Vallåsen dh:)

Vad är det för jävla idioter som kräver att man har ett facebook-konto för att kunna ta del av infon? Eller är det inte tänkt att vara för allmänheten?

Vallåsen bikeparken drivs inte av ägarna längre utan Varberg CK går in och täcker försäkringsbiten sen får man shuttla själv alternativt köpa in sig hos någon som hyrt släp. Mao det går fortfarande att hojja där. Om man är rädd för Facebook kanske man kan fråga någon som är medlem om öppetdagar.

http://www.facebook.com/#!/groups/418934191452984/

Här kan man läsa om öppettider m.m om man har ett FB konto, all info ligger under Dokument fliken.
Vi körde första dagen i Lördags och det gick riktigt bra, så nu blir det nästan varje Lördag i sommar.
Om du inte har FB konto så har du infon här:

Öppetdagar 2012
Maj 12, 19, 26
Juni 2, 9, 16, 23, 30
Juli 7, 21, 28
Augusti 4, 18, 25
September 8, 15, 22

Finns risk att vi måste hålla stängt någon av dagarna ifall vi inte får tag på ansvarig, men det kommer uppdateras på sidan.Alla dagar har vi öppet 10-16, eventuellt en timme längre om det är mycket folk.Liften kommer inte gå utan öppettiderna är då vi har öppet bommarna så att shuttle till toppen kan ske med egna fordon.

Allmän info

■Det är Varbergs MTB som kommer driva verksamheten i sommar.
Vallåsen är inte inblandade utan alla frågor hänvisas till Varbergs MTB.

■Liften kommer inte gå utan du tar dig upp på egen hand med bil på anvisad väg eller genom att putta, på denna sida kommer det diskuteras ifall det finns plats i någon bil.

■För att få cykla på lederna måste du lösa ett endags medlemskap där försäkring ingår.
Detta gör du på plats och betalar kontant, kostnaden är 60sek

■Det kommer finnas tillgång till toalett samt möjlighet att fylla vatten.

■Grillning får ske på anvisade platser.

■Det kommer inte finnas någon möjlighet att köpa mat eller värma medhavd mat.

■Det är absolut förbjudet att befinna sig på området utanför våra öppettider, då övervakning med larm finns på plats.

Vid frågor så kontakta mig via PM

Senast ändrad:
Härligt. Tårtans nedre del är stängd tillsvidare, sen är det en liten omdragning av V line efter första skogen. Resten av spåren var riktigt rolga i Lördags.

Vallåsen Bikepark 2013.

Nu har det förhandlats, diskuterats och funderats i mängder och jag kan med glädje meddela att Släpliften kommer rulla sommaren 2013.

Jag kommer starta ett eget företag och hyra liften av Vallåsen.
Planen är att ha öppet Lör-Sön under Maj-Juni samt Aug-Sep. Men möjlighet finns att köra lite närsom ifall vi samlar ihop tillräckligt med folk.

Det är alltså släpliften som går parallellt med stolsliften som kommer användas. Det gör att man kliver av uppe på platån nedanför första branten, därifrån tar det cirka 5 min att gå till toppen, men det kommer fixas så dom flesta leder går att nå ifrån avstiget.

Det kommer erbjudas följande:
-Minst tio stycken DH hojar till uthyrning inkluderat skyddsutrustning.
-Fullt utrustad verkstad med de vanligaste reservdelarna på plats.
-Butik med försäljning av cyklar, kläder och reservdelar i mindre skala.
-Möjlighet till förvaring av din cykel under veckan då jag även kan serva den.
-Grill med försäljning av korv m.m. (öppen för alla)
-Musik och skön stämning.

Fler tjänster och tankar tillkommer senare.
Ska även knåpa ihop en hemsida under vintern.

Så sprid detta till era vänner så ser vi till att 2013 blir ett grymt år på Åsen.

Vilse, du är en hjälte! Det får bli några turer nästa år.
Skall man montera framväxel och höjbar sadelstolpe på DeHån för att kunna trampa upp sista biten?

Härligt! Riktigt glada nyheter, har saknat liftåkningen i Vallåsen i år. Påminn ordentligt när ni drar igång till våren så man inte missar det.

Nån som har lust att hänga på till VBP? Sugen på att rasta DHn. Man behöver väl vara några för att de ska köra liften.
Edit:edit

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp