Vad vill ni ha på ett långlopp ??

Deli skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi som arrangörer vill göra ett långlopp som ni
> cyklister vill ha.
...
> Men snälla håll det seriöst.

Förslag;

Skriv ihop ett antal genomtänkta frågor alá enkät. Ta ett snack med jomper (som för tillfället är i Skottland och hojjar så han kanske är lite okontaktbar denna vecka) och kasta in tråden som klistrad högst upp. Lotta ut X-antal starter till de som svarar på enkäten. Ett Annat Lopp gjorde just detta för ungefär ett år sedan.

Den här tråden är ett exempel på att gratis inte alltid är gott.

Tack för tippset the_TnT.
När kommer jomper hem ??
någon som vet ??

Vill också tacka alla andra för era synpunkter dom är viktiga för oss.
Men vi vill ha mer så fortsätt och skriv vad ni vill ha.

Baltazar skrev:
-------------------------------------------------------
> JohanS, du tror inte det skulle bli lite vådligt
> med ett dropp eller nå annat lite "farligare"
> efter 8 mil? kanske inte för cyklisterna här, men
> det finns ju även de som kör långlopp som cyklar
> bra mycket mindre än de som hänger här :D:D

Jag menade inte något stort dropp men lite olika prövninga som vi sätts på ute i spåret men så att publiken ser vad vi sysslar med ute i spåren fast mer konstgjort. Jag är övertygad om att 99% av publiken inte har sett de problem vi ställs inför ute i spåret. De skulle tycka att det var bra i "upplevelseindustrins" tid; de vill uppleva något, gör de det vill de även betala för att gå på samma arrangemang året därpå.

Om långoppsarrangörerna anställer människor som kan göra bra PR för sporten och kommunen tror jag att de flesta är överens om att man tillsammans skulle kunna utveckla sporten och få till publika evenemang där hela bygden är engagerad. Se till exempel vad Vasaloppet är idag. Vad vore Vasaloppet om målet låg utanför Moras centrala delar? I dagsläget behöver kommunerna profilera sig i konkurrensen med andra kommuner. Kan man som arrangör av de alltmer populära långloppen få kommunerna att inse potentialen i detta så kan långloppen komma att spela en avgörande roll, menar jag.

Deli, du kan sätta in konsultarvodet på mitt personkonto, så är du snäll. Jag är vuxenstudent med två barn och behöver pengarna..

problemet är att vardagsfolk ändå inte kommer. för några år sedan gick det ett XC lopp här i uppsala, ett lopp som gick så centralt som det bara gick. runt stadens slott, som ligger 500 mneter från centrum, kom det mycket folk? nej, kan man knappast säga, inte ens vid helsidesannons i uppsala nya tidning, o inte ens när det var cup avslutning här i samband med landsvägs EM. så frågan är vad man måste göra för att få vanligt folk intresserat, tror inte ett litet hinder inne på nå statio gör särskilt mycket, det är ändå bara nära o kära som är intresserade av att kolla. spelar ingen roll om man trycker upp färdiggjort pressmaterial i ansiktet på de stora tidningarna, intresset är minimalt, då tycker de att det är intressantare att skriva om div3 i fotboll.

tråkigt men sant, så problemet är nog inte SÅ lätt att lösa.

Man skall självklart lägga arrangemanget i samband med någon stor festlighet när folk ändå kommer vara ute på stan. Då kommer folk att titta för att det är det mest spännande som händer där.
I uppsala kör man loppet på valborg, fatta vilken oändlig källa av sportdryck!!

Tillbaka
Topp