Våfflan i Åre tillfälligt stängd (nu öppen igen)

42Hz sa:
Belgisk våffla ska det vara!

för en som inte sitter på våffelexpertis.. Vad är egentligen skillnaden mellan en belgisk våffla och en svensk våffla? är det att belgierna har grövre våffeljärn? (borde inte det betyda att belgiska våfflor är bättre ute i skogen? :O )

Palle Kuling sa:
42Hz sa:
Belgisk våffla ska det vara!

för en som inte sitter på våffelexpertis.. Vad är egentligen skillnaden mellan en belgisk våffla och en svensk våffla? är det att belgierna har grövre våffeljärn? (borde inte det betyda att belgiska våfflor är bättre ute i skogen? :O )
Belgiska våfflor innehåller jäst.

Främsta skillnaden är väl att belgiska innehåller ägg, blir därmed "hårdare" och håller formen bättre över tid. :)

JTF sa:
Norske vafler med brunost, mmmmm... ;-q
Man skall ha brunost och sylt på samtidigt.

12816956_762246333908364_1159079787_n.jpg

Senast ändrad:
Om någon undrar hur det blir när man cyklar när det är grisblött:

IMG_4077.JPG

Spångbygge över ett blöthål på översta delen.

IMG_4080.JPG

Senast ändrad:
emmer sa:
jomper sa:
emmer sa:
Är du bakom eller? Tro faan det är olagligt att cykla sönder mark, även om de som byggt inte stoppar dig.
Rena personangrepp vill jag inte att vi kör med här, oavsett om det är riktat till mig eller någon annan. Se det som en varning, sluta med det
Okay. Bye.

Så om du inte får kalla folk för idioter så vill du inte vara med att leka? Då passar du nog bäst nån annan stans.

+1, Bra att ni jobbar med underhåll och tar ansvar.

kimkimano sa:
Ni som gjort denna led har gjort ett fantastiskt jobb, och det glädjer mig att ni fortsätter med detta. Oförståelig diskussion kring detta behöver ni stänga av för att underhålla och förbättra så go for it. Tyvärr kunde jag inte cykla denna när jag var där för att en local avrådde mig på grund av ovanstående skäl från det, men berättade ändå var den fanns. Det kallas för tillit och det ska respekteras! Jag får helt enkelt cykla den nästa gång jag är i Åre om förutsättningarna är rätt..

Luthman Photography sa:
Glisseur sa:
Luthman Photography sa:
Fy fan, det ser ju ut som endurodikena här hemma.
Jag sa ju det...

Jag sa väl inte emot? Jag sa bara att folk tenderar att inte bry sig.
Ska ni försöka fylla igen eller bara låta den torka upp?
Nej, jag menade bara att det var geggigare än man någonsin kan ana. Nåväl.

Vi drog om en kort sektion nu ikväll eftersom den gamla bara var en brun smet som inte lär torka förrän helvetet fryser till is och grisar flyger konstflyg, om ens då. Andra ställen får vi försöka gräva bort allt organiskt och komma ner på bättre jord, och kanske fylla på med mer jord.

När Våfflan är torr igen: kan man köra den på en dubbelkronad hoj eller bör man ha något trampeffektivt?

eh sa:
När Våfflan är torr igen: kan man köra den på en dubbelkronad hoj eller bör man ha något trampeffektivt?
Alltså, klart det går men det är en del trampa på leden + en liten klättring så skulle verkligen inte rekommendera det. Om du inte gillar att hosta lungorna ur kroppen förstås.

Ok, då kör vi igen. Vi har fixat några av dom värsta surhålen på övre delen av Våfflan och dessutom gjort en liten omdragning på ett ställe. Det finns ett rejält surhål kvar precis innan skoterleden, men det ska fixas inom dom närmsta dagarna. Annars är det bara att tuta och köra. Men undvik gärna att köra om det regna och/eller är plaskblött. Men det är sen gammalt. Tack för tålamodet.

IMG_4128.JPG

IMG_4089.JPG

IMG_4125.JPG

IMG_4126.JPG

IMG_4127.JPG

IMG_4124.JPG

Tillbaka
Topp