Vallåsen DH Challenge 2008.

Bream

Aktiv medlem
Vallåsen DH Challenge 2008, all welcome for a fun weekend riding, we will even have prizes and a great grill!

See the link posted on www.vallasen.se

Cheers,

Jeff

Bilagor

• DH Challenge.JPG
    DH Challenge.JPG
    117.2 KB · Besök: 19
johnsson91 skrev:
-------------------------------------------------------
> ja kommer också:) måste man betala liften också
> eller ingår det i startavgiften?
> vilken slinga är det??

Cool, just to be clear:

Saturday is open as normal for any rider at normal costs, however both trails to be used on race day will be open to practice on.

Sunday is open for the race entrants only and the entry cost of 150SEK covers the lift as well.

Sorry it's in English but min Svenka riktigt sugit lol....

Jag har en liten fråga... Kommer man kunna köra några träningsåk på lördagen innan tävlingen?? För jag bor ca 10 mil från vallåsen så kanske inte kan komma dit förän söndagen och då har man ju inte den blekaste vad det är för nått som väntar när man står där och ska starta :P

Flippad_unge skrev:
> Jag har en liten fråga... Kommer man kunna köra
> några träningsåk på lördagen innan
> tävlingen?? För jag bor ca 10 mil från
> vallåsen så kanske inte kan komma dit förän
> söndagen och då har man ju inte den blekaste vad
> det är för nått som väntar när man står där
> och ska starta :P

Du menar väl om du kan träna på SÖNDAGEN innan tävlingen?

On the Sunday you will not be able to openly practice on the race courses as these will be in constant use by the competitors. However the others trails will be open if you want to warm up or practice there etc.

In actual fact you can practice on the race trails every Saturday between now and race itself as we will probably not change the race trails themselves. If you need more info on which trails will be used then just ask at Vallåsen when you arrive, either Fredrik or me (Jeff) should be around to help.

Ideal time to start this Sat, looks like the sun is going to shine :o)

Detta är
Christians Gourmet service som fick grille buffé
www.christiansgourmet.se

vi behöver funktionär hjälp också . om du känn nagon som kan hjälp till under tävlings dag ta dem med.

tack
skicka vidare till alla ni känner....kul med tävling

go hard or go homer

kolla på affischer övan.
finns 3 klass
ungdomer
normal
old school +45

thats it all you need is a bike and a full face guard helmet! like a motorcross helmet.
and you are ready to rock n roll

litenkaka skrev:
> kommer det vara en ht klass?

Not this year as said by mr.hurricane, however this will be reviewed for next year if there is enough interest.

Rules are you must wear a helmet (doesn't have to be full face) and some form of back ptrotection. Both of which can be rented from Vallåsen if required but this must be booked in advance so we don't run out etc.

Cheers,

Jeff

Jag och två polare ska dit imorgon (20/9) och trampa, enligt hörsägen från "folk" som var där förra helgen skulle tävlingsspåret vara öppet för test denna helgen.
Är det något att ha får man ta och ställa upp så någon kan komma sist i tävling...

Thanks for all the entries, every entrant should now have a tävlings PM in their inbox.

For anyone who might want to come along and watch the timetable is 10-11 final open practice, 11 onwards race runs only in fixed sequence. The running order is Kidz16, Oldskool +45, DH Normal.

Varmt välkommen önskar tävlingsledningen :o)

10:00 till 11:00 will be open practice on the race track.

11:00sharp race runs start in number order.

Like has been said, you can also warm up on the West tracks if you like.

Cheers,

Jeff

Tjo!

Stort tack för idag, Kul bana som bitvis var riktigt grym! Samt ett mkt bra arrangemang och inte minst de fina priserna, en ny hjälm satt som fisken i fickan...

Måste säga att Vallåsen kan bli riktigt grymt om de planerade spåren blir av (ett A-line spår bland annat)

//Fässberg

Tack för idag allihopa :)
gick inte så bra för min del för jag tappade kedjen efter halva banan så tappade runt 20 sek där ;( men vallåsen var som vanligt riktigt grymmt och dem bygegr nya spår hela tiden känns det som inom några år kommer det bli ett drömställe :D
banan var skitkul förutom första branten som var sjukt svår! ramlade över styret 3 ggr i rad på träningen i den backen! Hoppas tävlingen återkommer nästa år! :D Ska slarvredigera ihop en liten snuttg av vad som johnsson91 filmade :)

Fässberg: Grattis till hjälmen, vilken plats kom du på?

Var det mycket folk som körde?

Kanske får åka dit och prova någon gång, det är väl stängt för säsongen nu va?

Senast redigerad av en moderator:
Riktigt nice bana, även om stenpartiet å jag inte riktigt kom överens...... Men skoj var det !
Vallåsen kommer bli ett ännu grymmare ställen om de planerade spåren blir av.
Gärna en satsning på dirtparken oxå tills nästa säsong, både dubblar och platåhopp. Hoppen som står där nu lämnar ju en del att önska..

Thank you for all that helped, took part and supported.

It was a pleasure to run the day and seeing everyone happy and enjoying themselves.

We think the whole day was a success, in fact we think the whole first season was a success so we are already planning for a bigger and better 2009.

I have everyones contact details so I'll keep you all updated as things progress.

Here are the final results from the DH Challenge 2008, congratulations to you all for being part of it :oD

Cheers,

Jeff

Bilagor

• DH Results 2008.JPG
    DH Results 2008.JPG
    100.6 KB · Besök: 21

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp