Vägskäl... Hur ska jag träna?

geologen

Aktiv medlem
Nu har mer än halva landsvägstävlingssäsongen passerat. Pga hälsoskäl har jag inte kunnat träna ordentligt på en dryg vecka, och veckan innan var lugn så det är nu två veckor utan särskilt mycket cykel. Mitt stora mål för säsongen 2015 var tempot i Värnamo, i början av augusti. Nu har jag mer eller mindre bestämt mig för att inte ens starta där. Inte för att jag inte vill tävla, utan för att jag tycker det är för jobbigt att inte vara i så bra form som jag ville vara och kunde ha varit. Jag har tränat alldeles för lite i tempoställning under hela våren och sommaren, och det märks tydligt på farten och snitteffekten. Trots att jag lovade mig själv i vintras att träna strukturerat även under de varmare månaderna.

Det tajta tävlingsgäng i klubben som jag hade hoppats på skulle växa fram har inte blivit till. Ett par föll bort pga sjukdom och skador. En slutade cykla helt. För andra kom familj och annat personligt i vägen. Och så är det ju. Livet är inte en rak, bred autostrada där allt bara flyter på. Inte för mig heller. Verkligen inte...

Vädret har också spelat in. Även om jag ger mig ut när det är lätt regn eller ganska kallt och blåsigt, så är det fan inte kul alltså. Jag tappar lusten. Mycket av motivationen under vinterträningen kommer från att jag ser fram emot april-september med varma dagar, sköna utomhuspass i solsken och njutningen det ger. I år har det inte varit så mer än ett par dagar. Så, som sagt, lusten försvinner…

Så nu är jag vid lite av ett vägskäl. Och det är inte bara mellan två vägar jag väljer, utan flera. Tiden räcker inte till för att göra allt jag vill samtidigt, och vissa saker jag vill är omöjliga att kombinera - de är varandras motsatser!

Jag älskar fortfarande cyklingen. Jag vill tävla. Mycket. Men att åka runt ensam, eller nästan ensam, på tävlingar är inte så kul i längden. Ska jag träna genom hösten, vintern och våren för att vara i så bra form som jag vill vara nästa säsong, då får nästan allt fokus ligga på cykelträning. Tiden räcker inte till mycket annat.

Men en del av mig vill göra annat. Jag har nu kommit igång med löpningen igen, och det är riktigt roligt. Särskilt som jag presterar ganska bra där, trots att jag har väldigt lite löpträning bakom mig. Konditionen kommer från cyklingen, så klart, men jag vill se hur långt jag kan nå med mycket mer löpträning också.

Muskler är snygga. Muskler är praktiska. Jag vill gärna ha lite mer muskelmassa. Det är alltid lika kul att lyfta i gymmet. Där känner jag en träningsglädje som jag tyvärr sällan känner under cykelträningspass. Kroppen är ganska formbar, och jag vill dana om den till en mer balanserad form.

Vilka val har jag då? Jo…

1. Satsa på cyklingen helhjärtat inför 2016. 10-12 timmar i veckan från oktober till april. Satsa på långsam men stadig viktminskning ner till under 65 kg. Stort fokus på träning i tempoställning redan från hösten. Styrketräna och löpträna nåt pass i veckan som komplement.

2. Satsa på löpningen mycket mer, och dra ner på cyklingen till 2-3 pass per vecka (t ex två intervallpass och ett distanspass, 5-6 timmar totalt). Kanske fyra löppass i veckan. Styrketräning som komplement. Även här ge mig på en stadig viktminskning, eftersom det ger bra resultat för löpningen. Målsättning att ställa upp i några löplopp som Sylvesterloppet, Midnattsloppet och liknande, liksom även lite mindre lokala lopp, mest för att göra nåt annat. Inte tävla i cykel alls under 2016, men ändå vara med på träningspass med andra. Cyklingen blir lekfull i stället för seriös. Lite mer av att jag tränar vad som faller mig in. Ena dagen kanske jag vill leka i backarna på räsern. Nästa dag leka lite på crossen i skogen.

3. Öka på löpträningen en del och minska cykelträningen till 1-2 pass i veckan, men i stället satsa rejält på styrketräning, med fokus på att både öka i styrka och i massa. Här blir det i så fall viktökning som gäller, från min redan (för mig) rätt höga vikt (70-71 kg nu). Styrketräningen är så tidseffektiv jämfört med cyklingen. Om jag kör fyra pass i veckan så kanske det handlar om sex timmar. Säg sju timmar med kringtid (jag bor nära gymmet). 10-12 timmar cykeltid tar kanske 15-16 timmar totalt med kringtid, som jämförelse. Inte tävla i cykel alls under 2016, men ändå vara med på träningspass med andra, i mån av tid och förmåga.

4. Blandfärs och mellanmjölk. Dra ner lite på cyklingen, till tre pass per vecka (två intervallpass, ett distanspass). Öka på löpningen till tre pass per vecka (två korta intervallpass, ett längre pass). Köra igång med styrketräning och träna 2-3 pass i veckan, med fokus på styrka och explosivitet. Risken är stor att jag "tappar" en eller flera delar av detta och återfaller i ensidighet. Dessutom är nog detta upplägg det mest tidskrävande och återhämtningskrävande av alla. I januari kanske jag tröttnar totalt och lägger ner…

Jag vill allra mest en blandning av #2 och #3, men viktmålen är så olika där. Ett alternativ är att göra #3 under hösten och #2 under våren. Vikten kanske inte förändras alls i slutändan, men kroppssammansättningen bör ha förändrats en del. Så det är väl det jag lutar mest åt just nu.

Vad säger allvetande happy? :)

Shit vad bökigt det låter.

Vad sägs om att cykla för att det är kul och så ofta du kan och hinner?

Så gör jag. Tycker det är toppen. :)

Har du familj osv som också vill ha din tid? Jag hade og försökt mosa på med allt så mycket det gick, och ur det hade det roligaste alternativet växt fram. Anta att du ändrar mål för 2016 i april, så har du ändå tränat hårt hela vintern redan.

Geo,
Du kommer ju inte oavsett vad du gör kunna bli en ny Bernt Johansson så vad du än gör är för din egen skull, inte av något 'landsplikt' e.d.
Så gör vad du tycker är roligt! Styrketräna/spring/cykla, när och som du känner för vid varje givet tillfälle.

geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad säger allvetande happy?

Omröstning!

Mer seriöst; borde inte du själv veta bättre vad som passar och funkar för dig?

/Håkan

Eftersom jag har varit inne och tassat på löpning så röstar jag på 2. Skulle vara kul att se hur långt du kommer med en satsning. SUB 35 på milen kanske?

Miss Lycka skrev:
> Byta klubb/träningsgäng till några som
> verkligen tränar och tävlar.

+1

Antingen all in och utmana dig mot de som är så bra att du måste göra allt för att hänga med och behålla form.

Eller slappna av och njut av livet som det är. Blandad träning för att det är roligt. Det är antagligen nyttigare än elitträning

Agnanaurion skrev:
> Har du familj osv som också vill ha din tid? Jag
> hade og försökt mosa på med allt så mycket det
> gick, och ur det hade det roligaste alternativet
> växt fram. Anta att du ändrar mål för 2016 i
> april, så har du ändå tränat hårt hela
> vintern redan.

Ingen familj. Jag har redan tidigare gjort allt detta, och jag tycker allt är roligt, på sitt sätt. :)

Adam K skrev:
> Geo,
> Du kommer ju inte oavsett vad du gör kunna bli en
> ny Bernt Johansson så vad du än gör är för
> din egen skull, inte av något 'landsplikt' e.d.
> Så gör vad du tycker är roligt!
> Styrketräna/spring/cykla, när och som du känner
> för vid varje givet tillfälle.

Haha, nä, att jag inte blir världsbäst har jag nog anat redan... ;)

Men jag har problemet att om jag inte har en plan att träna efter, så blir det oftast inget alls. Då sitter jag bara och jagar ubåtar i Dangerous Waters på datorn...

Bengt-re skrev:
> Börja med triathlon?

Tycker inte om att simma. Men hade det funnits en rejäl säsong inom duathlon hade jag satsat på det, faktiskt. Synd att triathlonarrangörerna inte samkör duathlon. Det hade ju varit hur enkelt som helst. Allt finns ju redan på plats. Det enda som krävs är en separat start för de som ska springa i stället för att simma inledningsvis.

DT skrev:
> Eftersom jag har varit inne och tassat på
> löpning så röstar jag på 2. Skulle vara kul
> att se hur långt du kommer med en satsning. SUB
> 35 på milen kanske?

Mmm. Under 35 är inte realistiskt, tror jag. Men under 37 tror jag är möjligt. Jag sprang ca 4.5 km nyligen, i 3.50-tempo. Det var årets andra löppass (förutom ett pass 6:e januari innan jag gjorde uppehåll). Milen på 41 på tredje passet. Nyss 15 km på knappt 64 min. Inte maxningar.

Miss Lycka skrev:
> Byta klubb/träningsgäng till några som
> verkligen tränar och tävlar.

Det är inte det som är problemet. Jag vill ju cykla med mina kompisar. Såna som är ungefär på samma nivå. Visst finns det andra gäng i stan, men jag passar inte in där.

geologen skrev:
> Bengt-re skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Börja med triathlon?
>
> Tycker inte om att simma. Men hade det funnits en
> rejäl säsong inom duathlon hade jag satsat på
> det, faktiskt. Synd att triathlonarrangörerna
> inte samkör duathlon. Det hade ju varit hur
> enkelt som helst. Allt finns ju redan på plats.
> Det enda som krävs är en separat start för de
> som ska springa i stället för att simma
> inledningsvis.

Mmm.. jag slutade tidigt med triathlon för att jag aldrig blev bra på att simma. Hade ju varit en bra sport för dig annars om du har tallang för att bli bra på löpning och tempocykel.

Ett trick för att ha god motivation är ju att periodisera lite. Spring mer på hösten för det är skönt, styrketräna lite mer på vintern så du inte dör trainerdöden och lägg fokus på cykelträningen mot vårvinterna. Då får du variation, bra bas och styrka och är mentalt fräsch gentemot cyklingen.

Att du ska behöva träna varje dag cykling hela vintern är ju en livslögn. Stans bästa cyklist (här i stan där jag bor) skidar mest på vintrarna, gymmar extremt lite, springer inte och inte heller trainer. Är det snörik vinter så börjar han cykla där mot mars ungefär och han är typ topp 5 på mtb i H40 i Finland. Så cykla hela tiden och trainernötande hela vintern behövs inte för att bli bra.

Men mitt andra tips: hitta en bra klubb eller ett gäng att resa med.

Som sagt! Hör ju på dig att du brinner för cykling och vågar inte riktigt släppa taget där.
Börja cykla när du känner för det och hitta tillbaka till det dom gjorde cyklingen kul.
Kör på med gym och löpning ett tag och se vad det utvecklas till.
Huvudsaken är ju att man hittar något man trivs med , inte bara träna för att träna :)

2+3 för att du vill. Varierande träning är bra för hälsan.

Varför inte bara bestämma vilka dagar du ska köra distans, intervall och sedan köra det oavsett gren (välj det du är sugen på den dagen)? Komplettera det med genomtänkta pass på gymmet de dagar och tider du på förhand vet att det inte krockar med cykelkompisarnas pass.

Fokusera inte så mycket på vikt, 71kg är bra.
Ät nyttigt, varierande och gott i lagom mängd för att må bra och att orka träna.

Kör bara roliga lopp som du känner dig sugen på.
Glöm inte att ha kul.

/Skrivet av en som äter för mycket skräpmat och inte tränar, men cyklar mycket för att det är roligt, skönt, avkopplande och uppiggande.

Håller med i kören. Träning måste vara lustfylld. Varför ska man annars träna? Spring och gymma i vinter och cykla om du har lust. Kolla upp de duathlonlopp som finns om det är det du vill prova. Du är ju riktigt vass på löpning oxå.

Du vill ha en knasig brutta som hänger på och jagar dig på cykeltävlingar hitan och ditan utan andra särskilda krav? Aint gonna happen. Under 65 kg? Verkar onyttigt, kanske farligt. ;o)
Nä, kör på det som känns bäst för stunden. Cyklingen finns ju runt hörnet. Du tappar inte särskilt mycket på en vecka eller två heller förresten. Kanske mentalt, men inte så mycket i verklig styrka. Det ska vara kul att cykla, som du säger, och det kommer väl nya förmågor in i klubben vad det lider. (Att cykla med)
Ta det med ro är väl mitt enda vettiga råd. Och tack för att du delar med dig.

Edit. Snav och stora fingrar

Senast ändrad:
Måste säga att den kalla våren och sommaren också har inverkat på min cykellust, de fina kvällarna med värme man jobbat för hela vintern kom aldrig så antalet träningspass mellan tävlingarna har klart gått ner. Vilket har synts på resultaten.

Vissa skriver bara cykla för det är roligt men jag tror du är lite som mig där nummerlappen på ryggen är väldigt viktig. Bara cykla räcker inte och bara träna utan att man har en tävling att sikta på blir tråkigt. För mig är tävlandet allt.

Kör på med cyklingen men fokusera på några löptävlingar, det är ju lätt att skifta om man inte lägger ner det enda helt.

geologen skrev:
> Jag vill ju
> cykla med mina kompisar. Såna som är ungefär
> på samma nivå. Visst finns det andra gäng i
> stan, men jag passar inte in där.

Visst är det roligt att träna ihop med kompisar. Kan med stor saknad minnas när vi för några år sedan körde ihop med Erik, Ulf, Creutzen m.fl. på Hisingens träningsrundor.

Jag tror som flera andra här på en blandning av de alternativen du räknar upp. Att ensidigt cykla kan ge/ger med tiden olika långa motivationsdippar som kanske kan planas ut med lite alternativ träning. Sedan är ju både löpning och styrketräning fixat lite snabbare än ett normalt cykelpass och då blir det ju tid över att göra något annat som man tycker är roligt :)

Ja, nu har jag bestämt mig.

I skrivande stund har det gått hela 27 dagar sen jag senast cyklade (förutom en lugn transportcykling på ett par kilometer till en kompis, och hem igen). Fast det beror inte på bristande cykellust, utan på att hela äventyret med nya segelbåten kom i vägen och tog väldigt mycket tid.

Men jag har räknat och funderat och kommit fram till att jag inte ska tävla nästa år. Alls. Jag kommer inte att skaffa licens, och därmed inte ens köra lokala serietävlingar. Privatekonomin är så i botten nu att jag helt enkelt inte har råd att tävla nästa år, och tvånget att jobba varannan helg ställer dessutom också till det i tävlingsplaneringen, så det får bli ett sabbatsår med andra saker i fokus. Bland annat kommer det att bli bra mycket mer segling, skulle jag tro.

Så det blir i huvuddrag alternativ #3 i ursprungsinlägget som blir planen. Åtminstone resten av året och in i januari, fast kanske lite mer cykel än så. 2-3 pass i veckan, och mindre löpträning. Men med fokus på distans och sweet spot, och inte hårdare än så. Från januari och framåt, om jag har lust då, ska jag öka på cykelträningsdosen. Fast jag vill nog inte öka i vikt, utan snarare minska eller behålla vikten med en bättre fördelning mellan muskler och fett. Så jag ska ha styrketräningen för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt under processen.

Under utomhussäsongen nästa år är planen att cykla och träna som om jag skulle tävla, dvs vara med på hårda pass, köra intervallpass och sånt. I alla fall nästan lika mycket. Jag slipper tänka på att vila inför tävlingar, utan kan i stället ta ut mig mer under hela veckan om jag känner för det. Men jag är också fri att strunta i nåt pass om jag hellre vill göra nåt annat - nåt jag inte hade gjort om jag hade en tävling i närtid.

Det blir nog bra! :)

geologen skrev:
> Bengt-re skrev:
> -----
> > Börja med triathlon?
>
> Tycker inte om att simma. Men hade det funnits en
> rejäl säsong inom duathlon hade jag satsat på
> det, faktiskt. Synd att triathlonarrangörerna
> inte samkör duathlon. Det hade ju varit hur
> enkelt som helst. Allt finns ju redan på plats.
> Det enda som krävs är en separat start för de
> som ska springa i stället för att simma
> inledningsvis.

Missade den här tråden tidigare, men återkopplar nu.

Om mitt inlägg är relevant eller inte beror helt på hur viktigt det är för dig att prestera bra på tävlingar eller om du kan begränsa scopet till att tävla mot dig själv. Om det senare är ett alternativ så tycker jag att du seriöst ska fundera på triathlon på medeldistans/halv (eller möjligen hel) Iron man-distans. Simningen är inte alls lika utslagsgivande på de längre distanser som de kortare. Som duktig cyklist och löpare kommer du under loppet att plocka många placeringar. Ditt resultat kommer i allt väsentligt bero på din egen prestation, dvs ingen klungkörning och du slipper risken för klungvurpor. Just vetskapen om att den tid jag har fått beror på mig själv (bortsett från materialfrågan) tycker jag är en jättefördel.

Det går alldeles utmärkt att simma bröstsim och faktiskt att helt strunta i simträningen. Mellan två år simmade jag 200m (!) bröstsim.

Pga knäproblem har jag inte kunnat springa på flera år, men saknar HIM-tävlingarna. Duathlon känns faktiskt inte lockande. Idag arrangeras HIM-tävlingar på flera ställen i landet. I synnerhet Sala Silverman är prisvärd.

Jag har inte läst alla inlägg så jag ber om ursäkt om det redan tagits upp. Ta 2-4 veckors semester i februari/mars på t.ex Gran Canaria. Packa cykel och löpardojor och åk iväg och njut av sommarväder. När du kommer hem är du förhoppningsvis i bättre form än någonsin och cyklar skiten ur många som legat i ide hemma i norden.

Jag själv drar ner i mars för 4:e året, dom 14 dagarna laddar mina batterier som ingenting annat jag upplevt.

nieves skrev:
> Jag har inte läst alla inlägg så jag ber om
> ursäkt om det redan tagits upp. Ta 2-4 veckors
> semester i februari/mars på t.ex Gran Canaria.
> Packa cykel och löpardojor och åk iväg och njut
> av sommarväder. När du kommer hem är du
> förhoppningsvis i bättre form än någonsin och
> cyklar skiten ur många som legat i ide hemma i
> norden.

Du känner inte geologen? :-)

Det är aldrig för sent att ge upp ;-)

Nä men det är nog rätt geologen. Man ska tycka att det är kul och motiverande annars får det vara. Jag har själv haft ett sabbatsår detta år pga en del bra men ofrivilliga anledningar. Gör det som funkar för dig så ser jag fram emot att se dig igen på banan längre fram, mer taggad än nånsin :)

Suget är det viktigaste om det skall bli nåt bra.
Har varit lite "seg" i år pga mkt arbete mm.

Har nu oavsiktligt blivit tvungen att avstå all cykling/träning pga av ett ögon problem.

Med det otroligt fina höstvädret utanför kan man säga att suget är tillbaka.
Återbesök hos ögondoktorn på tisdag sen hoppas jag det är fritt fram :)

Så Geo, låt känslan styra. Då blir det bäst.

nieves skrev:
> Jag har inte läst alla inlägg så jag ber om
> ursäkt om det redan tagits upp. Ta 2-4 veckors
> semester i februari/mars på t.ex Gran Canaria.
> Packa cykel och löpardojor och åk iväg och njut
> av sommarväder. När du kommer hem är du
> förhoppningsvis i bättre form än någonsin och
> cyklar skiten ur många som legat i ide hemma i
> norden.
>
> Jag själv drar ner i mars för 4:e året, dom 14
> dagarna laddar mina batterier som ingenting annat
> jag upplevt.

Du missade det där med ekonomin, antar jag? :)

Jag har helt ok lön men två barn, fru och huslån som amorteras och att ta två veckor ledigt för att cykla utomlands är nog ingen lyx som jag heller har råd med.

Förstår att du vill prioritera annat. OM man inte råkar bo på ett ställe där man kan tävla utan att resa en massa så är tävlande dyrt. Bensin, hotell, startavgifter, restaurangmat osv osv. Dessutom kan man ha i stort sett lika kul genom att bara träna. Finns kanske lokala småtävlingar med någon tia i startavgift som du kan starta i om tävlingssuget blir enormt.

DT skrev:
> nieves skrev:
> -----
> > Jag har inte läst alla inlägg så jag ber om
> > ursäkt om det redan tagits upp. Ta 2-4 veckors
> > semester i februari/mars på t.ex Gran Canaria.
> > Packa cykel och löpardojor och åk iväg och
> njut
> > av sommarväder. När du kommer hem är du
> > förhoppningsvis i bättre form än någonsin
> och
> > cyklar skiten ur många som legat i ide hemma i
> > norden.
>
> Du känner inte geologen? :-)

Näe, tänkte bara bidra med något som funkar för mig. Ekonomiskt kostade årets resa 2900 (SAS plus inkl. cykel, mat etc) 3400 för del i 3-rumslägenhet (Airbnb).

nieves skrev:
> Näe, tänkte bara bidra med något som funkar
> för mig. Ekonomiskt kostade årets resa 2900 (SAS
> plus inkl. cykel, mat etc) 3400 för del i
> 3-rumslägenhet (Airbnb).

???
Vad kostade resan? 2900, 3400, 2900+3400, eller 2900+3400+Allt annat?
;)

geologen skrev:
> Ja, nu har jag bestämt mig.
>
> I skrivande stund har det gått hela 27 dagar sen
> jag senast cyklade (förutom en lugn
> transportcykling på ett par kilometer till en
> kompis, och hem igen). Fast det beror inte på
> bristande cykellust, utan på att hela äventyret
> med nya segelbåten kom i vägen och tog väldigt
> mycket tid.
>
> Men jag har räknat och funderat och kommit fram
> till att jag inte ska tävla nästa år. Alls. Jag
> kommer inte att skaffa licens, och därmed inte
> ens köra lokala serietävlingar. Privatekonomin
> är så i botten nu att jag helt enkelt inte har
> råd att tävla nästa år, och tvånget att jobba
> varannan helg ställer dessutom också till det i
> tävlingsplaneringen, så det får bli ett
> sabbatsår med andra saker i fokus. Bland annat
> kommer det att bli bra mycket mer segling, skulle
> jag tro.
>
> Så det blir i huvuddrag alternativ #3 i
> ursprungsinlägget som blir planen. Åtminstone
> resten av året och in i januari, fast kanske lite
> mer cykel än så. 2-3 pass i veckan, och mindre
> löpträning. Men med fokus på distans och sweet
> spot, och inte hårdare än så. Från januari och
> framåt, om jag har lust då, ska jag öka på
> cykelträningsdosen. Fast jag vill nog inte öka i
> vikt, utan snarare minska eller behålla vikten
> med en bättre fördelning mellan muskler och
> fett. Så jag ska ha styrketräningen för att
> behålla så mycket muskelmassa som möjligt under
> processen.
>
> Under utomhussäsongen nästa år är planen att
> cykla och träna som om jag skulle tävla, dvs
> vara med på hårda pass, köra intervallpass och
> sånt. I alla fall nästan lika mycket. Jag
> slipper tänka på att vila inför tävlingar,
> utan kan i stället ta ut mig mer under hela
> veckan om jag känner för det. Men jag är också
> fri att strunta i nåt pass om jag hellre vill
> göra nåt annat - nåt jag inte hade gjort om jag
> hade en tävling i närtid.
>
> Det blir nog bra! :)

Låter som en bra plan, Geologen. Segla, cykla och ha skoj! Tävla om/när du blir sugen på det!

DT skrev:
> nieves skrev:
> -----
> > Jag har inte läst alla inlägg så jag ber om
> > ursäkt om det redan tagits upp. Ta 2-4 veckors
> > semester i februari/mars på t.ex Gran Canaria.
> > Packa cykel och löpardojor och åk iväg och
> njut
> > av sommarväder. När du kommer hem är du
> > förhoppningsvis i bättre form än någonsin
> och
> > cyklar skiten ur många som legat i ide hemma i
> > norden.
>
> Du känner inte geologen? :-)

Det kan iof vara snudd på (eller rentav betydligt?) billigare att bo och leva på GC än i Sverige, det vet vi ju allt om :)
Plus kanske najsare.
Om man kan hyra ut sin lya i Svedala under tiden kan man gå med vinst, affärsidé!

Lingon skrev:
> nieves skrev:
> -----
> > Näe, tänkte bara bidra med något som funkar
> > för mig. Ekonomiskt kostade årets resa 2900
> (SAS
> > plus inkl. cykel, mat etc) 3400 för del i
> > 3-rumslägenhet (Airbnb).
>
> ???
> Vad kostade resan? 2900, 3400, 2900+3400, eller
> 2900+3400+Allt annat?
> ;)
6300 inkl resa med cykel (2 bagage á 23kg) och boendet samt 400 kr för transfer t.o.r.

Ja, mer segling åt folket! :)

Tänker ge mig ut 7-8 timmar i morgon.
Var ute en sväng i dag för motor för att testa ekolodet. Riktigt gött att ha det nu. :)
Har försökt få med mig lite kompisar ut men ingen har nappat. Så det blir ännu en solotur.

IMG_20151003_191833.JPG

nieves skrev:
> DT skrev:
> -----
> > nieves skrev:
> >
>
> > -----
> > > Jag har inte läst alla inlägg så jag ber
> om
> > > ursäkt om det redan tagits upp. Ta 2-4
> veckors
> > > semester i februari/mars på t.ex Gran
> Canaria.
> > > Packa cykel och löpardojor och åk iväg och
> > njut
> > > av sommarväder. När du kommer hem är du
> > > förhoppningsvis i bättre form än någonsin
> > och
> > > cyklar skiten ur många som legat i ide hemma
> i
> > > norden.
> >
> > Du känner inte geologen? :-)
>
>
> Näe, tänkte bara bidra med något som funkar
> för mig. Ekonomiskt kostade årets resa 2900 (SAS
> plus inkl. cykel, mat etc) 3400 för del i
> 3-rumslägenhet (Airbnb).

Ekonomin är bara en faktor. Att geologen är paniskt flygrädd och är livrädd för att cykla i nedförsbackar är andra detaljer som försvårar en cykelresa till Gran Canaria. Han kan ju iofs åka dit med båt och bara cykla kustvägen fram och tillbaka. :-)

Tillbaka
Topp