Val utav mtb 13-15k

Hoooyah

Medlem
Val utav mtb 13-15k
Hej!

Har cyklat på en GT hardtail i ca 5 år nu och det är dags för en ny cykel.

Kommer att använda cykeln som ett träningsredskap i skogen (stigar + grusvägar) Samt ev cykla någon enstaka tävling (Cross country)

Jag har tittat på lite olika märken, men är väldigt osäker på vad som är prisvärt och inte.
Har en budget runt 13-15 000:-

Tankar om följande cyklar?

Cube Reaction Pro
Trek 6700
SPECIALIZED ROCKGHOPPER SL PRO
Scott Scale 50 Mtb

Väger runt 95kg 188 lång.

Extremt tacksam för all hjälp jag kan få!

Val utav mtb 13-15k
Det är bara en cykel som är prisvärd och det är den som du känner dig bekväm på så mitt råd är att låta geometrin styra ditt cykelval. Prova några några olika modeller, välj den som känns bäst och bekymra dig inte så mycket över om det står XT, SLX, Recon, Reba på komponenterna.

(Jag har själv en Scale 50 (2010) och är supernöjd. Min sambo köpte en Scale 70 av årets modell för ett par veckor sedan och även den är en väldigt bra cykel trots den enklare Tora-gaffeln. Vi uppskattar Scales "raceiga" geometri och valde modellen m.a.a denna. Båda cyklarna är köpta hos lokal cykelhandlare. Min köptes förra året till ett riktigt bra pris (10.995) och min sambos för det relativt sett sämre priset 10.500:- men vi inbillar oss att det ändå ska löna sig i form av bättre service hos cykelhandlaren.)

Tillbaka
Topp