SoundVision
Ny medlem
Val av cykel
Elcykel
Hej, jag är på jakt efter en MTB som jag ska installera en mid motor 750W på (vid pedalerna kan man säga)
inkl batteri vid ramen där vattenflaskan brukar sitta.
Detta är krav/önskemål jag har.
Märke Cube helst , eventuellt Scott eller något hyfsat bra märke som gör snygga hojjar!
Storlek XL och 29” hjul. Jag är 197 och har väldigt långa ben.
5000-15000 kr
Hardtail, men eventuellt full susp om batteriet får plats dvs.
Tålig eftersom att jag väger 95 kg + batteri och motor ca 20 kg tot. Vet inte om det är aluminium jag ska ha då kanske ? Görs full suspension i aluminium eller bara kolfiber ?
Övriga tankar: Går det att få mindre kuggar än de minsta kuggarna vid bakhjulet för att få ännu högre toppfart iom att jag kommer ha tramphjälp av motor? Om inte kanske det går att fixa större kuggar vid pedalerna men motor paketet innebär att de får nya kuggar.
Såhär ser el-kitet ut:
http://em3ev.com/store/index.php?route=product/product&product_id=187
Super tacksam för svar :))
Hej, jag är på jakt efter en MTB som jag ska installera en mid motor 750W på (vid pedalerna kan man säga)
inkl batteri vid ramen där vattenflaskan brukar sitta.
Detta är krav/önskemål jag har.
Märke Cube helst , eventuellt Scott eller något hyfsat bra märke som gör snygga hojjar!
Storlek XL och 29” hjul. Jag är 197 och har väldigt långa ben.
5000-15000 kr
Hardtail, men eventuellt full susp om batteriet får plats dvs.
Tålig eftersom att jag väger 95 kg + batteri och motor ca 20 kg tot. Vet inte om det är aluminium jag ska ha då kanske ? Görs full suspension i aluminium eller bara kolfiber ?
Övriga tankar: Går det att få mindre kuggar än de minsta kuggarna vid bakhjulet för att få ännu högre toppfart iom att jag kommer ha tramphjälp av motor? Om inte kanske det går att fixa större kuggar vid pedalerna men motor paketet innebär att de får nya kuggar.
Såhär ser el-kitet ut:
http://em3ev.com/store/index.php?route=product/product&product_id=187
Super tacksam för svar :))