Vänta på paket-tråden! Del. II

Jag måste ge Postnord lite cred nu - chauffören ringde mig på lunchen och undrade om jag var hemma för leverans, och lät trevlig.
Nu var det inte så panikbråttom så jag bara tackade och sa att jag kan vänta tills det är på utlämningsstället på måndag.

Iaf första gången jag fick något konkret tecken på att Postnords utkörning existerar till området där jag bor - det har alltid stått att jag inte är anträffbar fastän jag är hemma förr (utan anledning - ingen portkod eller långt att gå, UPS och DHL själva har levererat till min dörr.)

WIggle har inte skött sig då paketet inte kom till toftanäs förrän idag (beställde i söndags). Aldrig någonsin tagit så lång tid.
Ubyk däremot hade bra pris på en klinga och den kom på posten idag med vanligt ospårat royal mail.

Så, jag väntar på lite energi, ny kedja och lite småkrafs.

NickPick sa:
WIggle har inte skött sig då paketet inte kom till toftanäs förrän idag (beställde i söndags). Aldrig någonsin tagit så lång tid.
Ubyk däremot hade bra pris på en klinga och den kom på posten idag med vanligt ospårat royal mail.

Så, jag väntar på lite energi, ny kedja och lite småkrafs.

Samma här ang Wiggle, lite trist.

2017-08-28 17:01
Västra Frölunda Sverige
Försenad transport
2017-08-28 16:59
Västra Frölunda Sverige
Försenad transport
2017-08-28 13:19
Västra Frölunda Sverige
Lastad på bil, utkörning påbörjad

????

De har helgraderat sig ang. Leveranstiden, 06-22 :X

Det var snabbskickat iallafall, beställde igårkväll och skickades vid lunch. Svarade även på mail snabbt

Bilagor

• Screenshot_20170831-204812.png
    Screenshot_20170831-204812.png
    45.8 KB · Besök: 72
Jag har väntat i fyra veckor på en helt vanlig Ultegra-kedja från Rose. Så det får bli bild på fidgetspinner som jag okynnesbeställde istället.

36110718094_b9aa5035d8.jpg

Ibland briljerar de ju också. Beställde igår em hos Outnorth, imorse strax före tio plingade det i telefonen. Synd att jag är för förkyld för att ta mig utanför dörren.

ScreenShot2017-09-01at22.35.20.png

Förstår mig inte på denna trådens titel. Men för att hålla sig till topic då (!) så postar jag en bild här på eländet jag köpte men gav bort en vecka senare. Förstod aldrig vad det var för kul med denna. Men jag kanske missade något.

Bilagor

• P1010786.jpg
    P1010786.jpg
    51.8 KB · Besök: 80
Kränger bort en tränings å' prestationskrävande Spark 900 RC,
å' väntar i veckan leverans av en Niner SIR 9 för mulle å' trivselcykling.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    29.8 KB · Besök: 66
Hann aldrig vänta...
Beställde slangar och SS-verktyg från Bike-24 i torsdags kväll.
Idag (lördag) kl. 10 ringde den trevlige DHL- mannen på dörren och räckte fram mitt paket samt önskade mig en skön dag.

IMG_7105.JPG

Snudd på att man fattar varför de heter Bike-24

...bor i .de numera...

Stort tack till chauffören på Bring som en fredag eftermiddag då ingen var hemma och leveransen saknade mobilnummer gjorde följande: Googlade upp numret till min sambo på nätet och ringde henne, hon ringde i sin tur upp en 3dje person som var i närheten och kunde ta emot leveransen. Bring-killen vände om och levererade paketet till min hemadress. Det gjorde att jag kunde köra cx-race samma helg, grymt! Sen skadade jag tummen på racet men shit happens.

Det kom två hjul. I en kartong så stor att jag inte fick in den i bilen, glömde givetvis att ta en bild innan jag lyckades stampa ner den i småbitar.

H+SON The Hydra, Sapim CX ray, Hope 4 pro.

36804717523_72ef9efbc7.jpg

36764920404_1603b63a9a.jpg

36804717193_efc50e840e.jpg

Beställde från Rapha och denna gång skall skicket gå via DHL, vilket kan bli bra.
Fick nämligen ett sms där jag kunde välja att få paketet direkt till ombud eller hemkörning,
men då måste någon verkligen vara hemma.
Få se hur det funkar irl.
Jag valde ombud.

gopro-hero5-session-01.jpg

Skickas med DHL... körs ut till utlämningsstället idag... kanske inte hinner få avi. Gopro hero 5 session. Nu jefflar ska det dokumenteras vurpor i skogen!

Marren sa:
Beställde från Rapha och denna gång skall skicket gå via DHL, vilket kan bli bra.
Fick nämligen ett sms där jag kunde välja att få paketet direkt till ombud eller hemkörning,
men då måste någon verkligen vara hemma.
Få se hur det funkar irl.
Jag valde ombud.
Och nu fick jag sms att det finns att hämta.
Beställde i tisdags morse.

Jag väntar på paket från B-D men har inte ens fått mail om att det skickats än trots att det stod att varorna var i lager när jag beställde i måndags..

Lite batteripack och laddare beställda på kaidomain. Ett 2s4p och två 2s2p (som ska gå som 2s4p är det tänkt). Ska ersätta bland annat ett gammalt batteri som jag fick med min första ms808 nån gång för 7 år sedan eller så.

Kunde inte låta bli att slänga med en ficklampa också, det kan man inte ha för många av!

Tänk om alla paket kom så här fort....

2017.10.13 14:22 (GMT-7): Shipment delivered
2017.10.13 08:08 (GMT-7): Clearance processing complete at VAESTERAAS - SWEDEN
2017.10.13 07:34 (GMT-7): Arrived at Sort Facility VAESTERAAS - SWEDEN
2017.10.13 07:04 (GMT-7): Customs status updated
2017.10.13 05:49 (GMT-7): Departed Facility in COPENHAGEN - DENMARK
2017.10.13 05:48 (GMT-7): Transferred through COPENHAGEN - DENMARK
2017.10.13 02:56 (GMT-7): Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY
2017.10.12 23:08 (GMT-7): Processed at LEIPZIG - GERMANY
2017.10.12 22:27 (GMT-7): Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY
2017.10.12 13:26 (GMT-7): Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG
2017.10.12 13:12 (GMT-7): Processed at HONG KONG - HONG KONG
2017.10.12 01:07 (GMT-7): Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG
2017.10.12 00:48 (GMT-7): Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG
2017.10.12 00:18 (GMT-7): Processed at HONG KONG - HONG KONG
2017.10.11 22:19 (GMT-7): Shipment picked up

Åhhh, surt att Bikster inte har expressfrakt som alternativ!!!
Ser fram emot nya Race face stickers. Och kläderna som dom kommer med också såklart...

Jag väntar på ett par lite bredare fälgar på Kina.
8-10 dagars produktionstid är det sagt och sen ska väl Postnord göra sitt främsta också.
Känns som att jag har gott om tid på mig att bestämma mig för om jag ska köra på gamla hederliga 240s-nav eller våga chansa på något annat, typ Newmen-nav?

Trodde det skulle bli jackpot idag med tre paket på en gång. Från Spanien, Italien och Tyskland :) det hade nästan var otroligt om det blev så vilket det verkade. Men nu har de klantat till sig.

Spanienpaketet kommer med GLS som går via Schenker. Det funkar bäst, ska komma idag.

Tyskpaketet kommer med PDP som går via Posten, det skulle kommit idag men Posten verkar vara förvirrade så nu har det åkt iväg någonstans igen *suck*

Italienpaketet går via UPS. Visste inte det när jag beställde, så jag valde hemadressen :( nu vet man väl aldrig vad som händer. Försöker gå in och ändra det men då blir det ett felmeddelande som visar att jag måste gå in och uppdatera min information på deras andra tjänst MyChoice. Har gjort det men det funkar ändå inte. Men kan ju missat något, det finns 1000 alternativ att välja mellan där. Krångligare system får man leta efter!!! *suck*, jag hatar verkligen UPS, det är det bökigaste av alla tjänster, de verkar inte göra något för att förbättra det heller.

Väntar på en liten klämma för att kunna montera min xt-växel (I-spec-2...)...har 11-delat ligger och väntar...den klämman har varit off the grid nu i en vecka.

Dum som man är tar man första bästa leverantör, och missar att det skickades från USA, när Bike24 hade samma pryl på lager. Nu är både USPS och Postmord inblandade.

Marvellous.

Sambal Oelek sa:
Italienpaketet går via UPS. Visste inte det när jag beställde, så jag valde hemadressen :( nu vet man väl aldrig vad som händer. Försöker gå in och ändra det men då blir det ett felmeddelande som visar att jag måste gå in och uppdatera min information på deras andra tjänst MyChoice. Har gjort det men det funkar ändå inte. Men kan ju missat något, det finns 1000 alternativ att välja mellan där. Krångligare system får man leta efter!!! *suck*, jag hatar verkligen UPS, det är det bökigaste av alla tjänster, de verkar inte göra något för att förbättra det heller.

Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra att ringa UPS (kort väntetid, hög service) för att få saker gjorda. Jag håller med dig om att det finns för många alternativ och olika gränssnitt för att hantera sina ärenden. Mitt tips är som sagt att lyfta luren och ringa.

Tillbaka
Topp