske passa mig?:

http://www.blocket.se/vi/17358136.htm?ca=23_11_s

Vad tror ni om cykeln förövrigt?

Skulle också vara tacksam för tips på andra instegshojar som skulle passa. Kan tänka mig att beställa en fultysk men känner mig osäker på vilken storlek jag ska ha.

Mvh Patrik.

"Medium till extrastor"

Vad menas med det?

Om du är 182 ska du ha en hoj som är något i stil med 18 till max 20 tum. M, eller kanskekanske L beroende på märke.

Tycker den där hojen du länkade itll är väl ok, men inte så bra delar, så om ditt intresse blir varaktigt kommer du att vilja ha något bättre ganska snart.

Vad är din budget?

Skulle själv säga att den är lite stor, jag är 196cm och har en 21" som jag tycker är lagom.
Men det är en helt ok cykel till ett helt ok pris.

Oj, snabba svar!

Mailade säljaren, nu sa han att den var stl L. Förmodligen en aning stor då jag förstått att man hellre cyklar med en cykel som är lite liten än tvärtom, eller?

Min budget är väl kanske 6000. Har redan alla tillbehör som hjälm pump skor kläder mm då jag kört lite lvg tidigare.

/Patrik.

Lite stor för dig enligt min mening. Jobbigt om cykeln blir ett staket att kliva över när man ska cykla. Jag skulle säga att 18-19 tum passar dig bättre.

/Marcus

Hej!
Var ungefär i din situation med samma budget, kollade beg cyklar men hamnade till slut på Canyons hemsida. Köpte en Yellowstone 5.0, i och för sig ngt dyrare än vad jag tänkt (8500:-) från början men det var det värt. Jag är supernöjd!! Den finns också i två billigare versioner, 3.0 och 4.0. (tror dock man skall utesluta 3.0 om man tänker sig cykla en del)
Lycka till!! www.canyon.com/_se
Mvh
/Danne

Tillbaka
Topp