Vänta på paket-tråden! Del. II

Nu hoppas jag att bike-components hittar min order snart så de kan börja packa ihop min order. Blev en ny grupp, nya hjul och lite annat krimskrams.

Äntligen har det kommit lite småplock...

DT Alu
DSC_0539.JPG

Framnav
DSC_0540.JPG

Spett
DSC_0542.JPG

Ska bli intressant att testa denna. Skrikande bromsar har förföljt mig länge nu..
Dagens uppsättning skivor/belägg skriker när det är blött fram och när det är torrt bak.. hmmm..
DSC_0537.JPG

http://www.swissstop.ch/SwissStopSilencer.aspx

Nu väntar jag bara på lite presenter från Evald's så kan byggandet av mtb-hjul börja

Senast ändrad:
Efter diverse beställningsstrul så kom det ett par nya skor idag - Teva Links.
tevalinks.jpg

(Det följde med en högersko också)

Väntar på lite smått och gott:

Lizard skins dsp 2,5mm vit styrlinda till racern
Lizard skins dsp 2,5mm svart styrlinda till crossen
Planet X Ultra Light CNC bromsar till racern
Ultegra kedja och Connex kedjelänkar att ha i reserv
Garmin Edge 800 med kadens- & pulssensor så man inte cyklar vilse
Camlbak flaskor & High5 Zero sportdryck
Skoöverdrag
Kortarmad jersey
Armvärmare
Benvärmare
Handskar

Kom ett litet paket i dag.
Denna gången genom brevinkastet, skönt att slippa åka till matbutiken för att hämta ut paket för en gångs skull..

Köpte ekrar och nipplar från evlad's mtb.
Riktigt bra priser och dessutom kan man beställa styckvis vilket inte är så självklart på andra sajter.. Varför tvingas köpa 100st ekrar när man kanske bara behöver 32?
DSC_0550.jpg

http://www.evaldsmtb.se/mountainbike---------------cyklar--delar/ekrar--nipplar-c-643-1.aspx

DT Revolution
DSC_0552.JPG

I morgon kan bygget av mtb-hjulen starta, börjar med bakhjulet som är mest "akut" och sen kan jag fortsätta med framhjulet när ja vill...

Kom nipplar till framhjulet från evald's mtb idag.
Byggde klart bakhjulet i morse, framhjulet får vänta nån dag till..

Dt Alu Gold
DSC_0559.JPG

Idag kom (nästan) allt. Men mina hjul har jag inte sett röken av, trots att de skulle komma i samma försändelse. Vänta, vänta, vänta.

Varför har den här tråden blivit "Det kom ett paket"-tråden förresten?

Fick två mail av Bike-discount idag som var lite motsägelsefulla.
Jag väntar på en cykel och en framväxel som beställdes för två veckor sedan i samma order.

I mail nr 1 kom leveransbekräftelsen med kollinummer och spårlänk som vanligt och helt rätt. Förutom att paketet bara väger 3 kg (!)

Sen kom ett mal nr2 en kort stund senare där de står att de inte kunnat dra pengar från kontot och att ordern canceleras om 3 dagar om jag inte gör en bank-transfer på summan.

Jag kan se på trackingen att paketet lämnat kolbens och nu är i hamburg.
Vad ska man tro av detta?!

Kunde de dra pengar? I så fall låter det som de håller på att skicka två cyklar till dig, men misslyckas med det andra paketet. Vikterna brukar vara lite hejsan-hoppsan. En cykel + ett par pedaler vägde 0.1kg enligt fraktsedeln på en av hojarna jag har beställt därifrån.

Ihre Bestellung bei H&S Bike-Discount GmbH:
carbon_mtb_fork.jpg

Hittade gaffeln jag vill ha till nästan halva listpriset hos BD. Det närmar sig end assembly...

/K

Senast ändrad:
Har kollat med banken nu och inga pengar hade dragits. Kollinummret i mailet finns inte registrerat hos DHL ännu. Det var lite my bad som inte uppdaterat browsern efter en annan sökning.

Så, nu är det iaf gjort en IBAN överföring och förhoppningsvis hinner Bike-Discount fatta att pengarna är från mig så de inte släpper min order efter dagar.. Det verkar vara lååååågt lagersaldo just nu på Radon zr team 5.0 i 16" nämligen..

Ja, då fick man äntligen skriva här igen! ;)

Väntar på godis från Poison:

Felgen : 120,00
Mavic Reflex Grau CD Schlauchreifenfelge v/h ca.772g

NabeVR : 30,00
Novatec Road Light VR ca.110g

NabeHR : 60,00
Novatec Road Light HR ca.274g

Speichen : 50,00
LRS DT Revolution Schwarz 2,0mm-1,5-2,0mm (64 Stück ca. 288gr)

Nippel : 35,00
LRS DT Alu Nippel Blau (64 Stück ca.20g)

Plus lite annat trevligt från Wiggle:

2 x Vittoria Corsa Evo CX Tubular Tyre 28" x 23c White/Black

1 x One23 QR Titanium Alloy Road Skewer Set Blue

2 x Hutchinson Tubular Glue 25g Tube

Denna ska skickas till mig från Kina nu under veckan blev jag lovad i dag (drygt 3 veckor försenat)
Ska bli spännande att få fortsätta snickra på projektet som stått still en tid.
Hur lång tid tar frakten tro?

IMG_1846.jpg

Nu väntar jag på en gaffel till, German A.
Sen har jag även beställt 2 bromskitt från fjärranöster som jag ska testa om det är något att ha, lätta skulle dom vara iaf.

Väntar på paket ifrån CRC. Beställde 4/4 och har inte fått något ännu :( något måste var fel har alltid fått grejer 3-4 dagar efter beställning. Får ta och skicka ett mail idag.

CRAP! Såg just att Wiggle använde DHL, läste i nån tråd att de anlitade parcelforce och Posten men det verkar visst inte gälla längre. :(

Japp då dök Planet x uncle john äntligen upp
Dock blev jag sur när jag insåg att den kräver 135mm nav ( har hunnit beställt fulcrum cx 7 från tyskland) :( !

1335441162.jpg

1335441699.jpg

i storlek medium

1335441798.jpg

Blää har väntat på ett paket från Kina sedan den 10/4.. bara fått ett trackingnummer som inte visar mig ett skvatt RA278564813CN.
Någon som vet vart jag kan söka på detta?

Slängde iväg en beställning till crc på bland annat den här som jag inte hade en chans att motså:

77349.jpg

Och en sån här:

61893.jpg

En sån här blev det också:

62687.jpg

Och ett par matchande skogscyklarvantar:

62644.jpg

och nått par bromsbelägg till morsans cykel.
Nu börjar den olidliga väntan!

Hej
Ny på forumet och ganska färsk på mtb. Väntar nu på ramen som förhoppningsvis ska passa med delarna jag redan fått. Den ska vara på väg...

Bilagor

• mobil 106.jpg
    mobil 106.jpg
    161.6 KB · Besök: 116
Väntar på 3 paket nu ett från Irland ett från Tyskland och ett från USA få se vilket som kommer först. Har nyss fått 2 paket från Tyskland med kläder och fälgar

Mjaha, ett brev som var så stort att det inte gick att dela ut, vad kan det vara tro?

Jo...

Två riktigt små saker och en himla massa luft. Till råga på allt skickade posten det till helt fel utlämningsställe, en halvmil härifrån. Och dessutom såg jag inte att det stod att det skulle hämtas efter 15:00 så jag fick åka dit två gånger....Suck.

photo.JPG

CRC har alltid gått snabbt och smidigt men inte nu, beställde 10/4 och efter två veckor mailade jag och fick som svar att dom haft så mycket att göra och fick en rabattkod. I onsdags (2/5) fick jag mail att ekrarna jag skulle ha var slut i 292 så jag valde att byta till svarta istället och fick svar nästan direkt att dom ändrat min order, men dom har inte fått iväg grejerna än men mina pengar tog dom direkt!
Jag vill verkligen få ihop min moderniserade DBS/Daccordi stålracer då jag tänkt cykla till mitt jobb minst två dagar i veckan och fullgung mtb blir lite segt med 4,2 mil enkel resa.

Tillbaka
Topp