Vägtips från Gbg till östkusten

Cell

Medlem
I sommar hade jag och en polare ta en tur med lvgcyklarna. Utgång är Göteborg och målet är nånstans på östkusten och sen tillbaks. Jag vill gärna ha tips på bra cykelvägar, de ska inte vara för stora men tillräckligt bra för en lvgcykel.

Senast redigerad av en moderator:
Den här vägen cyklade jag för några år sedan: Sandarna - Lindome - Hällingsjö - Skene - Holsljunga - Östra Frölunda - Burseryd - Smålands Stenar - Bredaryd - Värnamo - Lagan - Ljungby - Vislanda - Växjö - Ingelstad - Skruv - Orrefors - Nybro - Kalmar

Inte närmsta vägen men övervägande vackert. Håll dig borta från 25an så är nästan alla vägar i Småland fina.

Jo det var västervik, eller oskarshamn som jag hade tänkt mig. Tack Jonatan S det var precis det jag var ute efter.

Behöver tips på övernattningsställen också, hade tänkt att hitta något vandrarhem, och de bör nog bokas i förväg så man inte står utan säng.

Senast redigerad av en moderator:
Cell skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo det var västervik, eller oskarshamn som jag
> hade tänkt mig. Tack Jonatan S det var precis det
> jag var ute efter.
>
> Behöver tips på övernattningsställen också,
> hade tänkt att hitta något vandrarhem, och de
> bör nog bokas i förväg så man inte står utan
> säng.

Jag hade med mig STFs och den andra vad den nu heters vandrarhemsförteckning och ringde kring lunchtid till det vandrarhem som jag tänkte mig hinna fram till framåt kvällen. Det funkade bra för mig, men då körde jag också själv. Lycka till!

Jonatan S skrev:
-------------------------------------------------------
> Den här vägen cyklade jag för några år sedan:
> Sandarna - Lindome - Hällingsjö - Skene -
> Holsljunga - Östra Frölunda - Burseryd -
> Smålands Stenar - Bredaryd - Värnamo - Lagan -
> Ljungby - Vislanda - Växjö - Ingelstad - Skruv -
> Orrefors - Nybro - Kalmar
>

underbart tack för det, var precis va jag har sökt :) tänkte själv köra nåt liknande i sommar men stanna i Hovmantorp efter Ingelstad.

Tillbaka
Topp