Valet o kvalet......förvisso Lyxproblem men ändå....

Mejten

Aktiv medlem
Sålde min HT idag, ska köpa min första heldämpade imorgon troligtvis står och väljer mellan två modeller....Kommer köra mestadels i Sthlm (Nicks, Fornstigen, Hellas, Flottsbro mm), ska väl försöka mig några lopp under säsong, Lidingö, Lida Loop mm Vill ha en cykel som funkar till de mesta (vet att det inte finns ngn sådan) men drömma o önska får man göra. Kan tänka mig åka upptill fjällvärlden, alperna med cykeln med andra den kommer cyklas med. De två jag väljer imellan är Specialized Camber Evo eller Stumpjumper Comp Evo. Det lutar åt Camber Evo då den verkar vara mest mångsidig sväljer mkt bröt o stök tack vare strl på hjulen samtidigt som den verkar vara hyfsat snabb på XC partier oxå, känns som om Stumpjumpern är mer inriktad mot Allmountin världen.....ngn som har lite tips o råd mottages det tacksamt!? Ha en fortsatt trevlig kväll/natt
Tjing
Mejten

Jag tror att du tänker rätt. En Camber evo är troligen det smartaste valet för din del. Lagom med slaglängd för att hantera det mesta, men den har ändå geometri som funkar överallt.

Luthman Photography skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror att du tänker rätt. En Camber evo är
> troligen det smartaste valet för din del. Lagom
> med slaglängd för att hantera det mesta, men den
> har ändå geometri som funkar överallt.

Tackar o bockar för svar mina herrar, blir nog som det lutar åt....dvs en Camber Evo i eftermiddag??

Senast ändrad:
Jag körde för övrigt HHXC på min Stumpy evo ifjol, Det var inte en lustfylld upplevelse. Bara på de sträckor som var utför och steniga. I övrigt var det prutt. Det var visserligen en 26" och jag tror att min nuvarande Enduro 29" hade klarat sig bättre, men en Camber Evo hade definitivt varit snabbare.

Det blev en Camber Evo!?
image.jpg

image.jpg

dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Snygg! Jag är lite lätt grönifierad också :-)

Tackar har varit ut o snurrat på gatan bromsat in bromsar, hoppat på trottoarkanter, cyklat på bakhjulet grannarna tror förmodligen att ngt hårt slagit i huvudet ? men det är hur roligt som helst kan knappt bärga mig till första turens skogen.....förhoppningsvis imorgon kväll om än en kortis.....

Tillbaka
Topp