BFS
Aktiv medlem
Vänerleden första gången
De betyder att du ska undvika Kayoba. :)Vad betyder alla dessa termer ??
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
De betyder att du ska undvika Kayoba. :)Vad betyder alla dessa termer ??
Håller med - skit i Kayoba (och termerna!)?De betyder att du ska undvika Kayoba. :)
Kontentan var, undvik Kayoba. Men lite snabbt sammanfattat.Vad betyder alla dessa termer ??
I minusgrader finns det inga omvägar runt en underquilt. Till skillnad mot att sova på marken finns det absolut noll markisolering i en hammock.Min hängmatta har en isydd förvaringspåse som dubblerar som förvaring för mindre saker som plånbok och mobil när mattan används. Men som ny på det här med hängmatta nu i vinter är första erfarenheten att den är kall som f-n att ligga i utan extra isolering om det är minusgrader, liggunderlag inuti hjälpte en del men inte tillräckligt. De som kan det här verkar använda isolering på utsidan undertill men så långt har jag inte kommit än att jag skaffat och testat det. Själva underlaget eller vad man skall kalla det kändes däremot kanon att sova på så jag kommer prova mer.
Jag har några frågor om rutten, dvs själva https://www.vanerleden.se/
Räknar ni med att följa leden till 100%? För även om jag har inte cyklat själva leden har jag det senaste året cyklat åtminstone delar av den i Värmland och jag har en hel del synpunkter på vägvalet. Men det kanske är överkurs?
Men en inspiration om ni vill modifiera rutten kan kanske denna RR, om cykling runt Vänern med hotellboende, vara
Ytterligare en källa som visar asfalterade vägar, är denna ruttbara karta, som även tar hänsyn till trafikintensitetRR Racereport Vänern runt
Racereport RR Vänern runt sommaren 2021 Jag har precis cyklat Vänern runt. Kan jag så kan vem som helst! Jag har cyklat Vättern tre gånger, på ca 12. 13 resp 14 timmar så jag tar lite tid på mig, men jag är ganska uthållig och ger aldrig upp, no matter what. En ny utmaning skulle därför vara...happyride.se
RoadFinder
roadfinder.se
Det är mest detaljer, eftersom jag har cyklat en del i Värmland har jag några "favoritvägar"Vilka delar är det du har synpunkter om?
Med barn blir det förstås ett annat läge, då skulle jag välja andra vägar.För egen del skulle jag nog hålla mig bättre till leden om jag skulle cykla igen, även om några av etapperna är lite långa för en familj med relativt små barn.
fem tjejer i 20 års ålder som ska cykla vänerleden alltså hela Vänern runt.
Går att sammanfatta lite..... Håll dig borta från cyklar som härstammar från Jula eller Biltema. De kan förvisso mkt väl ta dig vart du vill men de kan också göra så du aldrig mer vill cykla eller att något pajar på vägen som det ej finns reservdelar till. Dessa cyklar är byggda för att köpas billigt, användas ett tag och sen kastas på skroten.Vad betyder alla dessa termer ??