Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cykla i skogen, stigar…Vad ska du använda den till? Det är ju tre helt olika cyklar.
Varför är dom helt olika?Vad ska du använda den till? Det är ju tre helt olika cyklar.
Varför är dom helt olika?
Hej, tack för fina svar. Jag cyklar både som du visar på bild nr.1 och nr.2 så vilken cykel ska jag välja då? Vad har du för förslag på nån begagnad?En är en kortslagig XC-cykel (Spark). En är en stigcykel med gammal geometri som mer liknar en modern XC-cykel (Fuel-EX) och en är en endurocykel som passar bäst nerför (S Enduro).
Cykla i skogen på en stig kan vara det här, (här passar en Spark):
Visa bilaga 509431
Eller det här (här passar en Enduro)
Visa bilaga 509432
Hej, tack för fina svar. Jag cyklar både som du visar på bild nr.1 och nr.2 så vilken cykel ska jag välja då? Vad har du för förslag på nån begagnad?
En Trek Fuel Ex 8 från 2017? Är den bra Trail cykel?Kan du hitta en nyare Fuel Ex (från 2020 o framåt) så borde den vara ett bra val, det är en modern trailcykel som passar både för snälla stigar och stök utför. Orbea occam är också en populär cykel för allround stigcykling. Sparken lär funka den med men kommer inte vara lika stabil utför.
En Trek Fuel Ex 8 från 2017? Är den bra Trail cykel?Kan du hitta en nyare Fuel Ex (från 2020 o framåt) så borde den vara ett bra val, det är en modern trailcykel som passar både för snälla stigar och stök utför. Orbea occam är också en populär cykel för allround stigcykling. Sparken lär funka den med men kommer inte vara lika stabil utför.
En Trek Fuel Ex 8 från 2017? Är den bra Trail cykel?
En Trail cykel ska jag ha. ?Ska du kötta på ner för stök och stenkistor vill du ha en modern stigcykel eller en enduro. Av de tre du listar är det bara Specialized-cykeln som uppfyller kraven.
Ta en titt på min köpguide också: https://github.com/MagerValp/MTB/blob/main/README.md
En Trek Fuel Ex 8 från 2017? Är den bra Trail cykel?
+1De nyare Fuel EX är bättre för stök, en Fuel EX från 2017 motsvarar en Top Fuel idag, som räknas som en XC-cykel. Köper du en cykel från 2017 så försäkra dig om att lager är bytta och dämpare servade. Risken är att du får lägga massa pengar på slitdelar och service. Skulle leta efter något nyare, om du inte får ett extremt bra pris.
Så du skulle välja Scott Spark?. Speciallized Enduro FSR Comp 2018 då?Nej. En Trek Fuel Ex från 2017 har gammal geometri. En nyare Trek Fuel Ex är en bra stigcykel, mer åt hållet för stig nr. 2 och kanske lite tråkigt på nr 1. En Scott Spark är bra på nr. 1 och fortfarande ok på nr 2.
Så du skulle välja Scott Spark?. Speciallized Enduro FSR Comp 2018 då?