Vänta på paket-tråden! Del. II

Stod ett paket och väntade på jobbet idag ?

Bilagor

• DSC_0067-01.jpeg
    DSC_0067-01.jpeg
    231.6 KB · Besök: 46
Skippade etsmärkningen och beställde ett DNA-märkningsset istället, så jag kan märka extraljusen på bilen också...innan de försvinner igen. 400 märkpunkter lär ju räcka till ytterligare några cyklar, samt mopeden, åkgräsklipparen, datorer, surfplattor, stereoanläggningar...

Emellanåt lyckas ju polisen gripa tjuvar på bar gärning, och det vore ju synd om de skulle få behålla en kubikmeter extraljus bara för att de är omärkta...

Stumpy sa:
Stumpy sa:
Nu har Holländarna tydligen fått mina pengar och lovade därför att skicka hjulen (Shimano WH-9000-C35-TU).
Kan jag få dem innan nästa helg?

Skickades i torsdag. Fanns på jobbet i morse när jag kom. Tack PostNL och PostNord!

Tuber, tejp och gummi beställt från Düskland.
Bike-Discount hade problem med siten, så man inte kunde fylla i svenskt postnummer och ort, men det är löst nu. Provade också deras Best Price Guarantee. Eftersom ActionSports hade billigare. Får se om de drar av lite på beloppet.

Kanske en liten dum fråga.
men jag lade en beställning för första gången från Wiggle på en hjälm och lite annat.
Fick gratis frakt och tydligen så är den inte spårbar.
Men har ändå fått ett mail från Wiggle att dom behandlat min beställning och även en tracking, som visar att något är skickat, men inte är spårbart verkar det som?

Är det bara att sitta o vänta på att en avi dyker upp från Bring/posten/DHL eller kan det spåras?

JockeS sa:
men jag lade en beställning för första gången från Wiggle på en hjälm och lite annat.
Men har ändå fått ett mail från Wiggle att dom behandlat min beställning och även en tracking, som visar att något är skickat, men inte är spårbart verkar det som?

Är det bara att sitta o vänta på att en avi dyker upp från Bring/posten/DHL eller kan det spåras?

Ibland funkar det med spårning på deras gratisfrakt och andra gånger inte,bara å prova vad som händer.

Stumpy sa:
Stumpy sa:
Stumpy sa:
Nu har Holländarna tydligen fått mina pengar och lovade därför att skicka hjulen (Shimano WH-9000-C35-TU).

Skickades i torsdag. Fanns på jobbet i morse när jag kom. Tack PostNL och PostNord!

Bike-Discount hade problem med siten, så man inte kunde fylla i svenskt postnummer och ort, men det är löst nu. Provade också deras Best Price Guarantee. Eftersom ActionSports hade billigare. Får se om de drar av lite på beloppet.

På fakturan står det lägre priset (tack!) och paketet är på väg genom Tyskland.

mikipedia_ sa:
JockeS sa:

Ibland funkar det med spårning på deras gratisfrakt och andra gånger inte,bara å prova vad som händer.

Fick precis mail från trackpack så det går att spåra iaf.

Beställde i måndags, allt fanns på lager. Skickades idag från wiggle..
Kasst!!

Stumpy sa:
Stumpy sa:
Stumpy sa:
Stumpy sa:

På fakturan står det lägre priset (tack!) och paketet är på väg genom Tyskland.

Och så kom brevbäraren med paketet till jobbet. Skickat i onsdags, så tre arbetsdagar från tyskland. Tack DPD och PostNord!

Trakpak verkar inte jättesnabba.
Fick mail från chainreactioncykles vid 7 tiden i onsdags att det var skickat och ett trackingnummer till trakpak men paketet var inte spårbart hos trakpak förrän i lördags... senaste och enda statusen hos dem som kom i lördags kl 5 är fortfarande TRAK PAK PROCESS CENTRE event code 198 vilket inte säger så mycket direkt.
Sen står det även info lite längre ner att 1/5 och 5/5 kan påverka leveransen då det är holiday-dagar...

Postnord: '10:36 Veddesta Skåpbil Det gick inte att leverera'
Vilka inpiskade lögnhalsar och gratinerade blötdjur!
Här har jag suttit och väntat andaktsfullt, med ett tänt ljus och dagens bibelord framför mig, på utköraren under hela förmiddagen.

Känner igen det där från när jag bodde i västerort för ett par år sen också... helt hopplösa faktiskt, de var uppenbara lögnhalsar vid upprepade tillfällen. Jag satt och jobbade hemifrån 2 dagar på raken och väntade på en leverans med fönstret öppet åt porten (som dessutom stod öppen hela dagarna) och kollade ut varje gång nån bil stannade till i närheten. Såg postbilen åka förbi på tvärgatan men den var aldrig i närheten av min port och båda de dagarna gick det ej att leverera enligt dem pga låst port. Jag tröttnade och mailade till klagoavdelningen av bad dem sparka den inkompetenta klåparen som körde den bilen.

Väntar in en kulttröja från Ebay. Samt en Sele Italia Superflow från Wiggle ihop om att lösa problemet med bortdomnat underrede.

Bilagor

• 728950468_o.jpg
    728950468_o.jpg
    167.1 KB · Besök: 54
Förundras som alltid när jag beställt av CRC, över att Trakpak över huvud taget inte fungerar. Kan de inte bara sluta ljuga om att frakten är spårbar när den inte är det? :-/

Vernersson sa:
Makten sa:
Förundras som alltid när jag beställt av CRC, över att Trakpak över huvud taget inte fungerar. Kan de inte bara sluta ljuga om att frakten är spårbar när den inte är det? :-/

Men lär dig någon gång då?!

Jo, har intalat mig några gånger att inte handla från CRC, men just i det här fallet behövde jag ett brett styre med 35 mm diameter, och det var inte helt lätt att hitta till vettigt pris annorstädes;-) Dessutom är det förstås trevligt med gratis frakt.

Makten sa:
Vernersson sa:
Makten sa:

Men lär dig någon gång då?!

Jo, har intalat mig några gånger att inte handla från CRC, men just i det här fallet behövde jag ett brett styre med 35 mm diameter, och det var inte helt lätt att hitta till vettigt pris annorstädes;-) Dessutom är det förstås trevligt med gratis frakt.

Jo man får ju det man betala för.
CRC beställer jag inget från utan "nästa dag garanti dyrfrakt", gratisalternativet skulle jag inte ens fundera på att välja.

Men vi är ju alla lite olika.

Vernersson sa:
CRC beställer jag inget från utan "nästa dag garanti dyrfrakt", gratisalternativet skulle jag inte ens fundera på att välja.

Ja inte tänker jag nånsin beställa nåt utan expressfrakt från CrC. Nu har det gått att spåra paketet på Trakpaks hemsida i två dagar och det står bara "Trakpak processing center". Var detta är framgår inte.
Om jag inte är helt dum i huvudet så står det att prioriterad frakt ska ta 3-4 dagar enligt CRC. Pyttsan heller:-/

Det värsta är inte att det tar tid utan att man betalat för något man inte får. Spårbarhet till exempel.

Makten sa:
Vernersson sa:

Ja inte tänker jag nånsin beställa nåt utan expressfrakt från CrC. Nu har det gått att spåra paketet på Trakpaks hemsida i två dagar och det står bara "Trakpak processing center". Var detta är framgår inte.
Om jag inte är helt dum i huvudet så står det att prioriterad frakt ska ta 3-4 dagar enligt CRC. Pyttsan heller:-/

Det värsta är inte att det tar tid utan att man betalat för något man inte får. Spårbarhet till exempel.

Prova å spåra hos postnord ist

mikipedia_ sa:
Prova å spåra hos postnord ist

Funkar tyvärr inte. På Trakpaks sida står det att Bring tar över och det finns en länk med nytt spårningsnummer, som dock inte ger något resultat.

Edit: Jag väljer numera alltid att skicka till jobbet, så jag slipper i alla fall fejkade utkörningsförsök. Det brukar spara nån dag.

Senast ändrad:
Makten sa:

Min senaste beställning från Wiggle kom med Trakpak. Första livstecknet efter den lämnat Wiggles lager blev några dagar senare när den skannades av Bring här i Malmö.

Jag väntar på paket som sorteras i malmö idag. Utkörning imorgon men helgdagsfanskapet gör att det dröjer ytterligare en dag innan jag kan hämta ut det ;P
Vara ledig utan cykel är ju kasst.

Kollat länge på en trendurokruka för att få motivation att ta ut hojjen ur förrådet i år (ja skäms, har i inte cyklat en meter i år..).

Så tryckte på köpknappen igår så nu j*vlar! ?

Blev en Bell Super 2

Väntar..

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    83.2 KB · Besök: 43
Senast ändrad:
Unicyclist sa:
lindengbg sa:
Kollat länge på en trendurokruka för att få motivation att ta ut hojjen ur förrådet i år (ja skäms, har i inte cyklat en meter i år..).

Så tryckte på köpknappen igår så nu j*vlar! ?

Blev en Bell Super 2

Väntar..
Vad kostar kalaset? Den ser trevlig ut. :)

Normalt pris är strax över 1000-lappen: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2797024

Finns i dyrare version med MIPS skydd och även med hakskydd.

Då jag såg den för halva (!) priset hos Cykelkraft (tidigare Cyclecomponents.se) så slog jag till direkt, de hade dock bara M men borde passa mitt huvud, det märker vi om inte annat :-)

http://www.cykelkraft.se/hjalm-bell-super-2-svart-vit-viper-m-55-59cm

Btw, finns många trådar om Super 2 på Happy om du googlar lite.

vad segt att vänta på en grej man förbokat och sedan blir det uppskjutet en vecka till! också ungefär samtidigt kommer det landa ett annat dyrt paket samtidigt. Julafton kommer tidigt i år :)

5010.jpg

Vad dyrt det blev. Kommer förhoppningsvis inom två veckor! Dessa kommer att kännas låååååånga:-)
Inte exakt samma utrustning som på bilden, men nästan (ingen framväxel och Sram bak istället, samt enklare bakdämpare).

Nån som vet var Bring-paket av större storlek (cykel) hamnar i Stockholm (Nacka) om leveransförsöket misslyckas? Är det Västberga?

Det paket Postnord försökte leverera idag har gått till omsortering. Ingen avi utdelad. Fast två andra avier kom idag...en för paketet jag hämtade ut med digital avi i fredags, och en för ett annat paket jag väntat på, som inte kunnat spåras via appen. När jag väl hämtat ut det så kollar jag, och jovisst, mitt mobilnummer står på adresslappen...
Även det hade alltså gått att hämta ut i fredags, om jag fått en digital avi.

En sån här blev det för skattepengarna :) Merlin fuse i kolfiber och 105 för ca 10tusen, tyckte den var prisvärd. Ska nöjescykla och ev något lopp.
Körde gbggirot med min merida lågbudgetracer och fick verkligen mersmak av landsväg.
Tog hjälp av sambon som är mönsterkonstruktör och competetivecyclist för mäta hela kroppen, storlek small blev det.

Bilagor

• 20457_merlin_fuse_105_mix_road_bike.jpg
    20457_merlin_fuse_105_mix_road_bike.jpg
    98.1 KB · Besök: 47
Väntar på paket från två olika Butiker ena är en reklamations grej där jag väntar på två nya hjul till sparkcykeln.

Det andra är ett paket från ridestore med hjälm, goggles och en vattenflaska i stål ;)

Just ja,

Jag väntar på ett par hjul. Xm481 fälgar på funworks nav.

Några olika maxxis däck.

Kasett och bromsskivor till nämda hjul

Samt en odödlighetshjälm.

Jag sitter i limbo.
Postnord, på uppdrag av DHL/DP (GER), påstår att de har försökt leverera i fredags, vilket är skitsnack.
Nu har det skickats tillbaka till en central i Segeltorp.

Problemet är att det är nya däck som ska på, och provcyklas, innan VR.

Får riva i detta på måndag...

Mina Powertap-pedaler är på väg tillbaka från Wiggle efter garantiutbyte. Oerhört spännande att se om jag hinner få dem innan Vättern.

Finansierar lite lek med mina skattepengar! ska bli spännande att se hur många sekunder det tar innan man känner sig som en 4-åring som i övermod plockat bort stödhjulen!

~P

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    33.2 KB · Besök: 59
Tillbaka
Topp