Vänta på paket-tråden! Del. II

Då sitter man & väntar på lite småprylar från Halifax

För att kunna dricka öl som "folk" i verkstaden ;-)
O-pint.PNG

Och för kommande modifiering av Five'n till intern dropper
O-guide.PNG

Nån som har beställt från Wiggle nyligen och fått fungerande spårning? Dom verkar ha lite problem, det står att "Denna beställning har skickats den 1 januari 0001"...

Weiman sa:
Nån som har beställt från Wiggle nyligen och fått fungerande spårning? Dom verkar ha lite problem, det står att "Denna beställning har skickats den 1 januari 0001"...

Jodå. Tre paket senaste månaden. Väntar på ett fjärde och det skall enligt träningen komma på måndag

Nu väntar jag även på ett parktools ts-4 med lite tillbehör och lite slitprylar, kedja, bromsskiva, bakväxel och så :)

Då var väntans tider här igen då =)
Denna gången från Rose... Nu i väntan på behandling....

Rose.PNG

Edit to add: Festligt att beräknat leveransdatum på vissa av prylarna ligger 2 dagar innan jag la beställningen ;-)

Senast ändrad:
Alfakrull sa:
Stod likadant för mig men sen fungerade spårningen som vanligt för DHL och för posten så funkade det från att paketet kom till Sverige

Mailade dom och fick kollinr så nu är allt frid och fröjd. Ja så länge inte PostNord fipplar bort paketet förstås :)

Första paketet vägrde dhl köra ut från uk. Stabil service.

Fel dokumentation tydligen. CRC vägrar återsända paketet, utan tycker jag ska lägga ordern igen. Sen hoppas på att de lyckas göra rätt nästa gång. Well de har rätt i att jag tänker lägga ordern igen, men fan inte hos dem iallafall.
Riktigt dålig service, en robot som hela tiden sa att jag gärna får göra en ny order hos dem.

Senast ändrad:
2 väskor från Ortlieb för att komplettera mina röda front roller classic, nu blev det gula dito samt tillbehör som 1,8 L extra påse, flaskhållare och nätkasse allt monteras på väskornas gavlar. Snart dags för lite hammock-touring, nu får alla kokkärl plats.

https://www.rosebikes.se/artikel/ortlieb-outside-bag-s/aid:24584

https://www.rosebikes.se/artikel/ortlieb-bottle-cage-for-bags/aid:399566

https://www.rosebikes.se/artikel/ortlieb-mesh-pocket-for-bags/aid:399570

Bilden är f.ö lånad från nätet eftersom där inte finns ngn cykel.

Bilagor

• Screen_Shot_2015-03-18_at_2.04.10_pm_1024x1024.png
    Screen_Shot_2015-03-18_at_2.04.10_pm_1024x1024.png
    173.3 KB · Besök: 171
Senast ändrad:
Väntar på sista grejorna till mitt beater-HT-bygge. Broms-spacer, N/W-klinga, vevbash, grepp och ett bromsok. Det ska bli skoj med en annan stighoj, och skönt att ha gjort nåt åt cykeln som mest hängt sen jag slutade med pendling förra sommaren.

Nya styren till mig å frugan. Mer rise till henne som har ont i ryggen. Negativ rise till mig som behöver kompensera för att mitt headset har stört hög dust cap.

Och nya bromsar, för att Tektro = bajs. :)

BC informerade mig om 2 dagars försening på en av varorna (bashen), jag frågade om de kunde skicka två kollin, och det gick bra. Mysigt nog ligger första paketet nu hos ombudet, så det blir bygge och test-cykling av HTn i helgen, exkl. bash.

Ofattbart uselt foto på sista bitarna till mitt HT-bygge förutom bashen som kommer nästa vecka. Testcykling imorrn troligtvis.

Jag har bestämt mig för att testa mig igenom ett antal grepp för att se om jag kan bestämma mig för vad jag borde ha.
Har hittils gått upp från 30 mm till 32 mm suddgummi på FS stighojen, och gillar det så provar dessa som är 32 mm i silikon.

Passade på att köpa RockShox tokens & rings och ett ventilverktyg.

Bilagor

• lite_grejor.jpg
    lite_grejor.jpg
    95.3 KB · Besök: 157
Uhhhhh, förköpte mig på Wiggle.
35mm race face Atlas styrstam
Nya bromsar fram och bak
Shorts, xc/enduro tröja
Race face flank liner shorts
Met parachute
Race face AEffect riser styre
ESI handtags kopior
Camelback
Stötdämparpump

Måste jag börja köra Enduro nu när jag kommer här FF kruka?

Väntar på ett paket med cykel från Wiggle. Är dessutom osäker på om de skickar rätt cykel då ordern först vart makulerad. Beräknas komma på måndag med DHL. Kommer inte användas förränn efter VR, men nyfikenheten är stor!

Nope. Grönt lager saldo och skulle ta 1-3 dagar att leverera. MEN! dom har satt lite finstilt kopplat till det och då anger dom +4dagar till Sverige.

Av princip ska jag backa ordern.

Måndag var Annandag Pingst, helgdag i Tyskland.
1-3 dagar som leveranstid.
Order lagd på söndagen.

Första arbetsdag i tisdags, order skeppad idag = 2 dagar...

Vernersson sa:
Måndag var Annandag Pingst, helgdag i Tyskland.
1-3 dagar som leveranstid.
Order lagd på söndagen.

Första arbetsdag i tisdags, order skeppad idag = 2 dagar...

Dessutom är det väll inte detsamma som att man ska ha det vid dörren inom 1-3 dagar? Utan skickad inom 1-3 dagar?

Vernersson sa:
xdr sa:
fredrik168 sa:
xdr sa:
Jag har två fälgar och stansvätska liggande på paketombudet, det ska bli spännande att försöka få hem det.

Du får åka på nipplarna så länge då!!?

Jag kan inte åka alls just nu, det är därför det ska bli spännande att försöka få hem det.

Färdtjänst? ;)

Nepp, jag tänkte bära med en hand, ramla, svära, sura, klara mig själv och inte be om hjälp.

xdr sa:
Vernersson sa:
xdr sa:
fredrik168 sa:
xdr sa:
Jag har två fälgar och stansvätska liggande på paketombudet, det ska bli spännande att försöka få hem det.

Jag kan inte åka alls just nu, det är därför det ska bli spännande att försöka få hem det.

Färdtjänst? ;)

Nepp, jag tänkte bära med en hand, ramla, svära, sura, klara mig själv och inte be om hjälp.

Då föreslår jag att du packar upp paketet hos ombudet, bär hem fälgarna över den "friska" armen och stansflaskan i näven ;-)

Vernersson sa:
xdr sa:
Vernersson sa:
xdr sa:
fredrik168 sa:
xdr sa:

Färdtjänst? ;)

Då föreslår jag att du packar upp paketet hos ombudet, bär hem fälgarna över den "friska" armen och stansflaskan i näven ;-)

Sjukt begåvat, så långt hade jag inte tänkt!

xdr sa:
Vernersson sa:
xdr sa:
Vernersson sa:
xdr sa:
fredrik168 sa:
xdr sa:

Färdtjänst? ;)

Sjukt begåvat, så långt hade jag inte tänkt!

Jag hade ju en egen fraktur förra året, vore väl fan om den inte hade lärt mig ngt *haha*

Nu befinner sig mitt paket i Unna hub (Tyskland?) dit det kom igår kl 20:28. Jag beställde i onsdags strax innan lunch från Evans cycles.

best.JPG

Behövde snålfixxa cykeln tills jag skaffar en ny och ville inte ha allt för dyrt om jag inte ställer in växlarna rätt.

Tröttnade på överprissatta delar hos LBS´er som inte hade allt hemma så fick bli en beställning på lite trams som behövdes.
Vad sägs om en shimano cs-hg300 9delad kasett för 399:- t.ex. (kostar runt 200:- på nätet)...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp